Har slitt med en skikkelig irriterende knirkelyd i sykkelen fra slutten av mai. Lyden har vært en høy kneppelyd som har kommet og gått, men den har vært særlig fremtredende når jeg har lagt litt ekstra kraft i pedalene. Periodevis har lyden vært så høy at det har vært flaut å bruke sykkelen.
Har gjentatte ganger renset og smurt pedaler m/lagre og akslinger, styrelager, kranklager, bolter til drev, trinsehjul, hjullagre, hjulaksling, hurtigkoblinger, kassett og boss, men ingenting har hjulpet. Ettersom lyden har vært mest tilstede når jeg har tråkket hardt så gikk jeg for noen dager siden igjen over drivlinja fullstendig og da jeg demonterte bosset på mine Zipp 202 så falt tilfeldigvis pallene løs (de små delene som gjør at bosset tar tak). Da jeg skulle montere pallene igjen oppdaget jeg at den ene pallen var merkbart bredere i enden enn de to andre og ved nærmere testing så fant jeg ut at denne pallen var så bred i enden at den ble hengende fast i feil possisjon, men at den når den ble utsatt for mer kraft ble ble presset på plass. Jeg slipte pallen på en slipemaskin slip at den ble litt smalere i enden og monterte alt på plass igjen. Har de siste dagene syklet 15 mil og kan nå konstatere at lyden endelig er borte! Helt utrolig at en liten feil på en palle skulle kunne lage så mye ulyd.