Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Problemer med sig på Stealth Reverb setepinne

Problemer med sig på Stealth Reverb setepinne #1824083 21/07/2014 07:20
P
pedro100 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
P
Setepinnen må komprimeres min. 3-4 cm før den setter seg når den er i høy posisjon, dette startet brått en dag (etter ett fall ?). Virker som det er noen form for "vakum" og triggeren kommer heller ikke helt ut igjen av seg selv etter at den blir presset inn. Har luftet både setepinne og remote ihht SRAM instrukser. Den er under ett åt gammel.

Noen som har erfart tilsvarende eller har fått fikset dette problemet ?
Mener det bør være en form for garanti med importør svarer ikke på noen hendvendelser...
Eller er det bare å bestille ett servicekit med O-ringer osv. og fikse dette selv ?

Re: Problemer med sig på Stealth Reverb setepinne [Re: pedro100] #1824112 21/07/2014 08:45
N
nyzeta Offline
Veteran
Veteran
N
Jeg hadde samme problemet etter vinteren.
Luftetipset til SRAM er litt labert desverre. Oljen som brukes er vanskelig å separere luft fra. Jeg byttet olje i min. Den delen der hvor man skal knipse x antall ganger for å få ut lufta i oljen bør repeteres en 20-30 ganger. Dot-olje er somsagt vanskelig å få luft ut av. Jeg trengte forøvrig ikke bytte noen pakninger på min.

I tillegg så bør du tenke over hvor mye luft du fyller i setepinnen. Hvis du står i et varmt vaskerom og kommer ut i naturen hvor det er en 5-10 grader kaldere, så vil lufttrykket synke. Nå i dag er det vel kanskje så varmt hos deg at det ikke er noe problem, men høst,vinter,vår kan det forekomme.

Re: Problemer med sig på Stealth Reverb setepinne [Re: nyzeta] #1824149 21/07/2014 10:24
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: nyzeta
Dot-olje er somsagt vanskelig å få luft ut av. Jeg trengte forøvrig ikke bytte noen pakninger på min.

Du har vel ikke brukt bremsevæske i Reverben din? Da ryker o-ringene i løpet av sesongen. Mineralolje er det som skal brukes.

Re: Problemer med sig på Stealth Reverb setepinne [Re: pedro100] #1824152 21/07/2014 10:33
J-A-E Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg hadde det samme på min vanlige reverb, å når jeg bygde opp ny sykkel nå sjekket jeg lufttrykke på pinnen. Å det lå på 180psi ikke 250, så nå er min bra igjen

- Joakim - Transition Scout -
Re: Problemer med sig på Stealth Reverb setepinne [Re: pedro100] #1824157 21/07/2014 10:42
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: pedro100
Setepinnen må komprimeres min. 3-4 cm før den setter seg når den er i høy posisjon, dette startet brått en dag (etter ett fall ?). Virker som det er noen form for "vakum" og triggeren kommer heller ikke helt ut igjen av seg selv etter at den blir presset inn. Har luftet både setepinne og remote ihht SRAM instrukser. Den er under ett åt gammel.

Cycle Service Nordic burde kunne fikse dette for deg.

Du har fått luft i den indre systemet.

Lufting av remote vil ikke hjelpe noe på dette, medmindre du har lekkasje mellom de to systemene, og det er det endel som har, ser det ut som.

For å fikse selv så trenger du diverse utstyr fra SRAM, pluss myke prismebakker for skrustikke, som Biltema dessverre har sluttet å selge, så det er litt vrient å få tak i.

For lite lufttrykk vil gjøre at fjernkontrollknappen ikke kommer ut igjen. For lite olje i det ytre systemet, også.

Sitat: pedro100

Noen som har erfart tilsvarende eller har fått fikset dette problemet ?
Eller er det bare å bestille ett servicekit med O-ringer osv. og fikse dette selv ?

Om jeg ikke hadde vært fundamentalist når det gjelder å fikse ting selv så hadde jeg levert den fra meg, for fiksing, helt klart

Det er litt kostbart å kjøpe komplett reparasjonssett, da du får med en hel del ymse som du ikke trenger. 20-pakninger med alle o-ringer som er inni pinnen koster mindre enn 200 kroner tilsammen, om man kjøper fra steder som selger o-ringer.

Selve servicejobben er sånn middels krøkkete, og tar kanskje to-tre timer første gangen, og mindre enn en time de neste gangene.

Re: Problemer med sig på Stealth Reverb setepinne [Re: ØysteinS] #1824203 21/07/2014 12:34
BjornS Offline
Ivrig
Ivrig
Kjenner jeg aldri har vært så glad for å ha en fundamentalist boende i nabolaget ICON_LAUGH

Re: Problemer med sig på Stealth Reverb setepinne [Re: pedro100] #1824300 21/07/2014 19:42
N
nyzeta Offline
Veteran
Veteran
N
Ikke dot ser jeg ICON_SMILE
Fikk med ei flaske jeg brukte og regnet med det bar dot. Vanskelig å få lufta ut av skiten læll ICON_TONGUE

Moderator  support