Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Islabike 20 Large vs Gekko Fast JR 20?

Islabike 20 Large vs Gekko Fast JR 20? #1828305 30/07/2014 11:32
T
Tore johnny Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Junior må ha ny sykkel neste år så sett litt på Fast 20 JR men ser att den er veldig "agresivt" styre og når junior prøvde den så var han alt får liten (han er 5 år nå og ca 112 cm høy)
så lurer og gå få en islabike 20 Large som ser litt mere "forsiktig" ut
det blir mye sykkling i hverdagen men da kun frem og tilbake til barnehagen (2 km hver vei) og mye små kjøring er ikke så ofte vi er på lange sykkel turer så viktig og ha god kontroll og.
Noen som har erfaring med de sykklene her?
Faller litt på islabike,han har i dag en Cnoc 14 islabike men den starter og bli liten får og si det forsikig ICON_WINK

http://www.islabikes.co.uk/bike_pages/beinn20lrg.html
http://www.antonsport.no/s/p.aspx?pid=12223&cid=1164&vid=83998&pcid=577

Re: Islabike 20 Large vs Gekko Fast JR 20? [Re: Tore johnny] #1828313 30/07/2014 11:45
S
Subs Offline
Besatt
Besatt
S
Min pode på 5 har syklet sommeren igjennom på en Frogbike - 16", den har fungert upåklagelig og har mange kule detaljer.
Bakovertråkk, supre bremsehendler, gode bremser og lock on holker.
Prisen er som Islabikes ca, kan kjøpes fra bl.a Sykkelboden.

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: Islabike 20 Large vs Gekko Fast JR 20? [Re: Tore johnny] #1828318 30/07/2014 11:52
lmo Offline
Entusiast
Entusiast
Vi hadde en Gekko Fast. Byttet til et kortere stem og da ble sittestillingen bedre. Kjøpte utforstem på supersalg på chainreaction.

Re: Islabike 20 Large vs Gekko Fast JR 20? [Re: Tore johnny] #1828329 30/07/2014 12:04
BjornS Offline
Ivrig
Ivrig
Islabikes sender ikke til utlandet for tiden, av kapasitetshensyn iflg nettsiden deres:

"International Ordering Islabikes
•We are not able to supply an Islabike outside the UK and Ireland – there are no exceptions. Please note, we do not have the resources to deal with enquiries from elsewhere – if you email with a delivery request outside the UK you will not receive a response. If you telephone we are not able to answer questions about delivery arrangements elsewhere."

Det er synd, for jeg tror de kunne tjent godt på det. Og det er gode sykler, har selv en Beinn 20" for vår sjuåring. Han er minstemann så den kommer nok til salgs en dag til neste år, om den ikke er fullstendig oppbrukt da. Sykler brukes hardt blant våre barn.

Jeg ser at det begynner å dukke opp gode alternativer både på norske sportsbutikker og nettbutikker rundt om.

Bjørn

Re: Islabike 20 Large vs Gekko Fast JR 20? [Re: Tore johnny] #1828794 31/07/2014 05:01
T
Tore johnny Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Takk får svar! ICON_SMILE
@Imo virker som du ikke er helt fornøgd enda bytte stem? virker og som det er veldig lang ramme på den her,hvor gammel var junior når han starta og bruke den (mest spent på høyde) har du link til det du bytte til og eventuelt bilde? ville vært supert ICON_SMILE

@bjordS: løser problemet med enten og bestile til noe bekjente i england og hente den eller bruke https://www.forward2me.com/ og sende til svergie (så man slipper tolle siden det er EU) dem skulle ha ca 800 kr får og sende den til svergie de Forward folka. så har jeg lest tidligere om virtuele UK creditkort.
Eventuelt er det rimlig mange til salgs på e-bay i UK som kan sende til den forward2me adressen men det ligger nesten på samme som ny pris så mulig jeg eller bare bestiler en ny en.

Jeg syns ikke det er så mange som konkurere med Islabike,men det er bedre nå enn det var får 2 år siden når jeg kjøpte islabike men enda et stykke igjen syns jeg,spesielt på vekt,froger er nok den som er mest aktuell etter islabik eventuelt fast 20 med litt modifisering ICON_SMILE

Redigert av Tore johnny; 31/07/2014 05:02.
Re: Islabike 20 Large vs Gekko Fast JR 20? [Re: Tore johnny] #1828948 31/07/2014 08:32
lmo Offline
Entusiast
Entusiast
Hei igjen. Jeg synes sittestillingen ble helt grei med kort stem, men dette er selvsagt avhengig av fysiologi. Sykkelen ble solgt videre i fjor og har desverre ingen bilder.
Husker ikke helt hvor gammel sønnen min var da han tok sykkel i bruk, men han var nok minst 6 år, husker heller ikke akkurat hvilket stem jeg kjøpte. Mener at det var noe mindre dimensjon på gaffelrøret og styret, men ikke noe problem å finne et veldig kort stem på CRC. Betalt vel ca 200 kr for det.
Synes ofte barnesykler kommer med litt lange stem. Har også byttet til et kortere ett på en Scott Scale 24.

Beklager noe glemsomhet. Det beste er nok å ta en prøvesitting i butikken og se om litt modifisering kan gjøre susen. Hvis du får tak i en Isla, er det sikkert bedre.

Re: Islabike 20 Large vs Gekko Fast JR 20? [Re: Tore johnny] #1829009 31/07/2014 09:19
D
daktari Offline
Ringrev
Ringrev
D
Vi har en Beinn 20 Small til 7-åringen. Han er 120 høy nå, og den er perfekt, neste sommer også. Ganske oppreist, komfortabel sittestilling. Bilde fra i vår.

Lillesøster på snart 5, 110 cm må ha setet helt i bunn på S men det funker. Hun bruker CNOC 14 men den er litt snau.

Beinn 20 S er betydelig kortere enn naboens Ultra 20.

Jeg håper Islabike snart sender utenlands igjen, har vurdert å prøve fra USA med Jetcarrier e.l. Den er minst 1 kg lettere enn Gekko Fast bl.a. Vår veier akkurat 8 kg.

Vedlegg
sykkel.JPG (122.03 KB, 136 nedlastinger)

Lykkelig på sti i mer enn 25 år!
Re: Islabike 20 Large vs Gekko Fast JR 20? [Re: Tore johnny] #1829064 31/07/2014 10:39
T
Tore johnny Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Takk får svar! ICON_SMILE
Jeg prøvde og kjøpe Beinn 20 Small i år men det ble ikke fult så godt mottatt av "finans sjefen" ICON_WINK siden vi kjøpte den cnoc 14 til 4 års dagen så kan man ikke kjøpe ny sykkel hvert år osv.
Så da tenkte jeg att 20 Large passer til han til neste år,han har sikkert sykklet 100++ mil på den cnoc 14 i fjord og år så er godt vant til og sykkle (sykklet 14 km i dag tur retur/tannlegen) men hadde vært kjekt med gir,går ikke så fort. (så kan han på 2 som fyller 3 år arve den cnoc 14 som sykkler mye på Balance sykkel)

Men da blir det nok Islabike på han,ser den er litt rimligere i USA men med toll og porto blir vel det ca det samme som england?

@daktari skal du bestille i år? vi kunne jo bestilt sammen og kanskje spart litt frakt? (jeg må ha min før april da han fyllet 6 år da)ville ikke holdt pusten på att dem skal sende ut til utlandet igjen,og nei det hjelper ikke og møte opp i england og kjøpte/betale der det gjør dem eller ikke ICON_WINK

kjenner meg godt igjen i bekrivelsen att 14 er litt liten til 110cm,du har satt styre så høyt som mulig? det hjelpe litt og som beskevet her http://www.islabikes.co.uk/infohub/infohub-howto-handlebars.html
har og juster sete litt over "maks" men er fremdeles litt liten,men er bare noen mnd igjen av sesongen så det får holde.

Redigert av Tore johnny; 31/07/2014 11:18.

Moderator  support