Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

#Enduroskolen på Adressa.no

#Enduroskolen på Adressa.no #1839069 17/08/2014 19:38
T
TrondAM Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
T
Er det positivt/negativt at "folk flest" ser desse videoane? Mistenker negativt, ikkje alle som tek humoren, f.eks i "idioter i løypa" klippet ICON_WINK

http://www.adressa.no/tv/?id=27673&autoplay=1&style=null

Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: TrondAM] #1839075 17/08/2014 19:46
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Varför visas de där i adressa? jag har bara sett noen av dem men det är ju humor för insatta. Folk i adressa kommer definitivt att missförstå.

Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: TrondAM] #1839085 17/08/2014 19:52
T
TrondAM Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
T
Var det same eg tenkte også...

Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: TrondAM] #1839089 17/08/2014 20:00
aleks75 Offline
Entusiast
Entusiast
Umedisinert brøleape i fritt fall nedover stiene? Ikke noe som umiddelbart skaper broderlige bånd mellom syklister og turgåerne her i byen...

Aleksander
Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: TrondAM] #1839096 17/08/2014 20:03
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Selv om videoene skal være morsomme så syns jeg man har lykkes dårlig med det. Hva er det man skal oppnå med å selge slikt innhold videre, annet enn penger på bok?

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: TrondAM] #1839120 17/08/2014 20:21
L
Lilleirik Offline
Entusiast
Entusiast
L
Journalisters oppgave nr1 er å skape konflikter mellom folk. Det er slik de skaper interesse og selger aviser. Selvfølgelig skjønner personen på Adressa at det her kan være kontroversielt for folk flest.

Bensin på bålet, det liker dem.

Jeg får virkelig mindre og mindre respekt for journalister...

Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: TrondAM] #1839134 17/08/2014 20:29
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vi får håpe og tro at de som eventuelt vil bruke disse videoene mot stisyklister allerede har bestemt seg på forhånd og vil se etter noe negativt der de kan finne det. I blant litt oppegående folk får vi håpe at de tar humoren. Det Jeg tenker er altså at det kanskje ikke er så veldig sannsynlig at disse videoene skaper nye sykkelmotstandere, bare litt bensin på bålet til de som allerede er det.

Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: TrondAM] #1839159 17/08/2014 20:53
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag har sett några fler avsnitt och tycker inte de är spesiellt morsoma. Man hoppar ju mest till när han skriker...

Jag kan verkligen inte se någon fördel för syklisterna i marka att visa vad som verkar vara en idiot på sykkel som ibland gör idiotiska ting. Folk flest kommer nog förstå att det inte är seriöst ment och att det är tänkt att vara morsomt men endel kommer nog ändå få sina fördommar tillvissdel bekräftade (också bland de som förstår att det inte är seriöst).

Att adressa välger att senda serien förstår jag men att friflyt eller vilka det nu är som ligger bakom går med på att den ska sändas i adressa förstår jag inte.

Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: TrondAM] #1839354 18/08/2014 08:58
AsmundBjorshol Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: TrondAM
Er det positivt/negativt at "folk flest" ser desse videoane? Mistenker negativt, ikkje alle som tek humoren, f.eks i "idioter i løypa" klippet ICON_WINK

http://www.adressa.no/tv/?id=27673&autoplay=1&style=null

For å svare på spørsmålet ditt:
Min samboer hun synes disse var kjempeartige - de fleste! Full av ironi rundt temaet
trendy brautende stisyklister som på filmer virker kustig behersket og kule med lav påtatt uinteressert stemme som forklarer vanskelige crux på en nonchalant måte isipisi mens de egentlig inni seg bare har lyst å brøle hvor artig det er.:) Det er jo ikke kult å være overivrig!!

Men - jeg skjønner poenget ditt.
"Vanlige folk" (ikke som oss som er litt sånn som han innimellom) skjønner kanskje ikke ironien i dette,.,,,,,,

Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: TrondAM] #1841076 20/08/2014 14:13
anderfo Online
Besatt
Besatt
Føler meg ganske sikker på at de aller fleste adressa-lesere ikke ser ironien i disse klippene. De som ser ironien har allerede sett klippene gjennom andre kilder (friflyt.no, terrengsykkel.no, vpg.no osv.).

Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: TrondAM] #1841083 20/08/2014 14:26
perbl Offline
More than words
More than words
Rimelig sikker på at det ikke er særlig egnede klipp for rekruttering av de som ikke allerede ser på #enduro-lignende sykling som noe positivt. Øyvind er jo en råskalle på sykkel, men det blir kanskje litt for mye internhumor fra Oppdal og sykkelmiljøet til tider?

I så måte tror jeg videoene med terrengskolen til mannen med skjegget hadde vært et bedre valg for å videreselge til mainstreamavisene.

Redigert av perbl; 20/08/2014 14:26.

Per B.
Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: TrondAM] #1841117 20/08/2014 15:11
K
Kamao Offline
Ringrev
Ringrev
K
Syns de klippene der blir for mye mas og brøling. Som noen har sagt, en brøleape. Ikke er det morsomt eller kult. Ser ikke helt poenget med å uttrykke seg på den måten.

Og som perbl sier, mannen med skjegget hadde vært et bedre valg.

Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: Kamao] #1841125 20/08/2014 15:29
Flanders Offline
Entusiast
Entusiast
Rett og slett kleint å se på... Men det blir jo helt feil å forvente kvalitet fra Adressa dammit

Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: Flanders] #1841236 20/08/2014 18:19
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: Flanders
Rett og slett kleint å se på... Men det blir jo helt feil å forvente kvalitet fra Adressa dammit

Dette er ikke adressas produksjon, men Friflyt og VPG. Hele serien ligger jo ute på Friflyt. Mye gjenkjennbar humor for de som kjenner noen av folka der oppe med feks Fatbikehatet, men stusser litt på hva de som har solgt inn dette til adressa har tenkt apellen skal være.

Per B.
Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: Kamao] #1841427 21/08/2014 06:02
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kom igjen da folkens, dette er da artige videoer? Nå orker ikek jeg å diskutere hva som er god humor, men jeg har da i alle fall tilstrekkelig selvironi (og selvinnsikt?) på vegne av de aktivitetene vi driver med til å synes at dette er artig. Det har blitt mange forslag om å "gappe heile sjiten" når vi har studert crux og linjer i det siste ICON_SMILE Hvorvidt folk som ikke driver med stisykling forstår hva som er artig det er jeg riktignok i tvil om, men at vi som er inne i det ikke ser humoren synes jeg er rart ICON_SMILE Og dette med Oppdal og fatbike: Når de kjører over en fatbike med gravmaskin så ser ikke jeg noen som står frem med et stolt hat mot fatbike, men noen som raljerer med fjollete holdninger mot fatbike. Hvor grav alvorlig klarer dere egentlig å tolke disse videoene?

Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: erikskon] #1841455 21/08/2014 06:47
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: erikskon
Kom igjen da folkens, dette er da artige videoer? Nå orker ikek jeg å diskutere hva som er god humor, men jeg har da i alle fall tilstrekkelig selvironi (og selvinnsikt?) på vegne av de aktivitetene vi driver med til å synes at dette er artig. Det har blitt mange forslag om å "gappe heile sjiten" når vi har studert crux og linjer i det siste ICON_SMILE Hvorvidt folk som ikke driver med stisykling forstår hva som er artig det er jeg riktignok i tvil om, men at vi som er inne i det ikke ser humoren synes jeg er rart ICON_SMILE Og dette med Oppdal og fatbike: Når de kjører over en fatbike med gravmaskin så ser ikke jeg noen som står frem med et stolt hat mot fatbike, men noen som raljerer med fjollete holdninger mot fatbike. Hvor grav alvorlig klarer dere egentlig å tolke disse videoene?

Tror du må lese en gang til hvis dette var retta mot meg. Jeg lo stort da jeg så disse videoene opprinnelig, og syntes de var et artig påfunn. Men det var da jeg fikk dem presentert via Friflyt eller så dem posta av folk som sykler på Facebook.

Det er konseptet med å presentere dem uten en spesiell ramme til den typiske adressa.no-leser jeg stusser på.

Og fatbike, det er ikke noe du må forvente å høre mye pent om hvis du tar en tur innom VPG ICON_SMILE Selvsagt er det humor involvert, men jeg har hvertfall fått mye pepper i festlig lag når jeg har tatt opp det at jeg vurderer å handle meg fatbike med folk fra det milijøet. Det blir nok vanskelig å få kjøpt fatbike der i vinter og tror jeg.

Redigert av perbl; 21/08/2014 06:49.

Per B.
Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: TrondAM] #1841476 21/08/2014 07:06
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Min kommentar var rett mot folkens og ikke deg perbl, dvs. de som så langt har sagt at de ikke synes dett var noe moro.

Jeg synes nå videoen tyder på at de har noe selvironi mht skepsisen mot fatbike. Nå vil ikke jeg starte noen diskusjon om hvorvidt fatbike er bra eller ikke, men det er nesten rart at VPG har råd til å ikke bli med på denne trenden, gitt snøforholdne på Oppdal de siste årene så må det vel være fatbike som er tingen der ICON_SMILE

Re: #Enduroskolen på Adressa.no [Re: erikskon] #1841494 21/08/2014 07:24
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: erikskon
Jeg synes nå videoen tyder på at de har noe selvironi mht skepsisen mot fatbike. Nå vil ikke jeg starte noen diskusjon om hvorvidt fatbike er bra eller ikke, men det er nesten rart at VPG har råd til å ikke bli med på denne trenden, gitt snøforholdne på Oppdal de siste årene så må det vel være fatbike som er tingen der ICON_SMILE

Sjappa går meg bekjent bra, så tror nok de har råd til å satse hovedsaklig på bratt skikjøring i vinter og ICON_SMILE

Per B.

Moderator  support