Gjør nok ikke det, men det gjør heller ikke noe (at det regner). Ikke så teknisk her og trives bra i regnvær så det går nok bra. Hva med deg da Gard ? skal du ikke være med ? Trodde du skulle sykle mye i år men knapt sett deg noen plass ? Du var jo mye ute i vinter og vår ?
Meg bekjent så er båser Gard og sykkelen klare for Elgtråkket, og i toppform (les Facebook), så tipper Gard kommer til å ha det gøy i dag:).
Først en litt beklaging. Var litt dårlig merket på slutten der, en kommer opp den lange sandbakken. Der gikk løypa til venstre på singeltrack, men kidsa sykle rett fram. Jeg merket i går formiddag og kunne ikke sette sperrebånd over der pga kidsa som syklet foran. Fikk da fortalt at noen skulle sette opp skilt evt stå der. Det ble nok desverre glemt, så en del kjørte feil, nå er det riktig nok ikke stor forskjell (ca 200 meter mindre ser jeg på strava) og dette var jo også den gamle avslutningen før dette ble endre i fjor. Men føler litt skyld siden jeg merket i går.
Så en gratulasjon til vinner OIe Chr Fagerli, andre på rad, sterkt! Og Kudos til Hans Olav/Elgvenn og Anders/Anerz som slo meg. Hans Olav og jeg syklet sammen opp det lange stipartiet men i den første bratte kneika giret jeg over kassetten, måtte hoppe av og få løsnet kjede og løpe opp. Tapte vel ikke mer en 20-30 sekund på selve stuntet, men tror jeg hadde slitt med å henge med Hans Olav likevel, for du var sterk i dag. Sterk i dag var også Anders som lå foran meg i hele i dag, tok igjen gruppen som Anders var i på slutten av høyespenten, men endte da bak noen som tråkket singeltrackenrunden litt vel sakte, slik at både de bak tok meg igjen og Anders fikk stikke i fra. Så jaget jeg Anders, men klarte det akkurat ikke og var 4 sek bak i mål. FAEN! Nei da, du fortjente den he he.
Middels fornøyd med tråkkinga mi i dag, dvs jeg prøvde å henge med men klarte det ikke. Tunge bein, delvis pga litt hard sykling sist helg, og muligens ikke formen min er så bra som den var tidligere i Juli! Men håper det bare litt slitne bein og at jeg får en superkomp på fredag:) Men har ikke hatt dårligere bein siden trans Østerdalen tror jeg. Hadde en tendens å havne bak der det stoppet opp i dag, men det var jo først og fremst fordi jeg ikke var sterk nok til å være foran. Resultatmessig helt ok, totalt 12 plass, nr 2 i klassen (tapte med et sekund, trodde det var en unggutt jeg spurta i mot he he), noe bedre en i fjor. Tidsmessig 2 min dårligere en i fjor, men ser at mange i teten og foran meg har 1-2-3 min dårligere tid en i fjor. Var mange som punkterte også i dag, noe som nok gjorde at mitt resultat ble bedre en det jeg sykla (var iallefall 3-4 som punkterte foran meg i etterkant av høyspenten , merkelig nok ikke i høyspenten).
Løypa var veldig bra, og ikke spesielt glatt synes jeg, mest ned mot Brigde of Death (otoen holdt på å dø der når han lagde brua, myggangrep + det er en Manowar låt). Sykkel funket som gull utenom den feilgiringen, satt på nytt XX1 girsystem nå i uken og i dag var første tur med den, må nok justere litt den ene skruen der. Satt på nye dekk (Rocket Ron) slangeløst (av alle ting, fordi som kjenner meg vet jeg er litt anti slangeløst). Funket som gull.
Takk for nok en gang et bra ritt i bra løype. Overasket over hvor bra forholdene egentlig var.
For min egen del gikk årets ritt vesentlig bedre enn i fjor. Kjørte bare javnt til den lange stibakken. Dvs ga litt gass i første stiparti for å få med færest mulig ryttere. Vi ble 4 stk som kjørte javnt sammen.
Kom så først inn i den lange klatringen hvor jeg kjørte javnt og så hardere og hardere. I fjor var jeg helt ferdig på toppen. I år hadde jeg mer å gi når jeg kom på toppen. Ganske digg følelse egentlig. Derfra og inn kjørte jeg alene og hadde bra kontroll. Kjørte feil et sted på slutten. Skulle til venstre men kjørte rett frem så tapte ca 15 sek og ble litt ekstra stresset. Men hadde greit med tid så kom alene inn.
Alt i alt var kroppen bra i dag så har et håp om at nå med en uke med oppladning at det skal blir bra til helgen.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Endelig går det an å sykle Elgtråkket uten punktering, busker som henger seg i giret etc...
Feilsyklinga til enkelte skjedde som i vedlagt bilde(riktig til venstre), klønete av de involverte Neida, merkingen skal være så man unngår sånt. Syklet gjennom løypa selv i går, og jeg kan ikke løypa utenat så fulgte merkingen og kom merkelig nok inn på riktig spor, men hadde trolig blikket fremover og så merkebåndene. Kom alene i krysset i dag også uten at jeg havnet på villspor. Var vel en større bommert den at ingen løypevakter fjernet sperrebåndet etter skistadion slik at teten ble litt hindret der.
Bra start i dag, kom meg inn på bakhjulet til Martin fra samme klubb og havnet i gruppe2 på grusen sammen med han og Otto fra klubben. Kjøresterke gutter sammen med de andre som satt der, måtte jobbe med å være med. Litt luke inn i terrengparti opp mot Nøttåsen men tettet gjennom terrenget. Beit tenna sammen og bestemte meg for at skulle sitte i denne gruppen frem til lange stipartiet. Antok at jeg var bedre en enkelte i terrenget, det var jeg nok men hjelper ikke å gå inn i terrenget med tunge bein. Trolig aldri syklet så sakte gjennom høyspent partiet, men havnet bak en som ikke fikk opp farten, smatt forbi og tok igjen en fra første gruppen jeg satt i fra start i neste stiparti. Tror han punkterte i en dump like etterpå, smatt forbi og gav gass til mål. Greide ikke å se noen bak meg før rett før stadion, de måtte ha kommet fort. Tråkket det jeg kunne men beina føltes som tømmerstokker men gikk inn. Føles godt å endelig slå oddefa på et ritt denne sesongen, måtte det gjenta seg på Ultrabirken
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
Takk for flott ritt, kom hjem og sovna på sofaen gitt! Knalløkt!
Ingen nag tilfeilmerking for min del. Hadde litt tunnelsynn opp den bakken, så merkebåndene på toppen og tenkte ikke på at vi skulle ut til venstre før toppen. Her burde selvsagt noen har strekt et bånd over veien! Endte opp med å kjøre kalven løypa frem til første venstren etter man tok av skiløypa på egentlig trase, noe som var minst like fin avslutning som den vi egentlig har. Slapp den sugende lysløypa også så var veldig førnøyd jeg! Foreslår at den blir permanent hehe!
Anyway. Sto rett bak oddefa på startstreken og tenkte jeg i hvert fall skulle holde hjulet hans gitt. Det klarte jeg ikke gitt, og seg litt bakover før første sandbakken. Tok det kuli og høyre her for å unngå å få stopp, og kom greit opp på toppen. Gønna på nedover, men kom bare til propp der den lille grusvegen gikk opp en liten knekker inn på sti. Hvordan det blir propp her skjønner jeg ikke, det er jo bare å trill opp... Men men. Gønner på, finner ut at jeg alt har mista vannflaska, jaja... Trenger ikke vann på et så kort ritt.
Så fra grusenvegen etter startsløyfa og frem til må blir det 90% tempo/solo-kjøring på meg. Lå og rulla litt med en annen fyr frem til Nøtåsvegen, stakk i fra når starta å klatre, og tok igjen Frode på toppen. Det var såpass stor forskjell på stisykkel og rittsykkel i dag ja tenkte jeg i mitt stille sinn. Henger på to andre i Frodes pulje nedover mot Starmovegen. Tråkker ut 38-11 utvekslinga på 26" her så må ligge i dragsuget uansett. Får tatt igjen gruppa med oddefa og co før neste tur ut på Nøtåsvegen, så får rygger og litt hvile oppover Lussbergetvegen før vi svinger av og inn på sti.
Her får jeg teten ut i stipartiet etter litt frem og tilbake første 10 meterene om hvem som skulle ligge forran. Litt overraska over at oddefa ikke tar denne, men han venta på meg og jeg venta på ham.. Endte med at jeg tok'n gitt. . Tar etter hvert igjen Anders oppover her, og får slippe forbi rett før siste kneika, her tar jeg igjen en ny gruppe, der en Ottestadrytter kløner til og må løpe noen meter før jeg kan kaste meg på igjen og ta fatt på gjørmesklia mot bridge of death.
Herfra mister jeg alle rygger, og kjører solo til mål. Ser noen langt der fremme, og kjører forbi noen som punkterer. Og tar "innersvingen" på 2 stk i målsløyga, men eliteklasse så ingen forskjell i turklassen. Fornøyd med 2. plass i klasse og totalt i tur. VInner nok ca. 30s på feilkjøringa tenker jeg, litt vanskelig å bedømme, men som sagt inngen innvirkning på resultatlista.
Kjørte 26" FS i dag, med race king. Satt som et skudd hele veien, bare litt glatt i gjørma rundt bridge of death ellers knallgrep. Selv i sanda, så regn før ritt i denne løypa er faktisk ikke så dumt, selv om det nok er raskere uten... Kjørte ca. minuttet raskere i fjor enn i år (iregnet feilkjøring).
Redigert av Elgvenn2; 24/08/201417:25.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Du slo meg på Trans Østerdal da Anders! Dvs siste etappen! Du er i veldig god form og kan nok fort slå meg på fredag også! Men tipper vi kommer til å sykle mye sammen:) Så for vi se, bruker ofte 5 timer å komme i gang he he.
Flott løype. Storkoste meg underveis, spesielt på slutten der jeg fikk ei skikkelig rundbanefølelse med artige svinger. Komboen Ikon foran, TB bak funket gull. Veldig tilfeldig at je g ikke punkterte da jeg ikke har SS varianten.
Kjørte feil selv, og det var litt kjipt å tape noen plasser på det. Hadde kanskje kapret 9. plassen til Otoen totalt(turritt), men sånn er det. Du er tilgitt oddefa Vi kjørte og rett fram der løypa gikk til venstre, men også rett frem der de som kjørte rett kom fra venstre(vi skulle da tatt til høyre). Derav tapte vi "fordelen" vi fikk av feilsyklinga og avnet på grusen på baksiden. Jeg aner ikke hvor langt bak du var den 3-mannsgruppa jeg satt i otoen, men vi havnet ca 20-25 bak deg i mål. http://www.strava.com/activities/184592567
Utover det så gikk det jo fort fra start, men syns ikke jeg fikk den syra jeg forventa å få. Kom inn i ei bra gruppe som kjørte relativt fort, men merket at det var ujevnt nivå på folk i terrenget. Otoen kom seg først inn i det lange terrengpartiet og de som lå foran meg og et par andre klarte ikke å holde tempoet ditt der. Blei greit med kø-sykling der, men fikk sniki meg forbi et par der det var mulig og brukte det jeg hadde av krefter på å jakte dere foran mot høyspenten. Storkoste meg og løypa kom virkelig til sin rett når man hadde litt fart.
Kommer nok tilbake her neste år. For dette var "shiitgøy"
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Endelig går det an å sykle Elgtråkket uten punktering, busker som henger seg i giret etc...
Feilsyklinga til enkelte skjedde som i vedlagt bilde(riktig til venstre), klønete av de involverte Neida, merkingen skal være så man unngår sånt. Syklet gjennom løypa selv i går, og jeg kan ikke løypa utenat så fulgte merkingen og kom merkelig nok inn på riktig spor, men hadde trolig blikket fremover og så merkebåndene. Kom alene i krysset i dag også uten at jeg havnet på villspor. Var vel en større bommert den at ingen løypevakter fjernet sperrebåndet etter skistadion slik at teten ble litt hindret der.
Bra start i dag, kom meg inn på bakhjulet til Martin fra samme klubb og havnet i gruppe2 på grusen sammen med han og Otto fra klubben. Kjøresterke gutter sammen med de andre som satt der, måtte jobbe med å være med. Litt luke inn i terrengparti opp mot Nøttåsen men tettet gjennom terrenget. Beit tenna sammen og bestemte meg for at skulle sitte i denne gruppen frem til lange stipartiet. Antok at jeg var bedre en enkelte i terrenget, det var jeg nok men hjelper ikke å gå inn i terrenget med tunge bein. Trolig aldri syklet så sakte gjennom høyspent partiet, men havnet bak en som ikke fikk opp farten, smatt forbi og tok igjen en fra første gruppen jeg satt i fra start i neste stiparti. Tror han punkterte i en dump like etterpå, smatt forbi og gav gass til mål. Greide ikke å se noen bak meg før rett før stadion, de måtte ha kommet fort. Tråkket det jeg kunne men beina føltes som tømmerstokker men gikk inn. Føles godt å endelig slå oddefa på et ritt denne sesongen, måtte det gjenta seg på Ultrabirken
Tippet det var her folk syklet feil. For her dro jeg rett frem også, men snudde for å komme inn på rikitg løype.
Tippet det var her folk syklet feil. For her dro jeg rett frem også, men snudde for å komme inn på rikitg løype.
Det var det, jeg tok "en runde" og pratet med folk og det var der. Der skulle det som sagt stått et skilt eller en person, men det ble desverre glemt. Snakket akkurat om dette i går. Det var et bånd vi lagde inn til venstre der, men skulle evt dratt det lenger inn på sandveien, men men, får bli neste år:)
Han ottestad-rytteren/zombien på bilde 4 mener jeg var med i forrige sesong av Walking Dead
Herregud for noen bilder, ikke tvil om at det er jeg som sliter mest iallefall. Ser ut som jeg skal dø når som helst! Dere andre er jo på søndagstur, knapt nok en mine. Men klart, jeg har masse zombier i rundt meg og må sykle for livet. Dæven, var ikke gode bein i går azz, og dårlig tråkkteknikk nå jeg har tunge bein da gitt. Og tape klasseseier med dårlig spurt og en sykkelengde er også ganske...dårlig. Men det værste var at på vei til jobb i dag ble jeg forbi sykla og tråkket fra en eldre dame, jeg med lettrullende sykkelkross og bra driv (trodde jeg), så at det kom en dame bak meg ved Bast, men måten hun knekte meg over Glomma var maktdemonstrasjon. Damesykkel, kurv, ca 60 åt og rar hjelm. Dropper birken tror jeg he he.
Birken går lett i år Odd Erik, med ny demper på Scalpelen spretter du over på 5 1/2 time. ...masse krefter på lørdag da!
Han ottestad-rytteren/zombien på bilde 4 mener jeg var med i forrige sesong av Walking Dead
Herregud for noen bilder, ikke tvil om at det er jeg som sliter mest iallefall. Ser ut som jeg skal dø når som helst! Dere andre er jo på søndagstur, knapt nok en mine. Men klart, jeg har masse zombier i rundt meg og må sykle for livet. Dæven, var ikke gode bein i går azz, og dårlig tråkkteknikk nå jeg har tunge bein da gitt. Og tape klasseseier med dårlig spurt og en sykkelengde er også ganske...dårlig. Men det værste var at på vei til jobb i dag ble jeg forbi sykla og tråkket fra en eldre dame, jeg med lettrullende sykkelkross og bra driv (trodde jeg), så at det kom en dame bak meg ved Bast, men måten hun knekte meg over Glomma var maktdemonstrasjon. Damesykkel, kurv, ca 60 åt og rar hjelm. Dropper birken tror jeg he he.
Elsykkel?
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
Kanskje det ja he he, så ikke sånn ut heller, lignet på vanlig damesykkel. Kanskje jeg bare suger på jobbsykling ?
Hans Olav; ja håper jeg får lånt demper, men er nok nærmere 6.30 en 5.30, tipper den løypa blir vel så hard som den i fjor. Hva som skjer på lørdag tenker jeg ikke så mye på...før evt fredagskveld.
Jeg synes at løypa var greit merket, men så har jeg kjørt igjennom 4-5 turer i år. Folk kjører feil uansett hvor godt man merker. Det jeg ikke likte, var at jeg hadde problemer med påmeldingen der. Jeg har ikke fungerende E-post, så jeg fikk startnummer 5 min. før start. Ble lite tid til å forbrede meg. Det burde bli opplyst at man MÅ ha en fungerende E-post.
Må trene på en raskere start, ble stopp ett par steder i starten.
Jeg syns stien er knall, så den bør jo være med. Det er jo masse flotte stier på kryss og tvers der i starten. Kunne det vært en idè å ha en lengre sløyfe i det start/mål området før vi sendes ut på selve runden? Ser problemet med merking ut fra start og inn mot mål, men om noen vakter visste nøyaktig hvordan det gikk, kunne de tatt seg av det.
Hva syns folk om den flaskehalsen tidlig?? Personlig syns jeg den stien virkelig må være med, men blir jo kork hvert år der.. Er det dumt?
Får jo en naturlig spredning der, men lønner seg absolutt å være startrask..
Helt konge. La den være. Er jo der jeg kommer avgårde hvert år ;-) Men fra spøk til alvor. Den stien er jo knall fin og det blir ikke mer spredt om man har lengre sløyfe i starten. Da må den i såfall være veldig hard.
Åsn veit du at det ikke blir spredt? Du er jo først
Fra spøk til litt mer alvor. Dette veit dere i JH best selv. Løypa er knall som den er. Men litt sikk-sakk på noen stier i starten der kunne fått det mer spredt. Kanskje
Var litt kluss med diverse merking ja, dessverre.... Vi beholder løypa slik fremover, ferdig snakka:).
Behold løypa, men husk sende ut en person som flytter på merkebånd... Mener også det sto flere folk rundt i løypa før, er det mindre dugnadsånd igjen i klubben?
Det hjalp jo at dere ikke hadde tatt vekk det sperrebåndet rett over løypa i første utforkjøringen da ;-)
På oppvarmingen 20 min før start så snudde jeg og Anerz der, vurderte om vi skulle rive av bandet, men vi ble enig i " at dette blir jo helt sikkert gjort, de bare venter til alle kidsa er i mål". Så når jeg kom over haugen der og så folk i trærne, på stien nedenfor, på ryggen osv måtte jeg bare si til meg selv "herregud"!
Når det gjelder første stien så er den for fin til å ikke brukes. Tenker det er helt ok, er jo ikke snakk om den stoppen en fikk første året på terningrittet.