Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Feriebolig i California

Feriebolig i California #1837645 14/08/2014 20:36
Kjeka Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Er det noen som har erfaringer med leie av feriebolig i California, fortrinnsvis strandbyene i LA området?
Har prøvd vår felles venn Google, men kommer ikke fram til noe eller noen som jeg "stoler" på.

Ser jo at det er mye å velge mellom i Florida, men nå var det jo Californa som var ønsket blandet familiens medlemmer...
Det er sommerferie for neste år som allerede planlegges.

Alle forslag/tips og erfaringer mottas med takk.

Re: Feriebolig i California [Re: Kjeka] #1837698 14/08/2014 23:57
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Kjeka
Er det noen som har erfaringer med leie av feriebolig i California, fortrinnsvis strandbyene i LA området?

Jeg har forsåvidt det, men har fått knallpris gjennom bekjente.

Craigslist er det som gjelder. Jeg hadde stukket over og leid et billig hotellrom, og så brukt craigslist, og så møtt utleier og sett på forholdene.

Jeg tror uansett du kommer like greit ut av det med å langtidleie på et hotell med kjøkken, og heller satse på å spare penger på relativ nærhet og bil. Prøv heller å ringe og prøv å få til en deal enn å bestille gjennom nett. Folk som bor lengre eller kortere tid der pga jobb benytter seg ofte av slike tilbud. Recidence inn er en kjede som har spesialisert seg på slikt, men det finnes flere boligkomplekser som ikke er med i kjeder som leier ut. Møblerte og umøblerte alternativer, med eller uten hushjelp. Relativt greit å finne referanser på nett. Billig blir det nok uansett ikke.

For et billig å sentralt alternativ så kan playa del rey være verdt å se på.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Feriebolig i California [Re: Kjeka] #1837713 15/08/2014 05:17
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Ingen tips. Men har hatt Airbnb appen i sommer, og det er forlokkende mye der. Skjønner at hoteller sliter.

Som en romantisk original Airstream Trailer plassert i romantiske omgivelser i Malibu er drøm for meg som tenker litt utenfor den dørgandes kjedelige Audi A4 boksen

For større grupper og lengre perioder er de nok ikke så bra.

Re: Feriebolig i California [Re: Kjeka] #1837717 15/08/2014 05:23
D
Den glade amatør Offline
Entusiast
Entusiast
D
Støtter forslaget om Airbnb.. Har brukt det flere ganger selv, både i USA og Colombia. Har fungert knirkefritt hver gang,

Re: Feriebolig i California [Re: Kjeka] #1837721 15/08/2014 05:34
O
ohjelm Offline
Ringrev
Ringrev
O
Vi benyttet flipkey.com når vi turnerte i CA for et par år siden. Det fungerte meget bra. Litt kritisk sans og kommunikasjon på forhånd så følte jeg meg i hvert fall trygg, Vi reiste med en gutt på snaut 2 år.

You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.

Moderator  support