Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

sentralstøvsuger

sentralstøvsuger #1830981 05/08/2014 13:09
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
vi har sentralstøvsuger lagt opp i huset. kjøpte en billig sentralsak på coop i fjor siden rakkern som solgte huset hadde tatt med sin. nå viste det seg plutselig at han ikke hadde tatt den, men satt den inni et kott her (så ofte er jeg der og kikker).

så da har vi to stk.
vi har montert den billige fra foma på 1700w. og fant altså den originale (flexit cv 200).
ser denne også er på 1700w.

airwatt: foma 548, flexit 734.

vet ikke hvor mye det har å si.. uansett; jeg er rimelig skuffet over sugeeffekten til den vi bruker (foma). føles som å støvsuge huset med en kjøkkenstøvsuger. samtidig liker jeg veldig godt prinsippet til sentralstøvsugere og ønsker ikke å bytte dette ut med en mobil sak.

hvor kraftige og gode kan slike sentralanlegg bli ift en sterk mobil støvsuger? og kan jeg forvente noen forskjell om jeg monterer opp flexit?

huset er relativt nytt (2007) så jeg regner med systemet ble montert av proffe folk når boligfeltet ble bygget.

jeg vil bli som jesus, gå i hvite klær.
Re: sentralstøvsuger [Re: Rexenes] #1830986 05/08/2014 13:14
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Foma har et filter mellom posen og vifta som kan gå tett dersom du har en lekkasje i en pose. Dette dreper sugeeffekten. Har du sjekket dette filteret eller er det slik og forstå at Foma-en er ny?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: sentralstøvsuger [Re: Rexenes] #1831028 05/08/2014 14:32
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
fomaen er relativt ny ja. kjøpte den ny, og effekten har vært som den er hele tiden mener jeg. så ikke noe galt når jeg sjekket posen her en dag heller.

Re: sentralstøvsuger [Re: Rexenes] #1832075 06/08/2014 21:03
M
MortenRE Offline
Ringrev
Ringrev
M
Vi har en villavent-sak tror jeg. Den suger meget mye bedre enn noe annet jeg har prøvd. Er det mulig det er tett i røra? Hadde det i ene etasjen her en gang. Fikk ut en drøy ball ved hjelp av en mobil suger fra andre enden.

Re: sentralstøvsuger [Re: MortenRE] #1832603 07/08/2014 14:10
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
Sitat: MortenRE
Vi har en villavent-sak tror jeg. Den suger meget mye bedre enn noe annet jeg har prøvd. Er det mulig det er tett i røra? Hadde det i ene etasjen her en gang. Fikk ut en drøy ball ved hjelp av en mobil suger fra andre enden.

vet du noe om effekt på denne? er den konkurransedyktig mot en vanlig mobil støvsuger sugemessig? det hoper seg ofte opp noe i en vinkel rett ved koblingen her. kan teste trikset ditt. kanskje kan man stake opp også.

Moderator  support