Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Racingfører for en dag?

Racingfører for en dag? #1823301 18/07/2014 10:14
G
GertA Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
G
Hei.

Har ei venninne som har ett stort ønske om kjøre bil på bane eller rally, fortrinnsvis kjøre selv. Har dere noen gode forslag til slike eventer enten i Norge eller utlandet?

Har kikket rundt og det er mye å velge i, men kanskje ikke alt som er like bra.
Så noe på Prestwold Hall i england med gromme biler, men virker som det kokte ned til kun noen få minutter i hver bil og mest venting. Er ute etter noe som varer en stund og ikke noe voldsomt samlebånds-opplegg.
Eller så var det noe de kalte racingdag på rudskogen som så ganske kurrant ut. Noen som har vært på noe sånt?
Eller så tenker jeg noe på Nürburgring kunne vært moro, erfaringer?

Re: Racingfører for en dag? [Re: GertA] #1823330 18/07/2014 11:29
-Joachim- Offline
Entusiast
Entusiast
Rudskogen har flere alternativer: http://www.rudskogen.no/index.php/eventer
Jeg har ikke gjort dette selv, men har flere kollegaer som har vært der og de har bare gode ord å si om opplegget.

Jeg har derimot kjørt rallycross i Sverige, http://www2.idrottonline.se/OstmarksMotorFF-Bilsport/
Anbefales! Mye billigere enn Rudskogen.

Re: Racingfører for en dag? [Re: GertA] #1823335 18/07/2014 11:40
Ruppert Offline
Entusiast
Entusiast
En kollega var i Nederland i ferien og kjørte her
Han kunne absolutt anbefale det. Lite venting men et stykke unna da.

Re: Racingfører for en dag? [Re: GertA] #1823384 18/07/2014 14:52
O
Ovrep Offline
Ivrig
Ivrig
O

Jeg har kjørt på Prestwold Hall. Tror det var 7-8min pr bil, jeg hadde en pakke med fire biler.

Synes ikke det var for kort eller for mye venting. Man kan selvsagt alltid ønske mer, mendet var helt greit.

Min eks fikk noen runder som passasjer, DET anbefales. Proff sjåfør som ga alt.

Jeg kjørte Porsche, Aston Martin, Ferrari og Lambo. Men det finnes en del andre alternativer, samt rally.

Tar ofte feil, men er aldri i tvil.
Re: Racingfører for en dag? [Re: GertA] #1823817 20/07/2014 08:11
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Riktig det du sier. Mye venting og lite biltid er fellesnevneren på de jeg har prøvd i UK. Du får et par runder, og instruktør som holder deg alt for mye i øra og du får prøve de, men ikke "kjøre" de. Jeg blir bare irritert. For noen så er prøve nok.

Felles greie så er Rudskogen best i Norge på et profft opplegg. Du får 2timers på gocartbanen og(meget underholdende bane med høydeforskjell). De har og bmw 325 på store banen. Koster jo noe.

Skog og rally får du nok ikke sluppet hele vennegjengen inn bak rattet. Mye trær gjør det kostbart.

Rallycross bane, det kan være en mulighet, her er det bulkede jordebiler, hørt om noe i Sverige men ikke forsøkt selv.

Ringen får du leid bil og kjørt, det er en bane for de som har kjørt mye bane. Den er krevende. Og den gir mest om man selv har et godt nivå. Er man fersk kan det virke hysterisk da de kjente på banen har 100kmt høyere fart enn deg og du skal ha med bilen hel og da må du ikke kjøre i nærheten av det du tror er maks. Fly ned og leiebil er billig, men leiebilene fra flyplassen må dere ikke bruke på banen, da får du påkost så det holder, og det er spottere og bilder fra samtlige leiefirma der, leie biler til bane får dere av flere. Pass og på at banen er åpen for touristfarten. Ett tips er at du kan også leie 911 c2,M3 etc på tysk flyplass. Bare ikke bruk den på ringen.

Ta med egen bil på en trackday er mitt tips. Lærerikt, morro og du kan bruke allt. Sjekk Rudskogen og Våler for tider. Skal love deg at du finner ut at det bor mye i en vanlig familiebil også. Enten det, eller leie biler/cart på Rudskogen.

Slik som i dag er det NSK kjøring på Rudskogen fra 12. Det er de snilleste innførsel på å presse livskjiten ut av familiebrakka.

Leave no trace - with fatbike

Diamant Apex 29Ltd 6,8kg
Diamant Pinnacle R1 6,6kg
Nakamura BigBob 5.0 MK3 11,6kg
Surly Moonlander (solgt)
Cannondale 1000w..
Re: Racingfører for en dag? [Re: GertA] #1823852 20/07/2014 09:51
Jokis Offline
Ivrig
Ivrig
Zaandvort er bra. Null venting. Tror det var fem runder alene i hver bil når vi var der.
Aston Martin, Lamborghini, Ferrari , Porsche , Corvette, Formulabil.

Moderator  support