Nabolagsforeningen har blokkert den vanlige veien min ned til denne plassen. Lurer på hvorfor. Hvis det er fordi jeg sykler ned dit med velomobilen så blir jeg forbanna på de. Jeg har aldri sett bilspor der, så det må være tullete bruk av midler å bygge en diger trebom. Jeg vet om en annen vei gjennom skogen, så jeg fant frem i dag også. Jenta i elektrisk rullestolscooter borti gata her er nå forhindret fra å nå den rasteplassen.
Fant et innlegg på Facebook hvor de var lei av at folk kjørte bil dit selv om det var satt opp bom (bommen kan åpnes ved å flytte fem stokker til side, masse styr) .
Redigert av Tor Arne; 26/06/201617:45.
Re: Jeg er lei bilen og vil ha velomobil.
[Re: Tor Arne]
#232057828/06/201618:29
Litt overkill vifte i nesa. 3,9 A (47 W). Jeg bestilte en svakere nå, for dette var tullete. Regulatoren på 5 A brant opp en km hjemmefra. Ble imponerende mye røyk.
#232066028/06/201622:52
De nye fremdemperene er nå på plass, og det er syk forskjell. Hjulene kjører over og gjennom ting uten at skroget reagerer, men den krenger veldig mye i svinger, og er mer ustabil i høy fart. Jeg vil prøve å montere en krengningshemmer under bilen. Har bare et kraftig rør på 1/2", så håper det fungerer bra uten å stramme opp dempingen for mye.
Ellers så har jeg enda ikke prøvd løsningen for aktiv fjæring.
Redigert av Tor Arne; 01/07/201618:09.
#232178301/07/201621:23
Jeg løste ustabiliteten uten staget. Jeg har hittil brukt girstrømpe til styrewirene, og da har jeg ikke kunnet stramme skikkelig i frykt for at de skal svikte. Nå satte jeg på kompresjonsfrie strømper for bremsewire. Nå tør jeg stramme skikkelig, og det gjorde susen.
Redigert av Tor Arne; 01/07/201621:23.
#232193302/07/201615:46
Fikk regulator i dag. Kalibrerte den med et 4S lipo-batteri før jeg koblet til panelet. 41 V og 2,5 A ut. Den lader med hele 2 W. Maks overskya i dag, og sola et attpåil på andre siden av huset. Får se når det kommer finvør igjen.
Redigert av Tor Arne; 13/07/201616:01.
#232516114/07/201615:29
Det er konge å kjøre den på gang- og sykkelveier nå som jeg har gode dempere. I dag føltes det som jeg hoppa i en nedoverbakke med et hjempetelehiv.
Skulle ønske det var 32 km/t fartsgrense med motor i stedet for 25. Bremse for fotgjengere må jeg uansett, men det er så mye diggere å ligge i 32 enn 25. Blir veldig svett av å tråkke opp i den farta selv.
Tror jeg må måle effekten på bakhjulet snart i div hastigheter snart.
#232523314/07/201620:53
Lenesystemet er påbegynt. Her er et to-delt 3D-printet remhjul for indeksering av styringen. Beltet skal gå til et potensiometer lengre ned. Jeg har ingen G-sensor, så jeg vil prøve denne styresensorløsningen først for å lene bilen innover i svingen.
Jeg har også slagloddet noen pianotrådbiter på endene til speilpinnene sånn at jeg kan justere speilene fra innsiden. Alltid irriterende når jeg eller noen andre har kommet borti et speil. Jeg skal 3D-printe noen pene håndtak til de.
#232542515/07/201616:24
Jeg har montert instrumenter for overvåking av elektrisk ytelse. Den indikerer elektrisk effekt, spenning, strøm og energi. Det er en 100 A shunt nede ved batterikontakten, så den forlenger ikke batteriledningene altfor mye.
Den måler ikke noe som har med solcellene å gjøre. Solcelleladingen logges av en enklere dings som er koblet inline mellom regulatoren og ladekontakten på batteriet.
Huset er 3D-printet og er spesialdesignet for å passe på styret mitt. Det løftet seg litt i kantene da jeg ikke preppet glasset godt nok. Gjør ikke noe. Jeg burde tegnet den med solskjerm rundt displayet, for det forsvinner helt i litt sollys.
Redigert av Tor Arne; 21/07/201619:00.
#232665222/07/201604:47