Det er dessverre slik at skal man ha dekk med myk gummi blir de slitt fort. Vet ikke hvor mange dekk jeg har brukt så langt i år, men tipper jeg runder15-20 på stisyklene.
Det var da voldsomt! Håper du benytter reklamasjonsretten? Har sykla på RQ nå i over en sesong. Ett dekk ble byttet pga rift i sideveggen og et pga deformasjon av dekket etter overgang til tubeless. Nå er det Trail King på og går utifra at de også bør holde godt ut i neste sesong.
Jeg har hatt RQ også. Var ikke så mange turer med jaging så var de begynt å bli dårlig også. Det samme med Maxxis. Så er nok mer kjørestil med vel mye låste hjul og en del av dekkene har ikke vært supergravity revner jeg.
I fjor på megaen holdt et Highroller dekk ca 4 turer fra toppen før det begynte å ramle av knaster. I år var det vått så da gikk det ikke så mye dekk.
Et dekk i et år har jeg aldri hatt. Ikke på racer en gang. Men nå bytter jeg dekk før de er totalt nedslitt da. Bytter når nok knaster har løsna.
Reklamere på dekk kommer jeg aldri til å gjøre. For gjør nok folk det blir de laget med hardere gummi noe jeg ikke vil ha. Jeg vil egentlig ha stigummi også i rundbane dekkene, men det er ikke mulig så langt mest sannsynlig for da holder dekkene kort og de vil få dårlig tester pga dårlig holdbarhet.