Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

S: Seven Verve titan

S: Seven Verve titan #1821904 15/07/2014 05:38
SjurM Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Jeg selger min titansinglespeed, da den tross i å være et smykke av en sykkel tilbringer så godt som all sin tid i garasjen min uten å bli brukt til det den er ment for. Jeg har ikke akkurat lyst til å selge den, men siden nå er midtveis i den tredje sesongen med tilnærmet ingen bruk, blir det for dumt å ha den stående.

Seven er for de uinnvidde et lite, amerikansk merke som håndbygger titan- og stålrammer på skreddersøm. Denne sykkelen fikk jeg bygget til mine mål og ønsker i 2009,og den ble brukt som normalt i 2009 og 2010, før jeg flyttet til Tromsø, hvor det blir mer toppturer med fulldemper enn kuperte stiturer på SS. Om du normalt trives på sykler i størrelse large vil nok denne sykkelen også falle i smak.

Så her kan du få et stykke brukskunst til en tullete lav pris. Denne sykkelen har ingen klar utpris. Men rammen alene koster godt over 25 000,-. Gaffelen ble skiftet fra stiv stålgaffel til 2014 Fox 32 ifjor, og har bare fem turer på seg. Hjulene er håndbygget av Kirk, den tidligere hjulbyggerguruen på Sykkeldelisk. Og i det store og hele er sykkelen uten skader av hverken mekanisk eller kosmetisk art.

Men jeg er klar over at sykkelen ikke er verdt mer enn hva kjøpere er villig til å betale for den, så jeg stiller meg åpen for bud. Sykkelen skal ut, men jeg er selvfølgelig ikke helt dust, og vil ikke selge den for et frimerke og en sekspakning øl heller.

Send meg en melding på 905 49 567 med ditt beste tilbud! Eventuelt en PM, dog tar denne vesentlig lengre tid på å bli besvart.

Så litt prat om utstyret:

Ramme: Seven Verve Integrity titanium custom
Gaffel: Fox 32 100mm Kashima
Hjul: sorte Chris King nav med Mavic 717-felger og Onza Ibex 2.25-dekk
Kranksett: Middleburn Uno
Styrelager: sort Chris King
Stem og setepinne: Thomson 100mm-stem og 27,2mm setepinne
Styre: rødt RaceFace Turbine 680mm
Sete: WTB Rocket V

Frilansmann
TERRENGSYKKEL
Re: S: Seven Verve titan [Re: SjurM] #1821933 15/07/2014 07:30
E
erlendisme Offline
Besatt
Besatt
E
Åj!

Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord

Trek Fuel EX 9.8, BMC Roadmachine, Cannondale Topstone, Orbea Oiz M10

Sport1 Røyken CyclingTeam
Re: S: Seven Verve titan [Re: SjurM] #1822000 15/07/2014 09:45
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: SjurM
...sesongen med tilnærmet ingen bruk, blir det for dumt å ha den stående.

Men jeg er klar over at sykkelen ikke er verdt mer enn hva kjøpere er villig til å betale for den, så jeg stiller meg åpen for bud. Sykkelen skal ut, men jeg er selvfølgelig ikke helt dust, og vil ikke selge den for et frimerke og en sekspakning øl heller.

Kremt.

1. Nei, det er IKKE for dumt å ha den.
2. Helt dust? Jo hvis du selger den!

Behold!! Herreminhatt du kommer til angre! Denne sykkelen vil vel alltid være noe helt spesielt. Selg evnt deler og heng den på veggen!
Den er verdt å ha selv om du bare sykler på den en gang eller to i året! Behov og ønsker forandrer seg. Selv i år har jeg "plutselig" fått brukt min nydelig titanramme fra 2008 flere ganger enn de siste 2-3 årene om sommeren.

Velment råd herfra altså!!

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: S: Seven Verve titan [Re: SjurM] #1822010 15/07/2014 10:03
SjurM Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Haha!

Jo takk for rådet, jeg kjenner til potensialet for å synes synd på meg selv i fremtiden. Men samtidig; dette salget er resultatet av en tankerekke som har pågått i tre år. Det er fint om noen faktisk bruker sykkelen, og jeg er mer glad for det enn å ha rammen hengende på veggen. Samtidig er jeg ikke av den oppfatning at det er et uløselig bånd mellom meg og en sykkel, og skulle savnet bli for stort, er det ingen umulighet å bestille en ny titanramme og bygge opp.

Og selvfølgelig, om ingen kjøper sykkelen, vil delene komme for salg og rammen får en gjev plass i sykkelboden.

Frilansmann
TERRENGSYKKEL
Re: S: Seven Verve titan [Re: SjurM] #1828420 30/07/2014 13:27
B
BenjaminButton Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
B
ICON_BLUSH Vannvittig flott

Hvor høy er du?

Re: S: Seven Verve titan [Re: SjurM] #1828582 30/07/2014 17:37
R
Rumath Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
Stilig sykkel. Jeg er 1.80, for lav for sykkelen? Send meg en pm med hva ca. Du tenker for sykkelen, klarer ikke å gi fornuftige bud på denne. (For lite kunnskap)

Re: S: Seven Verve titan [Re: SjurM] #1828827 31/07/2014 06:19
SjurM Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Ja, det er et godt stykke brukskunst, dette. Og det ser - dessverre - ut som om den er solgt.

Frilansmann
TERRENGSYKKEL

Moderator  support