Kongerittet 2014
|
Re: Kongerittet 2014
[Re: Nikkern]
15/08/2015 15:31
|
Asterix
Entusiast
|
Entusiast
Noen som vet om det gikk bra med han som veltet i pulje 1 etter 5-6-7 km i dag? Det så ikke bra ut...
Ellers ble dette mitt siste Kongeritt dersom startordningen ikke endres betraktelig. Å slippe 400-500 syklister ut samtidig på asfalten er galskap. At halvparten av disse oppfører seg som apekatter de første kilometerne hjelper heller ikke på saken.
Hvor mange av de som startet i pulje 1 syklet egentlig under 2.15?
|
|
|
15/08/2015 17:13
|
perbaa
Avhengig
|
Avhengig
FYF*** for ett kaos. Helt idiotisk start opplegg, aldri sett værre. Starta i Pulje 1 med sikkert 300 mann forran meg, nesten umulig å avanserre i feltet første 10km og måtte bruke mye krefter for å komme seg framover etter det.
Og som det nevnes over er det mye tullete folk rundt om kring.
Tror nok starten ødla mye for rittet, og sluttida generellt for mange. Litt dumt når mange bruker det som seeding til Birken om 2 uker.
|
|
|
[Re: perbaa]
15/08/2015 17:23
|
Asterix
Entusiast
|
Entusiast
Starta i Pulje 1 med sikkert 300 mann forran meg Snakket med en før start som sa at det var over 400 påmeldt i pulje 1. Helt idiotisk og livsfarlig.
|
|
|
[Re: Asterix]
15/08/2015 17:39
|
haraldolsen
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Han som gikk i bakken rett før grusen ved Økri fikk hard medfart, jeg stod rett ved og ga han hjelp til ambulansen kom, trolig en kraftig hjernerystelse for han visste ikke hvor han var, det var vel også bare flaks at det ikke skjedde uhell på samme sted i elitepulja, veien blir smalere på grusen der og det blir oppbremsing bakover i rekka noe som medfører slike krasjer, neste år bør elite pulje og pulje 1 halveres (dele opp disse i 4 puljer) eller kjøre masterbil til nevnte sted, i pulje 2 og bakover var ikke dette noe trøbbel ettersom feltet var bra strekt ut
|
|
|
15/08/2015 20:01
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Håpløst store puljer. Kjedelig løype. Altfor mye bakker. ;-) Mitt første og siste Kongeritt. 2,14 fra pulje 1.
Redigert av erling; 15/08/2015 20:03.
|
|
|
15/08/2015 20:02
|
kneissl
Medlem
|
Medlem
Jeg kaster meg på kritikken angående startordningen. Det er håpløst å la folk velge hvilken pulje de skal kjøre i. Dette fører til at en haug med syklister melder seg på i for gode puljer og gjerne stiller seg for langt fram i tillegg. Dette skaper selvfølgelig farlige situasjoner. Elitepulja var vel ikke for stor med rundt 75, så den er ok. Pulje 1 ble selvfølgelig kaos når flesteparten ikke er raske nok (sub 2.15). Jeg meldte meg på i pulje 2 som skulle kjøre på 2.15-2.30. Det passet meg godt med en tid på 2.20 i dag. Problemet i pulje 2 var at den også inneholdt de som skulle sykle på over tre timer. Flere av disse (må jeg anta...) sto laaangt framme i startfeltet og surret det til for de som var i "riktig" pulje. Dette førte særlig til trøbbel på den nye kjerreveien der man faktisk måtte av sykkelen grunnet svakere syklister som ikke hørte hjemme i denne puljen. Jeg vil tro jeg tapte 3-4 min på å kjøre slalåm samt det faktum at jeg måtte RUSLE rolig i kø opp kjerreveien etter 5 km. Det er vel ikke mange ritt som er større en Kongerittet nå, så det er på tide at arrangøren tar dette litt mere seriøst og skaper opplevelser som gjør at man velger å komme tilbake. Løypeprofilen gir fantastisk trening mot Birken, så jeg håper at dette rittet fortsetter å trekke til seg mange syklister i årene som kommer.
|
|
|
15/08/2015 20:05
|
SykkelOdd
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Startsystemet deres er helt krise. Jeg startet i pulje 2, møtte opp til start 10min før starten og måtte stå langt ute på en parkeringsplass, 200m unna start. Forran meg var ymse ryttere, også en god del som skulle starte pulje 3. Fra startskuddet gikk til jeg passerte startstreken så gikk det nesten 3 minutter. Pulje 2 var satt opp til å både inneholde de som syklet sub 2:30 og de som syklet +3:00. Noe så idiotisk! Endte jo da med at som syklet 3:00 møtte opp til start over 20min før start og da stilte seg fremst. Jeg brukte de 10 første km på å loke i kø (inkl gåing gjennom en kornåker (stakkars bonde)), før feltet endelig begynte å dra seg ut når vi tok til med klartingene.
Flere startpuljer, færre i hver pulje, bedre seeding system og bruke sluser i start oppstilling hadde hjulpet en del. Det har blitt klaget på dette i flere år, men endringsviljen hos arrangøren ser ikke ut til å være spesielt stor, dessverre.
Rule #12: The correct number of bikes to own is n+1.
|
|
|
[Re: Erling Magnus]
15/08/2015 20:26
|
Cyload
Entusiast
|
Entusiast
hei. jeg har meldt meg på. problemet er at sykkelen min står med shimano 2x10 og 40-11 som det tyngste giret. har tenkt til å bytte til 42 skive før birken. men vil helst ikke gjøre et i dag ettersom jeg da kommer til å bytte kjede. og det vil jeg helst kjøre inn før ritt. går det greit å kjøre med 40 skive i kongerittet? gikk greit med 40 i grenserittet i fjor. men i år ble jeg i grenserittet rett og slett frakjørt flere steder i slutten av rittet. Det kan umulig ha vært på grunn av for lette gir... jeg kjørte med 36T, og eneste stedet jeg kunne trengt litt tyngre var bakken ned mot grensa, men der ruller man jo like fort som man trår.
|
|
|
15/08/2015 22:10
|
ehaga
Medlem
|
Medlem
Starten var ikke veldig hyggelig. Jeg tror jeg så 4 stygge fall på bare de første km.
Løpene var vel som forventet, men jeg ble overrasket over de store steinene som dukke opp her og der. De var merket, men allikevel vanskelig å se når man kommer flere i stor fart. Jeg tørr ikke tenke på hva som ville skjedd dersom man hadde truffen noen av dem i stor fart.
Det var også veldig mange punkteringer. Synes folk satt over alt og satte inn slage.
|
|
|
16/08/2015 00:31
|
Spawn
Medlem
|
Medlem
Jeg lå etter en kar som kjørte på en sau i nedoverkjøringen mot Nannestad, han hadde sikkert 60 km/t når han traff den, så skikkelig stygt ut. Han gikk vel rundt en 5-6 ganger. Heldigvis var røde kors ikke så langt oppi bakken der og de var raskt på plass. Han blei nok ganske mørbanka, men kom heldigvis fra det uten de helt store skadene virket det som (så vidt jeg veit). Trur nok han hadde syklet til mål hadde det ikke vært for at forfelgen var knekt. -åssen det gikk med sauen er jeg imidlertid litt mer usikker på, kom ikke til å tenke på den før nå i kveld. Så får vel ta en tlf og informere om det i morgen, selv om det kanskje allerede er gjort? ...men en sau tåler vel en støyt vil je tru!
|
|
|
[Re: Spawn]
16/08/2015 04:45
|
Raskall
More than words
|
More than words
Jeg lå etter en kar som kjørte på en sau i nedoverkjøringen mot Nannestad, han hadde sikkert 60 km/t når han traff den, så skikkelig stygt ut. Han gikk vel rundt en 5-6 ganger. Heldigvis var røde kors ikke så langt oppi bakken der og de var raskt på plass. Han blei nok ganske mørbanka, men kom heldigvis fra det uten de helt store skadene virket det som (så vidt jeg veit). Trur nok han hadde syklet til mål hadde det ikke vært for at forfelgen var knekt. -åssen det gikk med sauen er jeg imidlertid litt mer usikker på, kom ikke til å tenke på den før nå i kveld. Så får vel ta en tlf og informere om det i morgen, selv om det kanskje allerede er gjort? ...men en sau tåler vel en støyt vil je tru! Nå skal vel snart bøndene begynne å skyte syklister også. Men spøk til side: Det høres ut som et ritt som har satt et alt for høyt tak på antall deltagere. Jeg håper noen av arrangørene leser forumet eller at tilbakemeldingene kommer frem til dem på et vis. Det er ikke utenkelig at jeg tar dette som seeding til Birken neste år. Hvis de får lov til å fortsette som seedingritt da.
|
|
|
16/08/2015 09:18
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Dette høres ut som noe jeg ikke vil være med på. Puljer på ca 400 stk osv? Lurer jo litt på hvordan klubb og rittansvarlig tenker når de planlegger? Selvseeding funker bra det, men det forutsetter at man tilpasser puljene til løypa sånn at det ikke blir helt håpløst. Når det er sagt tror jeg allikevel et ritt med så mange deltagere burde bruke feks rittranking til seeding; spesielt når rittet er seeding til birken...
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
16/08/2015 09:39
|
Crassus
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Deltok på Kongerittet for første gang i år etter å hatt lyst til å sykle det en stund og synes det var veldig gøy! Hvis du synes Birken er morsom er dette et perfekt oppkjøringsritt. Selvsagt kjedelig trase hvis du synes terreng er det morsomste, men synes det var en god grustrase! Stort sett høy hastighet gjennom hele rittet, og noen halvlange bakker som alle kan få testet seg på. Fikk følelsen av å delta på Paris-Roubaix i enkelte partier når støvet virvlet opp rundt rytterne. Jeg hadde stort sett positive opplevelser med hele arrangementet. Etteranmeldte meg på dagen uten problemer. Med været i går var jo stemningen i målområdet også veldig god! Det eneste de ikke klarte å løse på en god måte var starten. Jeg tok dette som et rent treningsritt og varmet derfor opp helt til 11.05, med start 11.10. Ok, det var i overkant optimistisk. Men trillet da inn i det jeg oppfattet som tidenes største pulje, før jeg oppdaget at det ikke var pulje 1. Ingen visste egentlig hvilken pulje det var. Og det var jo tilnærmet umulig å finne ut hvor pulje 1 startet, men heldighvis var det noen som gjorde plass så jeg kom meg inn. Masterstart virker å være et problem overalt siden det er så mange som ikke klarer å oppføre seg, synes ikke den var verre her enn andre steder. Og jeg startet langt bak i puje 1 og fikk dermed hele trekkspillet i fanget gang på gang. Og forøvrig sliter rittet med enkelte grunneiere som gjør seg vanskelig. Er det da nødvendig at halve rittet sykler gjennom åkeren til den uskyldige bonden? Blir vel ikke bedre stemning av slikt. Tror egentlig de fleste tapte tid i starten, så var vel bare noen få som klarte å komme seg gjennom raskt. Oppsummert et morsomt ritt! Men det hjalp selvsagt å debutere med vær og føre som i går.
Forøvrig ikke alt som er gøy med å være debutant i et ritt. Passerte 30km igjen skiltet, ser på klokka og konstaterer at dette ligger an til god tid! Ligger i en god gruppe med godt driv. Fin puls. Full kontroll på sub 2.15. Så dukker plutselig noen beist av stigninger opp. Visste det egentlig, men hadde jo glemt det. Forhåpningene brast, overlevelsmodus tok over. For en bakke! Men desto morsommere på andre siden!
Takk for en morsom tur alle sammen! 2.17 og veldig fornøyd med gjennomføringen. Tiden har jeg lite forhold tid siden jeg ikke har syklet før, så får vente på rittranking for å se score og avgjøre hvor bra det egentlig var.
|
|
|
[Re: Crassus]
16/08/2015 10:08
|
chr.haugland
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Deltok på Kongerittet for første gang i år etter å hatt lyst til å sykle det en stund og synes det var veldig gøy! Hvis du synes Birken er morsom er dette et perfekt oppkjøringsritt. Selvsagt kjedelig trase hvis du synes terreng er det morsomste, men synes det var en god grustrase! Stort sett høy hastighet gjennom hele rittet, og noen halvlange bakker som alle kan få testet seg på. Fikk følelsen av å delta på Paris-Roubaix i enkelte partier når støvet virvlet opp rundt rytterne. Jeg hadde stort sett positive opplevelser med hele arrangementet. Etteranmeldte meg på dagen uten problemer. Med været i går var jo stemningen i målområdet også veldig god! Det eneste de ikke klarte å løse på en god måte var starten. Jeg tok dette som et rent treningsritt og varmet derfor opp helt til 11.05, med start 11.10. Ok, det var i overkant optimistisk. Men trillet da inn i det jeg oppfattet som tidenes største pulje, før jeg oppdaget at det ikke var pulje 1. Ingen visste egentlig hvilken pulje det var. Og det var jo tilnærmet umulig å finne ut hvor pulje 1 startet, men heldighvis var det noen som gjorde plass så jeg kom meg inn. Masterstart virker å være et problem overalt siden det er så mange som ikke klarer å oppføre seg, synes ikke den var verre her enn andre steder. Og jeg startet langt bak i puje 1 og fikk dermed hele trekkspillet i fanget gang på gang. Og forøvrig sliter rittet med enkelte grunneiere som gjør seg vanskelig. Er det da nødvendig at halve rittet sykler gjennom åkeren til den uskyldige bonden? Blir vel ikke bedre stemning av slikt. Tror egentlig de fleste tapte tid i starten, så var vel bare noen få som klarte å komme seg gjennom raskt. Oppsummert et morsomt ritt! Men det hjalp selvsagt å debutere med vær og føre som i går.
Forøvrig ikke alt som er gøy med å være debutant i et ritt. Passerte 30km igjen skiltet, ser på klokka og konstaterer at dette ligger an til god tid! Ligger i en god gruppe med godt driv. Fin puls. Full kontroll på sub 2.15. Så dukker plutselig noen beist av stigninger opp. Visste det egentlig, men hadde jo glemt det. Forhåpningene brast, overlevelsmodus tok over. For en bakke! Men desto morsommere på andre siden!
Takk for en morsom tur alle sammen! 2.17 og veldig fornøyd med gjennomføringen. Tiden har jeg lite forhold tid siden jeg ikke har syklet før, så får vente på rittranking for å se score og avgjøre hvor bra det egentlig var. Helt enig, kjempefint ritt. Startet langt bak i siste pulje og der var det sivilisert. Inni åsen ble det bedre plass.
|
|
|
16/08/2015 11:05
|
feather+mtn
Entusiast
|
Entusiast
Jeg filmet hele turen og fikk med på video han som gikk rett i asfalten med hodet først i overgangen fra asfalt til grus etter ca 10 minutters kjøring i pulje 1. Har begynt å filme alle rittene jeg kjører og tenkte å legge de ut. Har noen fått bekreftet at det gikk bra med vedkommende? Litt usikker på om det er riktig å legge ut denne filmen...
Redigert av feather+mtn; 16/08/2015 11:06.
|
|
|
16/08/2015 11:37
|
jorg1ho
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Syklet Kongerittet for 3. gang i år. Slenger meg på kritikken mot startordningen. Pulje 1 var altfor stor og det var relativt håpløst før bakken oppover fra Maura kom hvor det ble strekk.
Trekkspilleffekten bak i puljen var helt forferdelig og det var altfor mange ryttere som ikke hadde kontroll på dette. Slæddelyder og mye "oj!", "hepp!" eller "faen!".
Holdt meg taktisk 5m bak men luka ble alltid tetta av tullinger som igjen måtte bråbremse når feltet stoppa. At ingen flere tryna var et under. Når i tillegg en fyr kommer bakfra og skal presse seg frem, og dermed hekter seg inn i styret mitt så kjente jeg at sinnet pressa seg på. Heldigvis unngikk jeg velt.
Her bør det på plass et annet system for start. Ranking via rittranking, evt 5 min mellomrom og betydelig mindre puljer!
Utover dette så er Kongerittet ellers et fint ritt med fin trase, flotte bakker både oppover og nedover, og et kjempefint oppkjøringsritt til Birken. Om de løser utfordringene ved start så anbefales det absolutt!
2013 Richmond SLR Comp Team 1 2014 Everest 8848 XX1
|
|
|
16/08/2015 16:13
|
TaNielsen
Entusiast
|
Entusiast
Interspons som arrangerer, de burde jo ha litt greie på hvordan sykkelritt skal organiseres..
|
|
|
16/08/2015 16:25
|
bcbc
Avhengig
|
Avhengig
Det bør bli rittrankingen. Det sier noe om den enkelte når en melder seg på tid under 2.15. Jeg stod sammen med mange som antakelig ikke kom under under 2.30. Syklet selv på 2.07 fra pulje 1. Flere i eliten som syklet saktere enn 2.07. I tillegg må flere som har meldt seg på i pulje 2 starta i pulje 1....
|
|
|
17/08/2015 06:36
|
SykkelFan85
Fersking
|
Fersking
Enig i all kritikk i forhold til startordningen. Dette er ekstra håpløst når rittet er seeding til birken. Det var eneste grunnen til at jeg deltok. Pga at jeg havnet langt bak i starten som førte til at jeg måtte gå hele traktorvegen og havnet i gruppe med svakere syklister enn jeg burde er jeg redd seedingen ikke blir bra nok. Sammelignet med folk jeg pleier å sykle jevnt med tapte jeg nok ca 7 minutter på dette. Bittert å da betale en ganske stiv påmeldingsavgift, en lang reisem ed masse bomavgifter og alt som elelrs føler med av utgifter til ritt, når et håpløst opplegg fra arrangøren ødelegger!
|
|
|
17/08/2015 07:34
|
sls
Veteran
|
Veteran
Er enig i at noe må gjøres med starten. Var mitt første Kongeritt og selv om jeg stod relativt langt framme, så forsvant det masser av folk forbi før masterstarten gikk. Kombinasjonen av mattestart ved start og lang masterstrekning er ganske snodig. Vil jo lønne seg å gli over matta sist og presse seg fram til masterbilen, selv om det jo ville være en stor prestasjon.
Havnet ihvertfall såpass langt bak når farten gikk opp at lufta gikk ut av ballongen allerede i første bakken. Og litt laber motivasjon er ikke lurt i disse bakkene. Det kom seg dog litt siste halvdel og var ihvertfall i mål som en av de 100 (av 400) som faktisk kom under pulje1-kravet på 2.15. Håper de neste år kan se på ihverfall egne resultater og dele opp deretter.
|
|
|
17/08/2015 08:00
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
Omlag 100 personer ser ut til å ha klart å sykle fortere enn 2:15, mens det var ca 320 personer som hadde 2:25 eller bedre tid. At alle disse meldte seg på i 2:15 i håp om å klare den tiden er vel ikke helt bak mål? Kanskje mange fra Pulje 1 heller burde meldt seg på i Elite, ettersom mange hadde tid godt under 2.15?
Var jo rimelig opplagt at noen kom til å tryne i det første gruspartiet. Merkelig å droppe masterbilen rett før dette. Hadde det ikke vært bedre å droppe de første gruspartiene og kjørt Masterbilen helt til bakkene?
Synes det var merkelig at ikke det var fysisk oppdelt startfelt. Da jeg kom til start 15 minutter før Pulje1-start stod det en haug med pulje-2 folk der allerede. Måtte gå ut og hoppe over gjerdet lengere fremme og håpe at ikke noen foran forsatt var pulje2-folk. Hadde selvsagt ikke sjangs til å bli med første gruppe fra Pulje1, da jeg aldri så disse, men heldigvis var vi flere i samme situasjon, så vi ble en liten gjeng over første bakketopp etter at vi trolig hadde syklet forbi over 100 ryttere? Kudos til han med sekken som dro veldig mye gjennom hele rittet, ble med 3er-banden opp siste lange bakken og prøvde å gasse på siste mila til mål med krampe! :-)
|
|
|
[Re: Spawn]
17/08/2015 09:35
|
voldemort
Vinkelskriver
|
Vinkelskriver
Jeg lå etter en kar som kjørte på en sau i nedoverkjøringen mot Nannestad, han hadde sikkert 60 km/t når han traff den, så skikkelig stygt ut. Han gikk vel rundt en 5-6 ganger. Heldigvis var røde kors ikke så langt oppi bakken der og de var raskt på plass. Han blei nok ganske mørbanka, men kom heldigvis fra det uten de helt store skadene virket det som (så vidt jeg veit). Trur nok han hadde syklet til mål hadde det ikke vært for at forfelgen var knekt. -åssen det gikk med sauen er jeg imidlertid litt mer usikker på, kom ikke til å tenke på den før nå i kveld. Så får vel ta en tlf og informere om det i morgen, selv om det kanskje allerede er gjort? ...men en sau tåler vel en støyt vil je tru! Jeg lå to sykkellengder bak han som kjørte på sauen. Min GPS viser at vi hadde 56 km/t. Har forsøkt å søke opp vedkommende, men uten hell. Han heter Øyvind til fornavn (vi syklet i bra rulle før siste mördarbakke, og utvekslet navn). Drakt fra Østmarkrittet. Håper han har det noenlunde bra nå.
Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
|
|
|
17/08/2015 09:45
|
Polly
Entusiast
|
Entusiast
Tydelig at tilbakemld ang startordning mm har blitt lest, fikk denne mailen nå: "Med nærmere 1500 deltagere og en økning på nesten 50% ble Kongerittet 2015 en skikkelig folkefest. Vi gratulerer med flotte prestasjoner og takker for i år!
Med en slik vekst følger naturlig en del "voksesmerter". Vi har selv notert oss og fått mange tilbakemeldinger på startrutiner, puljeinndeling osv. Vi skal evaluere årets ritt på en skikkelig måte, men kan allerede nå bekrefte at vi vil endre startrutinene våre , øke antall grupper, få inn en eller annen form for seeding for de raske puljene og øke sikkerheten langs løypa.
Så snart vi er ferdige med evalueringen og bestemt oss for hvordan vi skal gjøre det i 2016, vil vi nå i høst sende ut en informasjonsepost til alle tidligere deltagere.
Så håper vi at vi ser dere også neste år på Kongerittet:
Mvh rittleder"
|
|
|
[Re: voldemort]
17/08/2015 10:51
|
jorg1ho
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg lå etter en kar som kjørte på en sau i nedoverkjøringen mot Nannestad, han hadde sikkert 60 km/t når han traff den, så skikkelig stygt ut. Han gikk vel rundt en 5-6 ganger. Heldigvis var røde kors ikke så langt oppi bakken der og de var raskt på plass. Han blei nok ganske mørbanka, men kom heldigvis fra det uten de helt store skadene virket det som (så vidt jeg veit). Trur nok han hadde syklet til mål hadde det ikke vært for at forfelgen var knekt. -åssen det gikk med sauen er jeg imidlertid litt mer usikker på, kom ikke til å tenke på den før nå i kveld. Så får vel ta en tlf og informere om det i morgen, selv om det kanskje allerede er gjort? ...men en sau tåler vel en støyt vil je tru! Jeg lå to sykkellengder bak han som kjørte på sauen. Min GPS viser at vi hadde 56 km/t. Har forsøkt å søke opp vedkommende, men uten hell. Han heter Øyvind til fornavn (vi syklet i bra rulle før siste mördarbakke, og utvekslet navn). Drakt fra Østmarkrittet. Håper han har det noenlunde bra nå. Han heter Øystein og er klubbkamerat. Gikk bra, ble patcha opp av Røde Kors i mål og en potensiell rift i skulderen, men ellers bare mørbanka. Han var mest opptatt av om han kunne få suppa mi, og hvorfor jeg skulle selge fulldempern min  Klubben er for øvrig Lørenskog CK
Redigert av jorg1ho; 17/08/2015 10:52.
2013 Richmond SLR Comp Team 1 2014 Everest 8848 XX1
|
|
|
18/08/2015 08:44
|
caad10
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ble et voldsomt kjør for å prøve å være med i pulje 1 for min del. Den første halvtimen lå jeg på 175 i snittpuls. Terrengrytterne er vant til å ha det vondt skjønner jeg, for vanligvis ligger jeg på 155 i rittpuls på landeveien. 20 slag mer i dag, selv om jeg ligger i pulje 1. Ble tappet helt for krefter første timen, så for min del ble det bare å prøve å komme seg til mål etterhvert. Eneste kudosen UCK får av meg for rittet må være det gode været og fine kulissene. Det meste annet har mye forbedringspotensial.
|
|
|
18/08/2015 11:25
|
Idart
Medlem
|
Medlem
Jeg for min del hadde en litt uheldig avslutning av Kongerittet 2015, i nedkjøringa mot asfaltveien etter ca 4 mil gikk jeg i grusen i høy fart. Akkurat hvordan det skjedde vet jeg ikke, det gikk så fort, plutselig så lå jeg der, må ha vært stor stein, hull eller løs pukk og litt stor fart. Det gikk ned en annen sammen med meg, han gikk det vel noenlunde ok med, han passet på meg til røde kors kom, takk for det:-) Jeg hadde en time med steinplukking og sårvasking på legevakten etterpå (ikke noe å anbefale), men ellers ingen skader. Jeg er nok klar til Birken.
Redigert av Idart; 18/08/2015 11:40.
|
|
|
[Re: voldemort]
19/08/2015 11:52
|
Gullik420
Fersking
|
Fersking
Ja, da var det jeg som kjørte på sauen "denne gangen". Min GPS viste fart på 57 km/t...
Må si jeg kom utrolig godt unna det med den farten, skrubbsår på begge legger og albuer + et på ryggen. Sekken har nok redda meg en del der, da den var helt opprevet. Fikk hard med fart i venstre skulder som nok må hvile et par uker før den er bra igjen. Ellers ganske mørbanket muskulatur i ryggen. Men ingenting knekt, røntgen viste bare et lite rift i skulderfeste.
Og hjelmen gjorde jobben sin, den har et par merker på utsiden etter stein/grus og er sprekt fra innsiden, ikke store sprekken men nok til at jeg må ny hjelm.
Forhjulet overlevde ikke, det blei rimelig bøyd, og den sauen må nok ha brukket noen ribbein skulle jeg tro. Men kan godt hende den kom seg unna i god behold. Den stod ihvertall i skogen å breka når jeg hadde kommet meg opp på beina, om det var den eller flere sauer i området aner jeg ikke.
Men må samtidig rette en stor takk til Røde kors personellet som var til stedet. Imponerte meg han som undersøkte meg, var veldig proff og gikk punktvis igjennom alt som skal sjekkes og stilte meg "vanskelige" spørsmål for å sjekke at jeg var til stedet i hodet.
Og stor en takk til dere som stoppet opp og fikk tak i Røde kors for meg og flyttet sykkelen ut av veibanen.
/Øystein
Redigert av Gullik420; 19/08/2015 12:03.
|
|
|
[Re: Gullik420]
20/08/2015 06:56
|
Boas
Fiseufin
|
Fiseufin
Flott at det gikk så bra med deg, det kunne nok gått langt verre!
Jeg syklet Kongerittet for første gang og må si meg enig i all kritikk av startordningen. Jeg kom seint inn i pulje 2 (sub 2.30) og så at det hadde gått 1 minutt og 24 sekunder fra startskuddet gikk til jeg kom meg av gårde. Da var det fortsatt noen igjen bak. En del cowboy på asfalten og lå litt folk hulter til bulter i første slake nedoverbakken. Det gårdsveipartiet var helt håpløst plassert og skapte mye kø. Allikevel vil jeg påstå at de som ikke sykler blant de aller beste ikke taper noe særlig mer enn tida de står i kø. Det er såpass med bakker man sykler i eget tempo og det kom raske ryttere bakfra, så det er begrenset hvor mye man taper på å miste ei gruppe i starten.
Kom inn overraskende frisk (dette var min 12. sykkeltur i år) på 2.24.
Jeg er glad i bakker og ikke noen stor temporytter og digga løypa, kommer tilbake neste år.
|
|
|
[Re: Gullik420]
21/08/2015 10:05
|
voldemort
Vinkelskriver
|
Vinkelskriver
Ja, da var det jeg som kjørte på sauen "denne gangen". Min GPS viste fart på 57 km/t...
Må si jeg kom utrolig godt unna det med den farten, skrubbsår på begge legger og albuer + et på ryggen. Sekken har nok redda meg en del der, da den var helt opprevet. Fikk hard med fart i venstre skulder som nok må hvile et par uker før den er bra igjen. Ellers ganske mørbanket muskulatur i ryggen. Men ingenting knekt, røntgen viste bare et lite rift i skulderfeste.
Og hjelmen gjorde jobben sin, den har et par merker på utsiden etter stein/grus og er sprekt fra innsiden, ikke store sprekken men nok til at jeg må ny hjelm.
Forhjulet overlevde ikke, det blei rimelig bøyd, og den sauen må nok ha brukket noen ribbein skulle jeg tro. Men kan godt hende den kom seg unna i god behold. Den stod ihvertall i skogen å breka når jeg hadde kommet meg opp på beina, om det var den eller flere sauer i området aner jeg ikke.
Men må samtidig rette en stor takk til Røde kors personellet som var til stedet. Imponerte meg han som undersøkte meg, var veldig proff og gikk punktvis igjennom alt som skal sjekkes og stilte meg "vanskelige" spørsmål for å sjekke at jeg var til stedet i hodet.
Og stor en takk til dere som stoppet opp og fikk tak i Røde kors for meg og flyttet sykkelen ut av veibanen.
/Øystein Godt å høre at du er noenlunde hel. Det var et ganske skremmende syn å se deg smelle inn i den sauen!
Redigert av voldemort; 21/08/2015 10:06.
Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
|
|
|
26/08/2015 18:28
|
rørleggern
Ringrev
|
Ringrev
Neste år telter jeg dagen før på start  Kjøre slalom forbi 200-300 syklister blir litt for mye. Og prøve å ta igjen fronten på pulje 2. Ble for hardt. Tiden ble ikke så gal allikevel. Rittet i seg selv er kjempefint. Kommer til å sykle det neste år. Håper det gikk bra med alle som var uheldig.
|
|
|
|
|