Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Er denne verdt å restaurere?

Er denne verdt å restaurere? #1823264 18/07/2014 08:56
L
Lundby89 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
L
Hola

Jeg blir så glad når jeg ser enkle alu sykler, helst uten gir foran, stiv gaffel og fete dekk. Det er noe med enkelheten som fasinerer meg. Så slo det meg at jeg har jo muligheten til å gjøre dette selv, ettersom jeg i mine ungdomsår flesket til med en Hardrocx stonemachine. Denne hadde jeg helt glemt, men den står på låven på hjemmstedet fortsatt, støvete og har det vondt.

Ser forøverig at TS hadde en test av akkurat den samme sykkelen for 12 år siden, riktignok med fetere utstyr en hva som har rustet bort på min.

Hard Rocx Stonemachine

Denne rammen må være et fint utgangspunkt for et byggeprosjekt, eller? Jeg har helt nye felger liggende, men ellers tipper jeg at jeg mangler det aller meste. Hvilke løsninger burde jeg evt. gå for?

Re: Er denne verdt å restaurere? [Re: Lundby89] #1823388 18/07/2014 15:03
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Ja

Restaurerte nylig, med full omlakk, en eldre crossmachine. Veldig fornøyd med den. Herlig pendler og tursykkel.

Gå for en karbongaffel, syns jeg. Du må nok ha rundt 42-45 AC. Litt avhengig av "rake". Kanskje du må over til en alugaffel, for å finne feste for v-brems. Vel, så blir den ganske så kul. Synd om det ikke er calliperfeste på ramma. Men på ebay så finner du ofte rimelig Avid SD5, som er gode bremser. Under tollgrensa. Jeg har også nettopp bytta på crossmachinen over til et sett fra CRC silver blast Acera bremser. Bare 150 spenn ca. Veldig mye brems for penga det også.
Borer du gjennom vaierfestene, så kan du også bruke heltrukne strømper. Så girer og bremser den bra året rundt.

Redigert av Abit; 18/07/2014 15:06.

Moderator  support