Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study.

Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. #1822677 16/07/2014 20:57
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
K
kjetilsm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
I forbindelse med at jeg for tiden oppgraderer (nesten alle deler på)
sykkelen min, har jeg brukt mye tid på sykkelforum.

Et inntrykk jeg sitter igjen med er at du får mer igjen for pengene
ved å kjøpe en ferdig sykkel, framfor å montere den selv.

Men er det riktig? Jo, det kan det sikkert være. Men i forhold
til å bygge en landeveissykkel som passer mine behov, basert på
priser på deler jeg nettopp har kjøpt, og eksisterende priser på
nettet, så stemmer ikke denne påstanden. Det kan virke som
om det bare vil lønne seg å kjøpe ferdigbygget sykkel om den
ferdigbyggede sykkelen matcher dine behov helt perfekt.

Nedenfor har jeg listet opp deler jeg ville ha kjøpt om jeg skulle
ha bygget opp en ny landeveissykkel til rundt 10000.

Jeg har vektlagt to kvaliteter:

1. Komfort. Karbon-ramme, karbon-gaffel, karbon-setepinne, karbon-styre,
tjukk styreteip, ekstra styre-padding, og ikke minst: komfort-sete fra biltema.
2. Driftssikkerhet. Få ting er mer irriterende på vei til eller fra jobb
enn punktering eller kjede som ryker. Vittoria rubino-dekk, schwalbe-slanger
og kmc-kjede har jeg god erfaring med.

Pris, inkludert moms og frakt: 10185,-
Vekt: 7204g + sete.

Pris- og utstyrs-messig kan denne sykkelen sammelignes med "Gavia Modena Carbon"
fra bikeshop, og "Merlin MALT-CR Carbon Road Bike" fra merlin cycles. Men
denne er ca. 1kg lettere enn begge to, pluss at syklene fra bikeshop og merlin
ikke har samme fokus på komfort og driftssikkerhet. Noen bedre sammenlignbare
sykler enn disse to har jeg ikke funnet...




Merlin, uk:

1 x Shimano 105 5700 Gear Kit - Silver @ GBP 116.66 = GBP 116.66 = 1239
Shimano 105 5700 STI Levers - Silver, 431 g
Shimano 105 5701 Rear Derailleur - Silver, 220 g
Shimano 105 5700 Front Derailleur - Braze-On - Silver, 77 g
Kabler og strømper, 160 g

1 x Fizik Bar Gel Set @ GBP 11.99 = GBP 11.99, 78 g = 127
1 x Shimano Tiagra 4650 Compact Chainset 172.5mm 34/50 @ GBP 44.96 = GBP 44.96, 797 g = 477
1 x Shimano 105 5700 10 Speed Cassette 11-28 @ GBP 19.99 = GBP 19.99, 227 g = 212
1 x Zipp Service Course CX Bar Tape Grey @ GBP 10.79 = GBP 10.79, 100 g = 115
1 x KMC X10-93 10 Speed Chain @ GBP 16.66 = GBP 16.66, 245 g = 177

2335 g = 2347 kr

Merlin, uk:

1 x Carbotech K30 Wheelset, 1780 g = 621
2 x Vittoria Rubino Pro 3 Folding Tyre, 450 g = 288
2 x Schwalbe 700c x 18-28 Presta Tube SV15, 90 g = 70
1 x Shimano 105 5700 Bottom Bracket, 73 g = 84 [1]
1 x BBB BSP-90 ShiftFix Front Mech Clamp, 18 g = 71
1 x Deda 01 Road Stem, 133 g = 177
1 x Campagnolo Veloce Brake Calipers - silver - pair, 325 g = 248

2869 g = 1659 kr


Biltema, no:

1 x Sykkelsete, komfort, xxx g = 79.9 = 64 [2]

xxx g = 64 kr


Deng-fu, cn:

1 x FM028 carbon ramme+gaffel+headset [3], 1100+370+150 = 1520 g = 2917
1 x Spacers carbon, 5 g = 62
1 x Seatpost clamp carbon, 10 g = 50
1 x Seatpost carbon, 230 g = 186
1 x Handlebar carbon, 235 g = 434
1 x frakt = 529

2000 g = 4178 kr

=======================
2335g+2869g+xxxg+2000 g = xxx+7204 g = 8148 kr, *1.25mva = 10185 kr

En del av dette er sånn cirka-priser.


[1] 73g = Vekt for Shimano tiagra bottom bracket
[2] Vekt ukjent. http://www.biltema.no/no/Fritid/Sykler/Reservedeler/Sete/Sykkelsete-komfort-27480/
[3] http://www.aliexpress.com/store/product/..._542251509.html


EDIT: småfeil i tallene

Redigert av kjetilsm; 16/07/2014 21:23.
Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1822698 16/07/2014 21:36
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Offline
Besatt
D
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321
Er vel først og fremst tidsklemma og frykt for å måtte drive med mye småpirk som jeg ikke får til å bli riktig som hindrer meg i et sånt prosjekt.

Hver gang jeg gjør noe håndtverksarbeide hjemme ender det opp med at det både hadde blitt billigere (tapt arbeidsinntekt) og bedre detaljer om jeg hadde satt bort jobben.

A propos, på tide å få lagt ut den CX-ramma som har ligget på stuegulvet i 2 måneder for salg...


Create the problem and sell the solution
Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1822708 16/07/2014 22:04
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 5,584
erikskon Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 5,584
Har du regnet med frakt og postens gebyrer, traff du riktig med absolutt alle deler på første forsøk eller måtte noe byttes eller kjøpes på nytt? Har du sammenlignet med diamura, Merida og white med 20—30% avslag? Hvordan stiller du deg til verdien av garanti og kvalitetskontroll hos etablerte merker og forhandlere.

Bare noen av mange spørsmål fra en som har bygget selv og kjøpt ferdig. Selv om jeg er overbevist om at det å bygge selv er dyrere kommer jeg nok kun til å bygge selv for fremtiden. Men aldri i den tro at det lønner seg.

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: erikskon] #1822714 16/07/2014 22:22
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 1,488
E
Erlend L Offline
Veteran
Offline
Veteran
E
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 1,488
Sykkelsete fra Biltema? Dvs et av disse: http://biltema.no/no/Sok/?query=sykkelsete ?


Tursyklist og hobbytriatlet.
Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1822743 17/07/2014 05:04
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 454
shakudu Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 454
Noen grunner til å bygge selv er:
- Man har mange deler liggende så man slipper en del innkjøp
- Hjulsettet må man nesten uansett bytte på en ferdig sykkel
- Man får sykkelen akkurat slik man vil.
- Det er moro!

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1822750 17/07/2014 06:38
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 978
hinault Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 978
Sitat: kjetilsm

Shimano 105 5700 STI Levers - Silver, 431 g

1 x Campagnolo Veloce Brake Calipers - silver - pair, 325 g = 248



hjulskift kan bli strevsomt med den comboen.

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1822754 17/07/2014 06:45
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 2,380
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
O
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 2,380
Jeg bygger alltid syklene mine selv, men det er fordi jeg alltid har endt opp med å bytte så mange deler når jeg har kjøpt en komplett sykkel at prisen for sykkelen, slik jeg vil ha den, til slutt har blitt høyere enn ved å kjøpe delene løst. Hvis du finner en komplett sykkel som tilfredstiller dine behov, dvs at du ikke ønsker å bytte noe, så vil det nesten alltid være billigere å kjøpe denne enn å sette sammen en tilsvarnende selv.

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: Erlend L] #1822810 17/07/2014 08:19
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
K
kjetilsm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
Sitat: Erlend L
Sykkelsete fra Biltema? Dvs et av disse: http://biltema.no/no/Sok/?query=sykkelsete ?

Jeg linket til denne: http://www.biltema.no/no/Fritid/Sykler/Reservedeler/Sete/Sykkelsete-komfort-27480/

Som sagt: komfort. :-)
Jeg har ikke prøvd denne sjøl, men den står på ønskelista. :-)
(vet ikke om den passer vanlig setepinne men)

Redigert av kjetilsm; 17/07/2014 08:21.
Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: hinault] #1822812 17/07/2014 08:23
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
K
kjetilsm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
Sitat: hinault
Sitat: kjetilsm

Shimano 105 5700 STI Levers - Silver, 431 g

1 x Campagnolo Veloce Brake Calipers - silver - pair, 325 g = 248



hjulskift kan bli strevsomt med den comboen.


Trekker campagnolo-bremsehendler inn mindre kabel enn shimano?
Jeg sjekket ikke denne delen så nøye, bare førte opp den billigste bremsen.

Antageligvis legge til en hundrings på totalprisen da for kompatible bremser.

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1822820 17/07/2014 08:39
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 978
hinault Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 978
Sitat: kjetilsm
Sitat: hinault
Sitat: kjetilsm

Shimano 105 5700 STI Levers - Silver, 431 g

1 x Campagnolo Veloce Brake Calipers - silver - pair, 325 g = 248



hjulskift kan bli strevsomt med den comboen.


Trekker campagnolo-bremsehendler inn mindre kabel enn shimano?
Jeg sjekket ikke denne delen så nøye, bare førte opp den billigste bremsen.

Antageligvis legge til en hundrings på totalprisen da for kompatible bremser.


Release-system er på hendlene hos Campa og på selve bremsen hos Shimano.

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1822828 17/07/2014 08:45
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
K
kjetilsm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
Godt å vite. Jeg har bare erfaring med CX, så dette visste jeg ikke noe om.

Redigert av kjetilsm; 17/07/2014 08:48.
Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1822863 17/07/2014 10:02
Registrert: Sep 2010
Innlegg: 414
R
Renzir Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
R
Registrert: Sep 2010
Innlegg: 414
Hvordan tror du det settet er å bruke på en racer med den sittestillingen det er der?

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1822869 17/07/2014 10:12
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
K
kjetilsm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
Aner ikke. Må nok prøves.

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1822880 17/07/2014 10:30
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 527
Odinpodin Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 527
For 79 kr er det verdt å prøve, tipper det føles bra i ca. 1 time eller til du eventuelt mister følsen i penis.


"Don’t buy upgrades, ride up grades." Merckx
Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1822885 17/07/2014 10:36
Registrert: Mar 2007
Innlegg: 2,879
mogens Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Mar 2007
Innlegg: 2,879
"Leveres med klemfeste", står det på det setet. Det er vel den gamle patenten der det er en slags klemme som skrus fast rundt en setepinne som ikke har noe feste i toppen? Mener å huske en slik løsning fra en Diamant guttesykkel jeg hadde på åttitallet.

Samme som du ser på linken under, om du velger bildet tatt fra siden:

http://www.clasohlson.com/no/Asaklitt-City-sykkelsadel/31-5059

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: mogens] #1823018 17/07/2014 17:41
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
K
kjetilsm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
Sitat: mogens
"Leveres med klemfeste", står det på det setet. Det er vel den gamle patenten der det er en slags klemme som skrus fast rundt en setepinne som ikke har noe feste i toppen?


Var på biltema i dag, og du har rett. Det følger med en slags klemme. Men denne kan taes av. Bortsett fra denne dingsen er det et helt standard sete som ser ut til å passe på vanlige setepinner.

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1823435 18/07/2014 19:01
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 2,720
rockphotog Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 2,720
Det setet er nok comfy hvis du skal sitte rett som et lodd. Og det skal du kanskje ikke på landeveissykkelen din?


"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1823461 18/07/2014 20:10
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402
Brusdalen Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402
Har trådstarter sett spørsmålene i post nr. 3? Bygge sykkel på regneark med-sånn-ca-synse-tall er noe annet enn å sitte med den ferdige sykkelen og totalsummen.

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1823587 19/07/2014 09:07
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
K
kjetilsm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
Ja, jeg har sett post nr 3. Hvorfor skulle jeg ikke det? Jeg synes post nr 3 var en bra kommentar. Enough said...

Edit: Spørsmålene i post nr 3 er slike som man skal stille seg selv. Jeg oppfattet de ikke som spørsmål til meg, om det var det du mente.

Redigert av kjetilsm; 19/07/2014 09:17.
Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1823628 19/07/2014 12:33
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402
Brusdalen Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402
Det ligger vel i sakens natur at man skal diskutere emnet i tråden. Siden dette er pris butikk vs selvbygg så hadde det vært kjekt å fått innspill fra deg rundt de spørsmålene som stilles. Jeg har bygget selv, og kan med hånden på hjertet si at jeg ville fått en lettere sykkel med dyrere/"bedre" komponenter om jeg hadde gått på XXL/Gmax.

Jeg tipper f.eks. at frakt og avgifter blir høyere enn du har antydet. Min erfaring er at man må bruke flere butikker for å gjøre de beste kjøpene og da drar man på seg mere "administrasjonskostnader" ICON_SMILE

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1823688 19/07/2014 17:38
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 5,584
erikskon Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 5,584
Når jeg stilte spørsmålene så var de for å utfordre konklusjonen din. Altså var jo intensjonen å høre om du egentlig hadde gjort regnskapet riktig, i alle fall inkludert alt av gebyrer og eventuelle feilkjøp.

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1824033 20/07/2014 21:36
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
K
kjetilsm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
Ok, men dette er jo bare et papir-prosjekt, så noen feilinnkjøp har det selvfølgelig ikke vært. Angående gebyrer, hadde jeg glemt å ta med fortollingsgebyr fra merlin. 270,- ekstra.

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: Brusdalen] #1825376 24/07/2014 11:33
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
K
kjetilsm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
Sitat: Brusdalen

Jeg tipper f.eks. at frakt og avgifter blir høyere enn du har antydet. Min erfaring er at man må bruke flere butikker for å gjøre de beste kjøpene og da drar man på seg mere "administrasjonskostnader" ICON_SMILE


Ikke egentlig, nei. Om du ser på innkjøpslista, så er alle delene, bortsett fra biltema-setet, kjøpt fra bare 2 leverandører. Og prisene er faktiske priser tatt fra nettet, bortsett fra eventuelle avvik pga. tidsforskyvninger (forskjellig pris til forskjellig tid) og pund/dollar-omregninger. Merlin har gratis frakt over en viss sum, så den eneste ekstra administrasjonskostnaden er fortollingsgebyr og moms. I tillegg er Dengfu-prisene bittelitt omtrentlige, siden prisene på nettet ikke samsvarer 100% med tilbudene du får av selgerne (min erfaring), men store forskjeller er det ikke snakk om.

Self. kan du jo få feil deler osv., noe som vil føre til ekstra kostnader, men jeg tror konklusjonen min står om at selvmontering faktisk er billigere. I hvert fall så lenge du ikke kjøper sykkel på utenfor-sesong tilbud, eller lignende. Og om du regner med timebetaling for all researchen, bygging osv., vil det nok neppe lønne seg heller.

Redigert av kjetilsm; 24/07/2014 11:35.
Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1825402 24/07/2014 12:56
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402
Brusdalen Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402
Du må gjerne komme med en tilbakemelding hvis/når du prøver på dette IRL ICON_WINK

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1825712 25/07/2014 07:29
Registrert: Jul 2005
Innlegg: 1,402
Thorst Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Jul 2005
Innlegg: 1,402
Sitat: kjetilsm
...så den eneste ekstra administrasjonskostnaden er fortollingsgebyr og moms...


Kostnadssprekk på 25% er jo bare småsaker ICON_SMILE


- Espen -

"Man angrer aldri på en dårlig tur, bare de gode man går glipp av"
Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: Thorst] #1825715 25/07/2014 07:33
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
K
kjetilsm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 238
Sitat: Thorst
Sitat: kjetilsm
...så den eneste ekstra administrasjonskostnaden er fortollingsgebyr og moms...


Kostnadssprekk på 25% er jo bare småsaker ICON_SMILE


Moms var regnet med. Ingen kostnadssprekk der:

Sitat: kjetilsm

= 8148 kr, *1.25mva = 10185 kr

Redigert av kjetilsm; 25/07/2014 07:36.
Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1826058 25/07/2014 22:48
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 5,584
erikskon Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 5,584
Sitat: kjetilsm
[men jeg tror konklusjonen min står om at selvmontering faktisk er billigere. I hvert fall så lenge du ikke kjøper sykkel på utenfor-sesong tilbud, eller lignende.


I dagens marked med ekstrem konkurranse kan du gjøre kupp omtrent hele året, det tar sikkert mindre tid å følge med på tilbud enn den tiden man bruker på å velge deler. Altså må du gjerne dra den konklusjonen, men den er basert på ikke uvesentlige forutsetninger/begrensinger på alternativene.

Når det gjelder fil varer så handler ikke det om butikken, men om feil jeg gjør. Selvsagt kan en som er mer nøye og flink unngå det. Vær også beredt på å være meget fleksibel på hvilke deler du ønsker deg, det skal litt til at to leverandører har alt du ønsker deg til riktig pris og på lager innen den tiden du orker å vente.

Jeg står nå på det jeg har sagt: Du bygger fordi at du vil ha akkurat presist den sykkelen du ønsker deg, fordi at prosessen i seg selv er artig og lærerik, men ikke fordi at det lønner seg. Når du bygger selv kan oppgradering, reparasjoner og vedlikehold også bli enklere fordi at du kjenner komponentene og bevist har unngått "sære" komponenter.

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: kjetilsm] #1829004 31/07/2014 09:10
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402
Brusdalen Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402
Jeg ser at Gavia Modena Carbon med 105 utstyr som du sammenligner med har en veiledende utsalgspris på 10 499,-. All den tid du kan hente inn gode tilbud og rabatterte priser på selvbyggingen, så bør du ta hensyn til en del avslag i pris ved kjøp av komplett sykkel hos forhandler. 20-30% avslag er et nøkternt avslag om man handler fra august og utover.

Re: Dyrere å bygge egen sykkel? En case-study. [Re: erikskon] #1829013 31/07/2014 09:24
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
Sitat: erikskon
Har du regnet med frakt og postens gebyrer, traff du riktig med absolutt alle deler på første forsøk eller måtte noe byttes eller kjøpes på nytt? Har du sammenlignet med diamura, Merida og white med 20—30% avslag? Hvordan stiller du deg til verdien av garanti og kvalitetskontroll hos etablerte merker og forhandlere.

Bare noen av mange spørsmål fra en som har bygget selv og kjøpt ferdig. Selv om jeg er overbevist om at det å bygge selv er dyrere kommer jeg nok kun til å bygge selv for fremtiden. Men aldri i den tro at det lønner seg.


Når man bygger sykkel dukker det stadig opp ting man må "kjøpe". Tror eneste mulighet for å "matche" en komplett pris; er om man har en ganske full bod med div deler...


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå