Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaring med White CX Pro?

Erfaring med White CX Pro? #1836961 13/08/2014 21:17
K
konduktans Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Har for hånden en White CX Pro 2014 til en billig penge(splitter ny fra XXL, ca 9000 kr, svinbillig tilbehør). Noen som har erfaring med denne eller har innspill? Sykkel skal brukes til pendling, vintersykling og "alt-mulig-sykling". Med det mener jeg f.eks fisketurer i marka. Dette blir min sykkel nr 2 etter Merida Scultura SL Team(elite tier landeveissykkel).

Evt alternativer? Har sett på Caad X som ligger på samme prisnivå, men føler jeg får mindre for pengene. Har også sett på å kjøpe brukt, men er lite å velge i til ca 10000, og ingen av de har hydrauliske skivebremser.

Re: Erfaring med White CX Pro? [Re: konduktans] #1837047 14/08/2014 06:34
P
PedroS Offline
Entusiast
Entusiast
P
Jeg kjøpte en her før sommeren etter av min gamle Focus CX var blitt utslitt. Jeg er god fornøyd så langt. Jeg er litt usikker på CX-konfigurasjonen i forhold til ergonomien. Den kom bl.a. med et, etter min mening, veldig langt stem, men det er byttet. Sykkelen har så langt gjort jobben bra, og bremsene fungerer godt. Jeg håper jeg kan si det samme om dem når vinteren kommer.

PedroS
Re: Erfaring med White CX Pro? [Re: konduktans] #1845995 27/08/2014 20:13
K
konduktans Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Bra at den fungerer bra! Det endte med en Trek Cronus CX Pro(kjøpt av Aksel Selmer som noen av dere sikkert vet hvem er).

Måtte demontere og vaske/smøre styrelager og fremgir, samt bytte bremse- og girvaier pga dårlig smøring, men ellers strålende fornøyd. 105-girene var skuffende dårlige, men man betaler for rammen, og rammen er helt fantastisk på denne sykkelen. Lett er den også.

Den har fått toppkarakter i alle tester, det fortjener den virkelig.

Moderator  support