Pga kjøp av grovere skyts samt utvikling av sykkelferdigheter og annen type terreng vurderer jeg å selge "barnet" mitt som ble bygd i 2011 og som har blitt oppgradert flere ganger siden.
Ramma er en 2009 Turner Sultan med 125mm vandring og til vanlig stisykling, ihvertfall for nybegynnere på sti, vil jeg påstå at du ikke finner bedre sykkel. Avhengig av hvordan den er satt opp er den leken, kvikk, klatrer som en drøm og er supertrygg nedover. Dette er ramma Turner leverte med bøyd toptube. Personlig synes jeg denne er mye penere å se på enn de vanlige rette toptubene som Turner har levert før og etter. Av en eller annen grunn gikk Turner tilbake til rett toptube året etter slik at denne rammen kan nesten kalles unik, ihvertfall i Norge. Gaute testet den i 2009 og ca 1 år senere kjøpte jeg den av daværende eier:
http://terrengsykkel.no/index.php?id=2842Før jeg tok den i bruk, omlakkerte jeg den samt byttet alt av lagre og byggetråden finner du her:
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1284622&page=1Som sagt er den modernisert siden den tid og dagens specs ser slik ut:
Ramme: 2009 Turner Sultan str M, custom lakkert.
Styrelager: Chris King Sotto Voce 1 1/8.
Gaffel: Fox 32 F29 120mm.
Shock: Fox RP23
Hjul: Notubes Flow/Hope pro2 evo. Bygd av Victor Frogner Olsen på Jessheim. (Foran fra 2011, bak er Flow EX, ny i 2014 og er per dags dato ubrukt da det er under bygging)
Dekk: HD 2.34 foran, Trail King 2,2 bak.
Bremser: SLX (ny 2013)
Skiver: Icetech 203/180 (ny 2013)
Styre: Nukeproof warhead 760mm, 20mm rise. (ny 2014)
Stem: Syntace Megaforce 2 50mm (ny 2014)
Holker: Esi chunky
Setepinne: KS i950 heve/senke pinne
Sete: Speedpro race xc
Krank: XTR M980 24/36
Kranklager: XTR M970 (ny 2013)
Gir foran: XTR M980
Gir bak: Sram XO (ny 2013)
Kassett: Sram
Kjede: Sram
Girskiftere: Sram XO gripshift.
Wire: XTR (ny 2014)
Gaffel og bakdemper fikk en overhaling hos cyklon vinteren 2013/2014 og sykkelen er godt vedlikeholdt og vasket/smurt etter hver tur. Men den er kjørt hardt slik en stisykkel skal kjøres og bruksmerker er synlig visse steder. Dette har dog ingen betydning for funksjonaliteten.
Har også andre deler som kan sendes med istedenfor/i tillegg til overnevnte. Har et ritt oppsett som består av et Notubes ZTR gold hjulsett, XTR girvelgere, Syntace F109 100m oversized stem, Syntace Vector carbon lowriser 680mm styre, 12o'clock superlight setepinne og Selle italia slr sete. Settes disse delene på blir sykkelen ca 3kg lettere og veier omkring 11kg.
Jeg tar ferie og sykkelen vil derfor ikke være tilgjengelig før i august om rette tilbudet mottas. Nypris for en Sultan med tilsvarende utstyr er omkring 40k og jeg har nok ikke brukt mindre enn dette på den, selv om ramma ble kjøpt brukt. Tenkte å ta ca 12999 for den men er åpen for bud. Ta gjerne kontakt på pm om det er noe du lurer på. Oppdaterte bilder vil komme etterhvert.