Hei, helt ny på forumet her og kjøpte for et par dager siden min første terrengsykkel, valget falt på en 2008 Scott ransom 40. Etter et par dager med bruk har jeg funnet ut at jeg må få på en kjedeguide og slagring, kjede hopper av ganske ofte spesielt når det går fort nedover så satser på at en kjedeguide fikser det problemet. En solid slagring til å erstatte det ytterste drevet ønsker jeg også da jeg gjerne vil kunne ha muligheten til å "lande" på slagringen hvis jeg skal opp eller ned bratte partier. Vet det har vært veldig mange tråder på dette men vil være helt sikker på at det jeg bestiller passer min sykkel så spør her allikavell (18år og uten jobb for øyeblikket så har virkelig ikke råd til å bestille feil).
Ifølge finn.no annonsen så er kranksettet (?): Truvativ Firex 3.1 GXP, 22/32/44 teeth, kan gjerne ta noen bilder av drevene hvis det skulle være nødvendig for å se hva som passer.
Så kunne noen hjelpsomme folk her hjulpet meg med å finne det jeg trenger og hvor det er best å bestille fra/butikker i Oslo? Og trenger jeg noen nye bolter, ser fra andre tråder at mange må ha det hvis ikke jeg har misforstått helt. Vil helst ikke bruke mer enn 1 000 på slagring og chainguide. Sett på
denne slagringen i størrelse 34-36t og med 104mm "bolt circle" men vet ikke om denne blir riktig størrelse eller om 104mm bolt circle passer? Når det kommer til kjedeguide ser jeg det er flere forskjellige "mounts" og mulig jeg bare har misforstått men for meg ser det ut som om de fleste bare passer til 1 drev foran?
Takker for alle svar!