Hei,
Jeg har nå syklet på racer noen år, men på grunn av "press"

på jobben om å være med på terrengsykkelritt, har jeg så smått begynt å se på sykler i prisklassen 10-15.000kr. Jeg regner med vi begynner å nærme oss tidspunktet hvor innkjøp vil være gunstig.
Før jeg kjøpte racer brukte jeg lang tid på å lese meg opp på deler og rammer, men fant meg selv slutt godt tilrette på en av forumets mest omtalte og anbefalte sykler. Dermed håper jeg på litt hjelp fra dette forumet igjen. Finne terrengsykkelens svar på Cannondale Caad 10.
Brukt er dessverre ikke noe jeg ønsker, heller ikke Canyon - selvom de utvilsomt lager fine sykler. Jeg ser for meg en sykkel som klarer å få meg gjennom ritt ala kongerittet og grenserittet. Videre skal den brukes til trening i øst og nordmarka. Minimum 27,5"!
Jeg har funnet noen interessante sykler:
Scott Scale 935 Cannondale Trail SL2 Diamant Apex 29.2 Gavia Race SL650 White Killer Hard Rocx HeliumAlle disse syntes jeg ser bra ut, men spørsmålet er selvsagt hva dommen er over ramme/utstyr/dekk. Vekt har trolig også noe å si... Jeg regner ikke med å oppgradere denne sykkelen i noen stor grad, så det er greit å få en komplett allrounder slik den er.
Disse trådene er sikkert kjedelige for noen, men jeg setter pris på all tilbakemelding jeg kan få før jeg åpner lommeboka...