Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Specialized Enduro 29 S Works 2014 Large

Specialized Enduro 29 S Works 2014 Large #1834591 11/08/2014 06:43
S
shait Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S
Specialized Enduro 29 S Works 2014 størrelse large selges. Jeg fikk sykkelen på slutten av sesongen i fjor. Jeg er veldig fornøyd med den og den selges kun fordi jeg har lyst til å prøve noe nytt. Det kan godt tenkes at jeg kommer til å angre på salget.

Etter min mening er dette en av de absolutt raskeste stisyklene man kan få kjøpt. Den går fantastisk fort nedover og den klatrer også veldig bra. Dette kan være fordi den veier under 13 kg og har Specialized sitt demperoppheng som tråkker veldig bra. Hvis du skal kjøre enduroritt eller er ute etter en KOM i nedoverbakke, så er dette sykkelen for deg.

Sykkelen leveres ikke til kjøper før jeg har fått min nye sykkel. Forventet levering er om ca to uker.

Sykkelen leveres i original tilstand med unntak av dekk. Den er nå satt opp med Schwalbe Magic Mary (trailstar/snakeskin) foran og Hans Dampf (supergravity/trailstar) bak. Dekkene er selvfølgelig satt opp tubeless. De originale dekkene er kun brukt et par turer og følger med sykkelen. Det følger også med reserveeiker og nesten fullt lagerkit til sykkelen. Sykkelen er svært godt vedlikeholdt. Gaffelen fikk nye ytterbein pga reklamasjon i slutten av juni og fikk da byttet smøreolje. Bakdemperen fikk «air sleeve» service i slutten av juli. Drev, kjede og bremseklosser ble byttet i slutten av juni. Det meste av ramma har vært tapet med beskyttelsestape, så lakken ser veldig bra ut.

Dette er S Works utgaven og det er umulig å oppgradere sykkelen. Her får du karbonhjul, XX1 drivverk, Cane Creek Double Barrel Air CS og Rock Shox Pike RCT3. Hjulene er veldig stive og har vært snorrette hele tiden. Etter min mening er det et must med carbonhjul på 29. Dempingen er helt nydelig og særlig klatrespaken på Cane Creek bakdemperen er verdt å fremheve. Den fungerer utrolig bra da den også virker på demperens rebound.

Full utstyrsliste for sykkelen er inntatt under.
Ramme: FACT IS-X 11m carbon front triangle, 29" geometry, FACT IS construction, M5 rear triangle, tapered headtube, PF30 BB, ISCG '05 mounts, internal Command Post IR routing, 142+ dropouts, full cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 155mm travel

Bakdemper: Custom Cane Creek Double Barrel Air, high/low speed comp and reb adj., climb switch, 215.9mm x 57.2mm.

Gaffel: RockShox Pike RCT3 29, Solo Air spring, tapered alloy steerer, comp, lockout, reb, and threshold adj., 15mm thru-axle, 160mm vandring.

Stem: Syntace F109, 6-degree rise, 31.8mm clamp (60mm).

Styre: Specialized XC Mini-Riser, 7050 alloy, 750mm wide, 10mm rise, 8-backsweep, 6-upsweep, 31.8mm

Holker: Specialized Sip Grip, light lock-on, half-waffle aramid-infused

Forbrems: Custom Avid X0 Trail, 4-piston caliper, steel backed metallic pad, 200mm rotor

Bakbrems: Custom Avid X0 Trail, 4-piston caliper, steel backed metallic pad, 180mm rotor

Bremsehåndtak: Custom Avid X0, hydraulic disc, carbon blade w/ bearing, tool-less reach adj. w/ MatchMaker clamp

Gir: SRAM XX1 Type 2, 11-speed, mid cage

Trigger: SRAM XX1, 11-speed, carbon/aluminum trigger, w/ MatchMaker clamp

Kassett: SRAM XX1, 11-speed, 10-42

Kjede: SRAM XX1, 11-speed, hollow plates/pins, PowerLink

Krank: SRAM XX1, carbon arms, custom SRAM XX1 style ring, 175mm 32 drev

Kranklager: SRAM PF30, OS press-in bearings, sealed cartridge

Felger: Roval Traverse SL 29, carbon disc, hookless bead, 22mm internal width, 32h

Fornav: Roval Traverse SL 29, 15mm thru-axle end caps, 32h

Baknav: Roval Traverse SL 29 142+, DT Swiss Star Ratchet, XX1 driver body, 12mm thru-axle, 32h

Eiker: DT Swiss Super Comp, 2.0/1.65/1.8 stainless

Sete: Body Geometry Henge Expert, Ti rails, 143mm

Setepinne: Specialized Command Post IR, 3-position, internally routed adjustable height w/ air spring, remote operated, single bolt head, 30.9mm, S:100mm, Others: 125mm travel

Geometrien for sykkelen finner du her:
http://www.specialized.com/no/en/bikes/mountain/enduro/sworks-enduro-29#geometry

Sykkelen er large og passer folk mellom 180-190 etter preferanse. Selv er jeg 187.

Sykkelen har fått en del omtale i media:
http://www.pinkbike.com/news/specialized-enduro-s-works-29-test-review.html

http://www.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/Specialized/S-Works-Enduro-Carbon-29-SE,11864

http://www.vitalmtb.com/photos/features/World-Championships-Bikes-and-Gear-2013,6282/Mitch-Ropelato-on-Taking-his-Specialized-S-Works-Enduro-29-to-2nd-Place-in-Timed-Runs-at-World-Champs,63046/sspomer,2

http://www.specialized.com/no/en/bikes/mountain/enduro/sworks-enduro-29

Nypris for sykkelen er 68 000 kr. Jeg selger den for 40 000 kr.
Jeg har foreløpig bare ett bilde tatt med mobilen, men jeg vil oppdatere med flere bilder etter hvert.

Ta kontakt på telefon 924 61 657 eller neverdal@gmail.com

Vedlegg
E29_bilde.jpg (671.25 KB, 876 nedlastinger)
Re: Specialized Enduro 29 S Works 2014 Large [Re: shait] #1835193 11/08/2014 19:55
R
Rukus Offline
Avhengig
Avhengig
R
Hvorfor kommer du med denne nå?!?! ICON_TONGUE hehe. Og ikke i vår når jeg kjøpte meg sykkel ICON_WINK
Drømme sykkelen min i rett str gitt! ICON_BLUSH

det vanskelige er en lek, det umulige en utfordring....
Re: Specialized Enduro 29 S Works 2014 Large [Re: Rukus] #1840913 20/08/2014 10:44
S
shait Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S
Sykkelen skal til Sogndal i helgen så hvis noen vil se den der, så får de si fra. Neste uke kommer det flere og bedre bilder av den. Den vil også være klar for overlevering neste uke.

Jeg senker dessuten prisen til 38 000 kr.

Moderator  support