Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Valgets kval - første landeveissykkel

Valgets kval - første landeveissykkel #1825645 24/07/2014 22:26
eastvoll Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Vurderer å utvide horisonten min ved å skaffe meg landeveissykkel.
Er totalt nybegynner på dette området, så trenger derfor noen råd.

Har sett på denne: Gavia Verona Ultegra til da kr 14.950,-

Var innom en Sport 1 butikk i dag. Der hadde de Scott Addict 20 til ca kr 14.400,-

Er det noen som har noen erfaringer med noen av disse to, eventuelt har noen formening om hvem jeg bør velge.
Tar også imot andre anbefalinger på sykler i denne prisklassen.

Re: Valgets kval - første landeveissykkel [Re: eastvoll] #1825647 24/07/2014 22:33
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Mitt tips er bruktmarked.
Ikke fordi jeg tror du vil unngå å å bli landeveisfrelst, men da har en mulighet å sondere seg
opp i sykkeljungelen uten å blåse for mye i starten ICON_GRIN ICON_GRIN

Re: Valgets kval - første landeveissykkel [Re: eastvoll] #1825652 24/07/2014 22:41
T
Trillebår Offline
Ivrig
Ivrig
T
har syklet snart 900km på verona i år og fy dæven så deilig sykkel, har fra før syklet på grom sykkelene Merida scultura evo team (med full Sramred gruppe vekt 6.5) og merida Reacto 907E (med Di2 ultegra gir tett på 7.5kg) og jeg vil si Verona er helt der oppe blant grom syklene.

den er en ørliten tanke mindre responsiv kontra sculturan som var dønn stiv, men igjen ganske myye bedre enn reactoen i mine øyne. mer respons i tråkket og virker generelt mer torsjons stiv(erre ikke det man kaller slik vridning i tråkket)

så har du penger så bestill en slik Verona og kos deg med den ICON_SMILE

-Sverre-
http://duckcityadventureteam.net/ fatbike, fluefiske og vinter morro
Rule #5 // Harden The Fuck Up
http://www.velominati.com/the-rules/
Re: Valgets kval - første landeveissykkel [Re: eastvoll] #1825909 25/07/2014 16:58
R
rskjetlein Offline
Entusiast
Entusiast
R
Jeg har begge.

De syklene burde ikke sammenlignes da de er to forskjellige.

Veronaen er en såkalte gran fondo, dvs for langturer og dårlig underlag. Avslappet sittestilling og god demping i rammen.

Addict er en fullblods konkurransesykkel med dertil sittestilling og egenskaper. Når det er sagt så er ikke Addicten helt håpløs på lange turer, helt greit.

Når det gjelder utstyr etc på syklene så er Veronaen spekket til tennene ift rammen. Det er ikke så mye mer å hente og evnt putte på noe bedre ser ikke jeg vitsen i ihvertfall.

Har du planer om å oppgradere utstyr etc så vil Addict være et bedre valg da rammen har bra potensiale og ramma er absolutt verdig bedre utstyr.

Moderator  support, Valentino