La oss bare si at den ikke passer meg på 190 spesielt bra, begynner å bli lenge siden jeg brukte den selv (da med et herrejøsses langt stem du kan få med), men har lånt den ut av og til om sommeren. Ellers står den bare i garasjen, jeg reiser tilbake til Kristiansand i løpet av uka og vil gjerne frigjøre litt garasjeplass her før det.
Det jeg vet om av ting å utsette på den: demperen (Fox RP23 2012) surkler så den trenger en service for å fungere optimalt. Det er merke på innerbenet av gaffelen litt over halvveis i vandringa, men tror det har lite å si. Bakhjulet er kjipt. Den er velsignet med XT dual action gir/brems-kombi-ting, altså du dytter bremsehendelen nedover for å dra i girvaieren, men kan takk og lov bruke vanlig tommelbryter for å gire andre veien. Det er forsåvidt nytt 9-delt SLX-kjede og NP bremseklosser, men gir er ikke innstilt og den strammeren du skrur på ved girhendelen er ikke der for bakgiret (det er dog strammer på selve bakgiret). Bremser fungerer greit nok, men er ikke luftet nylig.