Har en Stumpjumper fsr comp evo 29 2014 som er kjørt siden mars i år. Er på jakt etter noe knirking som oppstår når jeg trår + en annen (lav) knirking som oppstår når jeg komprimerer bakdemper/oppheng (høres kun når jeg står i ro og "gynger" på setet).
Har smurt opp akslinger og krank (ikke tatt ut kranklager) samt gaffel/styrerør (ikke tatt ut lager) og stem. Skal lete litt videre (kalipper, gir, girøre), men er redd for at jeg tilslutt må gå mer drastisk til verks. Og da tenker jeg å sjekke/bytte lager i demperopphenget. Dette har jeg imidlertid aldri gjort.
Har sett noen videoer, men er fremdeles litt usikker på fremgangsmåten her. Har derfor noen spørsmål:
1. Finnes det en servicemanual (techdoc) som forklarer demontering av fsr og horst link steg for steg? F.eks. på Pinkbike etc?
2. Må alle wire, strømper osv. demonteres før jeg setter igang, eller kan jeg gjøre en enkel sjekk uten full demontering?
3. Er det innafor å "vippe ut" beskyttelsesringen på lagrene for å fette opp, eller bør lagrene byttes?
4. Hvilken type fett brukes til dette? (Gjerne link)
5. Hvor tight skal man skru når alt skal monteres igjen? Hvilket moment?
6. Enkel sak, eller må jeg handle inn store mengder spesialverktøy?
Takker for alle tips!