Setepinnen må komprimeres min. 3-4 cm før den setter seg når den er i høy posisjon, dette startet brått en dag (etter ett fall ?). Virker som det er noen form for "vakum" og triggeren kommer heller ikke helt ut igjen av seg selv etter at den blir presset inn. Har luftet både setepinne og remote ihht SRAM instrukser. Den er under ett åt gammel.
Cycle Service Nordic burde kunne fikse dette for deg.
Du har fått luft i den indre systemet.
Lufting av remote vil ikke hjelpe noe på dette, medmindre du har lekkasje mellom de to systemene, og det er det endel som har, ser det ut som.
For å fikse selv så trenger du diverse utstyr fra SRAM, pluss myke prismebakker for skrustikke, som Biltema dessverre har sluttet å selge, så det er litt vrient å få tak i.
For lite lufttrykk vil gjøre at fjernkontrollknappen ikke kommer ut igjen. For lite olje i det ytre systemet, også.
Noen som har erfart tilsvarende eller har fått fikset dette problemet ?
Eller er det bare å bestille ett servicekit med O-ringer osv. og fikse dette selv ?
Om jeg ikke hadde vært fundamentalist når det gjelder å fikse ting selv så hadde jeg levert den fra meg, for fiksing, helt klart
Det er litt kostbart å kjøpe komplett reparasjonssett, da du får med en hel del ymse som du ikke trenger. 20-pakninger med alle o-ringer som er inni pinnen koster mindre enn 200 kroner tilsammen, om man kjøper fra steder som selger o-ringer.
Selve servicejobben er sånn middels krøkkete, og tar kanskje to-tre timer første gangen, og mindre enn en time de neste gangene.