Jeg er i planleggingsfasen på min sykkelinspirerte sleeve også, så følger med videre i tråden. Nå er det nok lenge til det faktisk kommer noe på armen, men jeg skal prøve å huske å oppdatere her når jeg kommer så langt.
Edit: Post de kuleste krankdrevene som finnes der ute?
Redigert av robst; 15/07/201418:45.
Re: Sykkeltatovering - hva skal jeg ha?
[Re: Raskall]
#182226215/07/201420:28
lag et moodboard til tatovøren og spør om han/hun kan prøve å trekke ut essensen av det i en tegning. Altså lag til en liten kollasje med bilder som illustrerer det du liker med syklingen. Det trenger absolutt ikke være en sykkelkomponent i hver av de, en bilfri landevei eller en episk sti kan være vel så beskrivende.
Med forbehold om jeg ikke aner om tatovørene liker slike utfordringer.
Trønder osv
#182454222/07/201411:03
Da er dagen her og jeg har bestemt meg for motivet. Min skisse er på 2. klasse-nivå men jeg håper tatovøren kan få noe fint ut av det. Jeg er usikker på om jeg skal ha "live 2 ride" eller "ride 2 live" inni. Det er det sistnevnte som gjelder for meg. Sykler jeg ikke så går det dårlig med helsa også. Sykling er den mest effektive medisinen for å stabilisere et jojo-blodsukker og jeg blir skikkelig dårlig når jeg ikke har syklet (vært fysisk aktiv) på noen dager.
Tror denne kan bli fin (litt oljerester fra drevet gjør tegningen litt skitten).
Redigert av Raskall; 22/07/201411:03.
#182454722/07/201411:21
jeg vurderte det klassiske krankdrev olje merke som man får på leggen ved å komme litt for nære kranken under sykling
Hehe.. Tanken har vært tenkt. Men så vil jeg at det skal synes at det er en tatovering og ikke at jeg bare har fått leggen inntil kranken.
Også hadde olechr et godt poeng på side 1 i denne tråden:
Sitat: olechr
Verden har blitt gal. Tatovere inn amatørmerke for evig og alltid :-P Når jeg får det på legge får jeg noya og det må vekk. Ha det på leggen med blekk er jo nærmest tortur for en syklist.
#182455322/07/201411:35
Da var tattisen på plass. Det ble omrisset av en 22t XT-skive med "Ride 2 live" inni. Plasten tas av om halvannen time og da kommer bilde. Jeg er knallfornøyd.
Her er tatovøren i gang med jobben:
#182468322/07/201417:57
Sånn.. da var plasten fjernet og man skal være god venn med Helosan-salve noen dager. Resultatet ble ganske bra, synes jeg. Synes L-en ble litt rar men det skal vel ikke være helt symmetrisk alltid.
#182470722/07/201419:02
Sånn.. da var plasten fjernet og man skal være god venn med Helosan-salve noen dager. Resultatet ble ganske bra, synes jeg. Synes L-en ble litt rar men det skal vel ikke være helt symmetrisk alltid.
Hvem, i hvilket studio tok den tatoveringen på deg?? syns kanskje han burde gjort seg litt mer flid med linjene og lagt til noen detaljer siden du hadde en grovskisse og ville at han skulle lage noe fint til deg.
[Re: GHA]
#182638427/07/201407:09
Hvem, i hvilket studio tok den tatoveringen på deg?? syns kanskje han burde gjort seg litt mer flid med linjene og lagt til noen detaljer siden du hadde en grovskisse og ville at han skulle lage noe fint til deg.
Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. Jeg hadde tenkt å få drevet fylt men lot være. Synes det ble bedre uten.
et 22T-drev ble brukt som modell og det er et perfekt avtrykk. Har lagt det over og sjekket etterpå.
Som sagt er jeg ikke helt fornøyd med L-en men kan nok lære meg å leve med det. Med tiden kommer det nok ideer til forbedringer. Da er det greit å ha et omriss å jobbe med i stedet for noe som ikke kan endres på.
#182642627/07/201409:41
Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. Jeg hadde tenkt å få drevet fylt men lot være. Synes det ble bedre uten.
et 22T-drev ble brukt som modell og det er et perfekt avtrykk. Har lagt det over og sjekket etterpå.
Som sagt er jeg ikke helt fornøyd med L-en men kan nok lære meg å leve med det. Med tiden kommer det nok ideer til forbedringer. Da er det greit å ha et omriss å jobbe med i stedet for noe som ikke kan endres på.
Lurte på hvilken tatovør du har vært hos. Er du ikke helt fornøyd med den så gå tilbake og snakk med vedkommende, så kan det muligens fixes på slik at du blir fornøyd.
#265185111/03/202109:50
Tøff - men den må ha vært svært vond å gjennomføre....
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
#265194011/03/202115:45