Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaringer med Nemi Forsikring anyone?

Erfaringer med Nemi Forsikring anyone? #1837621 14/08/2014 19:58
SturlaS Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Fikk et tilbud på å flytte alle forsikringer til Nemi Forsikring i dag (fra Gjensidige med Tekna-avtale). Prisen er konkurransedyktig og såvidt jeg kan se er forsikringene minst like gode (trolig hakket bedre på enkelte punkter).

Nå sier jo reklamen at forsikringer har 2 priser; en før skade og en etter...

Er det noen som har erfaringer å dele med Nemi Forsikring på private forsikringer?

Re: Erfaringer med Nemi Forsikring anyone? [Re: SturlaS] #1837626 14/08/2014 20:05
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: SturlaS
Fikk et tilbud på å flytte alle forsikringer til Nemi Forsikring i dag (fra Gjensidige med Tekna-avtale). Prisen er konkurransedyktig og såvidt jeg kan se er forsikringene minst like gode (trolig hakket bedre på enkelte punkter).

Nå sier jo reklamen at forsikringer har 2 priser; en før skade og en etter...

Er det noen som har erfaringer å dele med Nemi Forsikring på private forsikringer?

Ikke svar på spørsmålet ditt, men jeg sa akkurat ja til å bytte til Vardia fra Tryg etter at jeg klarte å forhandle ned prisen med ca 20%. Egentlig vært fornøyd med Tryg, men skiftet til Vardia som et forhandlingskort med Tryg. Fem dager etter signering ringte Tryg og matchet Vardia og litt til. Sparte ca 25% til slutt på å spille de litt opp mot hverandre og endte opp med Tryg som tidligere.

Så du bør uansett få et godt tilbud fra Nemi men samtidig gi Gjensidige mulighet til å matche eller bedre tilbudet.

Re: Erfaringer med Nemi Forsikring anyone? [Re: SturlaS] #1837651 14/08/2014 20:44
T
towi Offline
Ringrev
Ringrev
T
Kan si mye fint om Nemi forsikring, men du har helt rett i at forsikring kan ha to priser.
...og for Nemi sin del heter medaljens bakside Van Ameyde.

Nemi har - på lik linje med en del andre små selskaper - outsourced skadebehandlingen til Van Ameyde.
Rent praktisk medfører dette to ekstra utfordringer den dagen en skade oppstår.
...utfordringer du slipper i de litt større etablerte selskapene med egen skadeavdeling.
Det ene er at Nemi og Van Ameyde ikke kommuniserer spesielt bra den dagen en skade oppstår.
Den andre - og kanskje det viktigste - er selve Van Ameyde, som kan være både en utfordring og en tålmodighetsprøve i seg selv.
Men så lenge du skjelden eller aldre er utsatt for skade, nungerer Nemi fint :-)

Re: Erfaringer med Nemi Forsikring anyone? [Re: SturlaS] #1837733 15/08/2014 06:14
S
Simons1 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Har hus og innboforsikring hos Nemi og har benyttet rettshjelpforsikringen. Det var ikke noe problem.

Moderator  support