HjemmePC har ikke testet nevnte Panasonic-kamera, men vi har testet den nye oppfølgeren med 4K, HX-A500. Det er godt på bildekvalitet, og for noen er formfaktoren finfin. Det kan definitivt brukes endel steder hvor GoPro og andre kommer til kort pga størrelse. Men utvalget av festeanordninger er skralt, så det ble mye gaffatape da jeg prøvde det. Et annet problem er at kabelen er tykk og ofte enten for kort eller for lang, for man må jo også sørge for å feste selve opptaksenheten et sted. Må innrømme at jeg bannet den ledningen opp og ned noen ganger der jeg stod i skogen med mygg på alle kanter og prøvde å finne egnet sted til opptaksenheten etter at jeg endelig hadde fått tapet fast objektivet. Jeg ville ikke hatt Panasonic som eneste actionkamera, men heller som et supplement til GoPro og andre mer tradisjonelle løsninger.
Om jeg skulle hatt bare ett kamera, ville jeg nok ha valgt Sony HDR-AS100. Det kan brukes uten undervannshuset og blir derfor ekstremt lett. Sony har også mye bedre lydkvalitet enn GoPro, og stabiliseringsfunksjonen funker meget bra.