Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

hjelperytter spm

hjelperytter spm #1822132 15/07/2014 15:13
Pedalsyre Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Hvor går grensa for hva som er ok og ikke da det kommer til å være "hjelperytter" for andre i lokale ritt?

Ser det ofte blir diskusjoner rundt noen at noen damer har med seg menn som drar. Nå tenker jeg IKKE på dyttehjelp! Men bare at en sterkere rytter ligger å drar fra start til mål.

Eks: Vil det være ok at ei dame betaler påmelding for meg i ett seedingritt, og jeg drar henne inn til en god tid slik at hun får en god startpulje i birken?

Vil det være noen forskjell om det er prat om klasse/total seier?

Mvh

det er i motbakke du når toppen i livet...
Tidligere nick: Helium team carbonium.
Re: hjelperytter spm [Re: Pedalsyre] #1822134 15/07/2014 15:15
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Det er vel okay så lenge det ikke er elite damer?

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Re: hjelperytter spm [Re: Pedalsyre] #1822136 15/07/2014 15:23
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Så lenge det ikke er snakk om fysisk hjelp i form av dytting/trekking så er det meste innenfor regelverket og ikke i strid med god sportsånd. Det er således helt ok at en dame pakkes inn etter alle kunstens regler i et felt av menn.

Etter min mening er det også helt ok å være hjelperytter i seedingritt så lenge damer og menn starter samtidig. Hvis damene har egen puljestart og menn som har startet tidligere venter på dem et stykke ut i løypa så vil jeg nok helle mot å si at det ikke er greit. Hvis damene blir tatt igjen av raskere ryttere og så ligger på hjul er det imidlertid vanskelig å si at det ikke er greit, kan jo ikke forlange at damene skal slippe hvis de klarer å henge med.

Moderator  support