Har du det orginale 100mm stemet? Det er mulig å montere kortere stem, selv om det ikke er mye å gå på med Canondale sine OPI-stem. Det vil også flytte ryttervekt litt bakover på sykkelen.
Jeg har ikke byttet stem så det er nok det originale. Så vidt jeg kan se så har man evt et 90mm stem, dette kan jo prøves ut.
Var dette en seriøs og ordentlig sykkeltilpassing av en som kan sine saker?
Ligger du mye i bukken`? Vet mange nye på racer dundrer avgårde de første månedene liggende i bukken. Kan slite på rygg og nakke.
Hvor mange psi har du i dekkene på sykkelen? Typiske tegn på for harde dekk.
Hei. Takk for svar. Du kan jo sjekke ut Petter hos sykkeltilpasning.no, han er vel en av de mer seriøse der ute med blant annet Lars Petter Nordhaug, en rekke andre elitesyklister og samarbeid med Team Ringerikskraft på CV'en. Jeg ville anta at han kan sine saker.
På racer'n ligger jeg ikke mer i bukken enn normalt, har syklet turritt med lag (enebakk rundt, nordmarka rundt, randsfjorden rundt, mjøsa rundt, L-O) hvor jeg ligger i bukken når jeg er i fartsrekka i rulla.
Jeg ruller med rundt 20-25 psi, jeg har såpass kjennskap til sykling at jeg ikke er i segmentet "steinharde dekk ruller best!"