|
|
Sykkel til tjukkas
|
Re: Sykkel til tjukkas
[Re: OsamaFetLaden]
26/07/2014 06:41
|
OsamaFetLaden
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Når det gjelder det økonomiske er nå engang min realitet som den er, uansett hvor lite sannsynlig andre finner det. Ikke noe alvorlig utover det at det er dyrt både å flytte og å måtte bytte bil plutselig.
--- jeg er 180 høy.
Jeg tror jeg vil ha en bedre deal enn 1/4 av veil. pris for en nesten 10 år gammel sykkel, for å ta sjansen på brukt. Uten alt for mye uflaks burde jeg vel kunne finne en nesten like dyr ny sykkel rabattert ned til rundt 5k? (Ja, jeg er en kjip fan :P)
Jeg må ærlig innrømme at jeg synes fatbikes ser tøffe ut, og hjulene ser jo ut som de kunne tålt å bli misbrukt av elefanten Babar og hele familien hans. Men brede hjul betyr kanskje ikke at eikene er noe sterkere enn på smale hjul?
|
|
|
26/07/2014 06:55
|
Raskall
More than words
|
More than words
Når det gjelder det økonomiske er nå engang min realitet som den er, uansett hvor lite sannsynlig andre finner det. Ikke noe alvorlig utover det at det er dyrt både å flytte og å måtte bytte bil plutselig.
--- jeg er 180 høy.
Jeg tror jeg vil ha en bedre deal enn 1/4 av veil. pris for en nesten 10 år gammel sykkel, for å ta sjansen på brukt. Uten alt for mye uflaks burde jeg vel kunne finne en nesten like dyr ny sykkel rabattert ned til rundt 5k? (Ja, jeg er en kjip fan :P)
Jeg må ærlig innrømme at jeg synes fatbikes ser tøffe ut, og hjulene ser jo ut som de kunne tålt å bli misbrukt av elefanten Babar og hele familien hans. Men brede hjul betyr kanskje ikke at eikene er noe sterkere enn på smale hjul? De to syklene jeg linket til hos XXL og GMax lengre opp er en veldig god begynnelse med en liten fordel til Diamanten hos GMax. Begge koster 4999 kroner. Og du vil kunne sykle lenge på dem uten å måtte oppgradere. Men når ting først begynner å ryke bør du investere i gode, solide hjul. Jeg tipper du klarer deg fint med en av de syklene frem til neste sommer. Kanskje enda lengre også. Det avhenger av hvor hardt du kjører dem. Begge de syklene har også luftdemper så du kan få inn nok luft til å gi god funksjon også.
|
|
|
[Re: supernalle]
26/07/2014 08:03
|
Raskall
More than words
|
More than words
Jeg klarer å lese. Du svarte på innlegget til cvrokka. Du er enig med meg i at 5000 kr ikke er nok, men må kritisere meg litt fordet. Herlig. At en snørrunge som deg skal "snakke til" meg, er bare patetisk. Wow!
|
|
|
26/07/2014 09:00
|
Papegøyal
Troll
|
Troll
Hjulene lager begrensninger på hvor billig sykkel du kan ha, fordi du sannsynligvis trenger et eget hjulbygg, eller noe ala DeeMax som nevnt her. 26 hjul med 36 eiker og bred felg burde være bombesolid. Stisykling kommer du neppe til å begynne noe særlig med når du er så stor, med mindre du skal sykle på enkle, kjappe stier i lavlandet med litt røtter og lite opp og ned. Hvis det du da begynner med gir mersmak, så er fatbike en veldig god og allerede nevnt ide.
I don't have goals. I have a perspective on what I could do well.
|
|
|
26/07/2014 09:04
|
Stig Olav
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Du skriver ikke hvor tung du er. Har selv fatbike, er 193 cm høy på sokkelesten og veier rundt 90 kilo. Fatbike er utrolig morsomt og anbefales på det sterkeste. Bedre alroundsykkel til alle typer fører finner du ikke.
De sier at man ikke skal elske materielle ting, men må innrømme at jeg elsker terrengsykkelen min<3
|
|
|
[Re: Stig Olav]
26/07/2014 09:08
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Du skriver ikke hvor tung du er. Han starter hele tråden med:
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
26/07/2014 09:13
|
Stig Olav
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ooops, min feil. Det står at du veier 160 kg. Da vil jeg råde deg til å spørre en forhandler om sykler tåler din vekt. Tro meg, rammebrudd vil du ikke oppleve...! Det står i alle manualer: MAY CAUSE SERIOUSLY INJURIES OR DEATH!!!
De sier at man ikke skal elske materielle ting, men må innrømme at jeg elsker terrengsykkelen min<3
|
|
|
[Re: Stig Olav]
26/07/2014 10:04
|
keo
Ringrev
|
Ringrev
Skal vel mye til at en aluramme ikke tåler 160 kg? Ville kjøpt en av de Raskall linker til, helst Diamanten.
Det er vel begrenset hvor hardt terreng det blir for en nybegynner på 160 kg. Det viktige er å få en sykkel å komme igang.
keo
|
|
|
29/07/2014 06:33
|
Raskall
More than words
|
More than words
Jeg håper ikke trådstarter har blitt skremt vekk. Faktum er at for 5000 kroner får man en sykkel som er god nok til å bli hekta og som gir mye sykkelglede. Sykler man på snille veier kan den også holde lenge for så tunge ryttere som trådstarter.
Min frykt nå er at "vi" har skremt vedkommende fra både forum og sykling ved å si at han må firedoble budsjettet sitt for å komme i gang med sykling. Det er veldig, veldig feil.
Jeg foreslo å legge mer penger i et solid hjulsett for å hindre opphold i syklingen når hjulene må repareres. På den måten ville trådstarter hatt et reserve-hjulsett og dermed redundans på den eneste delen av sykkelen som garantert kommer til å ryke med en slik belastning.
Men medfølgende hjul kan med sykling på snille veier holde godt ut i neste sesong. Da jeg kjøpte meg ny sykkel for forsikringspenger i oktober -13 bestemte jeg meg for å kjøre uten tanke på at hjulene skulle gå i stykker for så å bestille hjulbygg fra Ole Blokhus da de gikk i stykker. De fikk mye juling og holdt faktisk så lenge (juni i år) at jeg bestilte hjul fra Ole likevel. Én uke etter at jeg hadde sendt nav til Ole røyk den første eiken og hjulet fikk et stort kast jeg ikke klarte å rette opp selv.
Så til trådstarter, om du fremdeles er med oss, ikke hør på de som mener du må 4-doble budsjettet ditt. Finn deg en god tilbudsykkel til budsjettet ditt.
Minstekravet ditt til sykkel bør være følgende:
- Hydrauliske skivebremser (disse kan oppgraderes for "småpenger" med tiden) - Luftdempet gaffel (eller stiv gaffel). Da kan du justere dempingen slik at du får god funksjon når det humper litt. - Minst 32 eiker pr. hjul. Kan hende det finnes hjulbyggere som kan gå over dem og gjøre dem mer solide for noen få hundrelapper.
Jeg ser Diamanten fra Gsport har blitt satt opp til 6999 kroner nå. Det er fremdeles den beste av de to syklene jeg linket til lenger opp i tråden. Om du har slakk i budsjettet ditt på 2000 kroner så går du for den. Hvis 5000 er absolutt grense så er Big Nine Viper fra XXL også meget god og fremdeles innenfor budsjettet ditt.
Jeg har også sendt deg en privat melding (klikk på den blinkende konvolutten i menyen på forumet) om et par andre ting.
Redigert av Raskall; 29/07/2014 06:36.
|
|
|
29/07/2014 07:06
|
Raindog
Ringrev
|
Ringrev
--- jeg er 180 høy.
Jeg må ærlig innrømme at jeg synes fatbikes ser tøffe ut, og hjulene ser jo ut som de kunne tålt å bli misbrukt av elefanten Babar og hele familien hans. Men brede hjul betyr kanskje ikke at eikene er noe sterkere enn på smale hjul? Jeg tror fatbike kan være en god løsning. Jeg vil tro normale fatbikehjul tåler mye pga volumet i dekkene, slik at du ikke trenger spesialbygde hjul. (Også ramma vil vel også få mindre belastning pga av det.) Men det er mange her på forumet som kan uttale seg meg mer tyngde enn meg om det. En fatbike er litt mindre effektiv enn andre sykler på gode veier. Men slik du forklarer bruksområdet ditt tror jeg det er et godt valg.
|
|
|
[Re: Raindog]
29/07/2014 07:13
|
Raskall
More than words
|
More than words
Jeg tror fatbike kan være en god løsning. Jeg vil tro normale fatbikehjul tåler mye pga volumet i dekkene, slik at du ikke trenger spesialbygde hjul. (Også ramma vil vel også få mindre belastning pga av det.) Men det er mange her på forumet som kan uttale seg meg mer tyngde enn meg om det. En fatbike er litt mindre effektiv enn andre sykler på gode veier. Men slik du forklarer bruksområdet ditt tror jeg det er et godt valg.
Enig og uenig. En person med en en bmi på ca. 50 kommer ikke til å sykle der man har fordelene av en Fatbike. Der hvor han kommer til å sykle i starten har Fatbike så store ulemper at sykkelgleden kommer til å drepes. Men dette er selvsagt en hypotese. For alt hva jeg vet kan en fatbike med riktige dekk fungere helt fint på asfalt og hardpakket gru. De fleste fatbikes er også et godt stykke over trådstarters budsjett. Har sett noen brukte ned mot 5000 men da skal man ha flaks med å treffe på størrelsen også.
|
|
|
29/07/2014 07:33
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
Jeg solgte en solid bygget on-one inbred for ca 3000 kr på forumet for en tid tilbake. Det var en kjeme god sykkel. Siden disse sjelden koster mer enn 10k å bygge opp nytt(tror man kan få ny for rundt 7000kr nå) så er det mange slike til salgs for en rimelig penge. For 5000kr burde det gå fint å finne en slik. Alternativt finnes også brukte Ragley som er tilsvarende.
Ut på tur!
|
|
|
[Re: Supermann]
29/07/2014 08:47
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg solgte en solid bygget on-one inbred for ca 3000 kr på forumet for en tid tilbake. Det var en kjeme god sykkel. Siden disse sjelden koster mer enn 10k å bygge opp nytt(tror man kan få ny for rundt 7000kr nå) så er det mange slike til salgs for en rimelig penge. For 5000kr burde det gå fint å finne en slik. Alternativt finnes også brukte Ragley som er tilsvarende. Dette var omtrent akkurat det jeg tenkte å si til denne tråden. Faktisk har det gått flere svært billige on-one sykler med tilsynelatende bombesikkert utstyr og til svært gode priser. Ser heller ikke bort fra at det er flere som har slike sykler og som burde/vil selge dem bare de får ut fingeren, mange folk med (for) mange sykler her på forumet 
|
|
|
29/07/2014 14:46
|
Skorp
Ivrig
|
Ivrig
Du får en rimelig god sykkel til 5000kr i mine øyne! Har jobbet som sykkelmekaniker i noen år, de store karene tar nok livet av sykler rimelig fort. Krank og hjul er de tingene som går istykker. De større karene som kjører på rimlige dempere vil også slite med at fjøren er for myk. Men dette er ikke noe som går istykker, de funker bare dårlig. Luftdemper er tingen du vil ha, da kan du justere hvor hard "fjøren" er ved å endre luftrykk. Eventuelt er stiv gaffel en god mulighet. En krank av rimligere type er ofte såkalt firkantkrank. Innfestningen til pedalarmen på akslingen er en liten firkant som lett slites og du må bytte armer etterhvert. Hjulene burde ofte holde på en sykkel i denne prisklassen, men da må du vedlikeholde de! Det vil si å passe på at eikespennet er bra, ikke for mye og ikke for lite. De hjulene som blir kjørt istykker har somoftest lavt eikespenn. Et kjapt søk på nettet så fant jeg denne: http://www.chainreactioncycles.com/no/en/sunn-modular-s2-hardtail-bike/rp-prod115617Denne har ikke dempegaffel, det senker prisen og du slepper å få en ubrukelig hoppestokk som ofte er i denne prisklassen Den har kraftig krank som tåler mye. Hjulene vet jeg ikke noe om, men vil tro det holder om du passer på eikespennet. Den blir totalt litt dyrere enn 5000kr.
|
|
|
[Re: Raskall]
29/07/2014 20:15
|
Raskall
More than words
|
More than words
Jeg ser Diamanten fra Gsport har blitt satt opp til 6999 kroner nå. Det er fremdeles den beste av de to syklene jeg linket til lenger opp i tråden. Sitter nå og leser gjennom tilbudsavisen for inneværende uke fra GMax og Diamanten koster fremdeles 4999. Mulig man må i butikken for å få den prisen. I mine øyne er det et knallkjøp. Løp og kjøp!
|
|
|
29/07/2014 22:51
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Bakhjul med mange eiker. 36 eller mer. Bred felg. Få et verksted til å etterstamme og rette det etter litt bruk. (Til en forhåndsavtalt pris). 500 kanskje noe mer. Plain gauge eiker. Rimelige og robuste. Et av de gamle 6-bolt navene til Shimano både ruller godt og er solide, i.f.t pris da.
Blir sykkelen i seg for fancy, så kan egenvekta rytter bli et fordyrerende problem.
Redigert av Abit; 29/07/2014 22:51.
|
|
|
29/07/2014 22:53
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Plain gauge blir aldri mer holdbart en reduserte. Med solide nok felger kan man gjerne bruke tykke reduserte, men rette eiker er bare gode for å spare penger på bekostning av holdbarhet.
|
|
|
[Re: Stein]
29/07/2014 22:56
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Plain gauge blir aldri mer holdbart en reduserte. Med solide nok felger kan man gjerne bruke tykke reduserte, men rette eiker er bare gode for å spare penger på bekostning av holdbarhet. Det sies så. Og lab-tester støtter det helt sikkert også. Ren egenopplevelse jeg tufter den på. (PS! Så du noe dokumentasjon ?)  Glem eikene da. Når jeg tenker etter, så har jeg ikke brukt ulike eiker på samme felger, så selvopplevelsen er sånn sett veldig begrensa
Redigert av Abit; 29/07/2014 23:02.
|
|
|
29/07/2014 23:02
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Faktum er at for 5000 kroner får man en sykkel som er god nok til å bli hekta og som gir mye sykkelglede. Sykler man på snille veier kan den også holde lenge for så tunge ryttere som trådstarter. Ah, så nå snakker vi om snille veier. Det var jo det han spurte om.
- Voltaire
|
|
|
30/07/2014 06:40
|
Niels
Veteran
|
Veteran
Kona lagde noen sykler som het Hoss. De var bygd for tunge personer. Se om du klarer å finne en slik. Den kostet noe mer ny enn det du vil bruke, men burde kunne fås kjøpt under budsjettet ditt nå. Bruk så resterende på en skikkelig service på den. Du ka. Forøvrig søke etter ordet clydesdale
2013.5 Specialized Enduro Expert Carbon 29SE Moulton TSR9
|
|
|
30/07/2014 07:02
|
Raskall
More than words
|
More than words
Faktum er at for 5000 kroner får man en sykkel som er god nok til å bli hekta og som gir mye sykkelglede. Sykler man på snille veier kan den også holde lenge for så tunge ryttere som trådstarter. Ah, så nå snakker vi om snille veier. Det var jo det han spurte om. Hvor da? Jeg veier 160kg og har tenkt å begynne å sykle. Noen tips om sykkel---helst terrengsykkel---rundt 5k som julenissen kunne ha brukt om han ikke hadde vogn og rein? Evt. hvilke komponenter man må passe på..?
Nå er jeg blitt 40 år og har flytta hjem, ut på landet, der jeg vokste opp. Planen er å begynne å sykle 'på gjengrodde stier'. I første omgang på grus- og skogsveier, så på stier og, om jeg tar av meg nok, ute i mark og fjell igjen.
Før OFL fortalte at 5000 var en absolutt grense foreslo jeg at han burde legge på mer penger for å få hjul som holder og da med garanti (Dogstar-garanti). Dermed ville han ha reservehjul også mens Ole reparerte hjulene hans. Men så sier OFL følgende: jeg vet jeg ikke får allverden for 5k, men det er det jeg kan bruke på sykkel nå, så løsninger som koster mer er dessverre i utgangspunktet uinteressante for øyeblikket. Men det er ingenting i veien for å bruke penger på å oppgradere senere, så jeg setter pris på alle tips om hvordan det kan og bør gjøres---hjul, dempere, pedaler, sete, nytt og brukt, osv.
Med dette utgangspunktet er det derimot HELT greit å starte på grusveier med originalhjulene og oppgradere når de begynner å hangle. Det er sånn jeg har klart å få meg en sykkel som, i henhold til supernalles uttalelser, duger. Utgangspunktet var dog en sykkel til 10000 kroner (som jeg fikk for 7000). Redigert! Men nå gidder jeg ikke å forsøple denne tråden mer. Jeg har gitt mine råd til trådstarter som den på forumet som mest sannsynlig er best kvalifisert for det.
Redigert av Raskall; 30/07/2014 07:04.
|
|
|
30/07/2014 07:49
|
Gew88
Veteran
|
Veteran
Jeg har gitt mine råd til trådstarter som den på forumet som mest sannsynlig er best kvalifisert for det. Det tror jeg du har helt rett i. Bra!
|
|
|
30/07/2014 10:40
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Faktum er at for 5000 kroner får man en sykkel som er god nok til å bli hekta og som gir mye sykkelglede. Sykler man på snille veier kan den også holde lenge for så tunge ryttere som trådstarter. Ah, så nå snakker vi om snille veier. Det var jo det han spurte om. Hvor da? Det skal ikke være mulig å skrive noe slikt.... det er du som plutselig skal ha det til å være snille veier.... jeg var ironisk over din stupide kommentar. Hans bruksområde går ut over snille veier. Ja, du har kommet med dine kommentarer, og de eneste fornuftige er stort sett gjengivelse av ting jeg allerede har sagt.
- Voltaire
|
|
|
30/07/2014 10:50
|
Raskall
More than words
|
More than words
Det skal ikke være mulig å skrive noe slikt.... det er du som plutselig skal ha det til å være snille veier.... jeg var ironisk over din stupide kommentar. Hans bruksområde går ut over snille veier. Så var det det med ironi i skriftlig form da. Du klarer virkelig ikke å se sammenhenger du? La meg oppsummere mine råd til trådstarter med små og enkle ord: Jeg sier: du bør legge mer penger i solide hjul OFL svarer: Det er ikke aktuelt. 5000 er grensa Jeg sier: OK. Du får en fin sykkel til 5000 men da må du holde deg på snille veier. Forstår du bedre nå? Regner ikke med det. Men du skal få lov til å komme eder og galle en gang til som jeg atter flirende lar prelle av meg før jeg legger denne tråden bak meg. Trådstarter kan ta kontakt med meg på PM om han vil ha råd uten overdøvende bakgrunnstøy.
|
|
|
30/07/2014 11:31
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det skal ikke være mulig å skrive noe slikt.... det er du som plutselig skal ha det til å være snille veier.... jeg var ironisk over din stupide kommentar. Hans bruksområde går ut over snille veier. Så var det det med ironi i skriftlig form da. Du klarer virkelig ikke å se sammenhenger du? La meg oppsummere mine råd til trådstarter med små og enkle ord: Jeg sier: du bør legge mer penger i solide hjul OFL svarer: Det er ikke aktuelt. 5000 er grensa Jeg sier: OK. Du får en fin sykkel til 5000 men da må du holde deg på snille veier. Forstår du bedre nå? Regner ikke med det. Men du skal få lov til å komme eder og galle en gang til som jeg atter flirende lar prelle av meg før jeg legger denne tråden bak meg. Trådstarter kan ta kontakt med meg på PM om han vil ha råd uten overdøvende bakgrunnstøy. Ah, så jeg var ikke med i diskusjonen altså. Likevel så kritiserer du meg for å påpeke ovenfor ham at ny sykkel til kr 5000 er et dårlig valg, av grunner som du må jobbe med selv. Altså, en gang til: Du angriper meg for et innlegg som jeg svarer ham på, med et følesesmessig utbrudd.... jeg forsvarer meg mot dette, og jammen kommer det mer følelsesmessig utbrudd fra deg gitt. Ikke bare det, men du oppretter en egen tråd der du ber om sympati.... Ja, jeg ser du la det bak deg. Nei, han kommer sannsynligvis ikke til å kontakte deg på PM, fordi du ikke har spesielt mye å komme med.
- Voltaire
|
|
|
30/07/2014 12:24
|
Subs
Besatt
|
Besatt
Jaggu er det varmt i sommer!
Til Osama - meld deg gjerne inn i Fatbike Norge og Fatbike Norge kjøp og salg på Facebook. Det kan tenkes du får napp innenfor ditt prissegment på kjøp og salg delen, og har du tekniske spørsmål er det mange som kan mye på Fatbike Norge.
Du får fatbikes i forskjellige merker til fullpris fra 9999,- om dagen, flere butikker gir deg sikkert rabatt også. Jeg tror for å være ærlig at du kommer bedre ut av det med en helstiv sykkel med digre dekk enn en rimelig terrengsykkel hvor det er mye dårlige deler skjult bak fin lakk.
Lykke til!
[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]
|
|
|
30/07/2014 13:57
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Når jeg var oppe i ca 150 kilo så syklet jeg rundt på en Diamant Cross of Asia, denne var gullegod til mitt bruk den gangen. Tok vel 3 eiker på 2 år, noe jeg anser som lite problematisk. Dette var en sykkel til 9990,- den gangen. Dagens på G-sport vil jeg si er Apex 29.2
Supernalle har et poeng han også, dog er jeg usikker på om hjulsett nødvendigvis blir mer tung-rytter vennlig jo høyere opp i pris man kommer.
En god sykkel gir mer glede og mer bruk enn en halveis sykkel.
Jeg har syklet meg ned til ca 95 kilo, har hatt mange timer og mange sykler siden den spede begynnelsen. Man blir litt hektet, men det gjør ikke noe.
Om man får vridd fokus fra en dårlig uvane over til en god uvane (eie flere gode sykler) så får man i det store og det hele et bedre liv. En ting er fysisk helse, en helt annen er den gode tingen fysisk fostring gjør med hode/sjel.
Lykke til, måtte du bli bitt av basseluskene som har tatt flere av oss andre som har vært der du er nå.
Å dundre av gårde i tøft og røfft terreng tør jeg påstå er noe du bør vente med til både form og vekt har kommet seg. Både for sykkel, kropp og hode sin del. Ekte terrensykling er beinhardt, gøy ja, men belastningen på kroppen er også tøff.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Niels]
30/07/2014 14:04
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kona lagde noen sykler som het Hoss. De var bygd for tunge personer. Se om du klarer å finne en slik. Den kostet noe mer ny enn det du vil bruke, men burde kunne fås kjøpt under budsjettet ditt nå. Bruk så resterende på en skikkelig service på den. Du ka. Forøvrig søke etter ordet clydesdale Synd å ødelegge en sånn fin tråd med konstruktive råd, men dette var nå en gang et godt råd og voila: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=48877139 (har ikke sjekket størrelse)
|
|
|
[Re: Lurifax]
30/07/2014 14:08
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Supernalle har et poeng han også, dog er jeg usikker på om hjulsett nødvendigvis blir mer tung-rytter vennlig jo høyere opp i pris man kommer.
Sannsynligvis ikke hvis man snakker om å "kjøpe en sykkel til 20.000" (tallet tatt ut av lufta), men hvis man "bruker 20.000 på en sykkel, kan man bygge den (om) så den tåler mye mer enn en standardsykkel. F.eks. ved å kjøpe til 12-15K og bruke resten av budsjettet på å oppgradere utsatte deler til mer solide deler.
|
|
|
[Re: Stein]
30/07/2014 14:12
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Sannsynligvis ikke hvis man snakker om å "kjøpe en sykkel til 20.000" (tallet tatt ut av lufta), men hvis man "bruker 20.000 på en sykkel, kan man bygge den (om) så den tåler mye mer enn en standardsykkel. F.eks. ved å kjøpe til 12-15K og bruke resten av budsjettet på å oppgradere utsatte deler til mer solide deler. Enig i dette, det er i og for seg dette Raskall skriver også, altså han antyder jo en sluttsum på 10-12K (strekker strikken til TS) Supernalle gjør i og for seg det samme, men her vil strikken til TS bli tynet enda litt til (hjulsett er nok det som blir utfordringen på alle sykler når man er tung) Selvopplevd så dette er ikke synsing. Ofte har faktisk disse billige syklene relativt sett solide hjul med mange eiker. Dette er bra for en tungvekter, men det negative er at selve sykkelen også fremstår som unødig tung (noe man faktisk ikke trenger når man er tung nok i bøtter og spann selv)
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
|
|