Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaringer med Hvitserk?

Erfaringer med Hvitserk? #1820880 11/07/2014 19:54
E
EspenO Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Jeg har akkurat bestilt en reise med Hvitserk Eventyrreiser. De har hatt noen positive omtaler i media, men klarer ikke å finne noen brukeromtaler.

Er det noen på forumet som har reist med de og hva er evt. erfaringen deres?

Re: Erfaringer med Hvitserk? [Re: EspenO] #1821597 14/07/2014 10:42
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Jeg var på Kilimanjaro i 2006 (http://superelectric.net/2006/tanzania/), og ordnet alt privat. På vei ned snakket jeg med en som hadde reist med Hvitserk, og han spurte hva jeg hadde betalt, med fly og guiding og hotell og alt. 17.000 kr. Han hadde betalt ca 34.000 kr.

Han vurderte en uke på Zanzibar ettterpå, som Hvitserk tilbød for (tror jeg) ca 11.000 kr. Det fikset vi også privat, og jeg tror det kostet oss under 4.000 kr. Flyturen kostet lite, og det er billig å bo der, selv om man flotter seg litt.

Min erfaring er altså begrenset til litt gammel småprat om priser, men jeg tror uansett det er verdt å sjekke om man kan organisere turen selv. Det er jo blitt velig enkelt med dette internettet. Det spørs selvsagt hvor man skal. Og om man må ha med en norsk nordmann fra Norge som kan hjelpe.

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Erfaringer med Hvitserk? [Re: EspenO] #1821640 14/07/2014 11:58
ScottRacing Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: EspenO
Jeg har akkurat bestilt en reise med Hvitserk Eventyrreiser. De har hatt noen positive omtaler i media, men klarer ikke å finne noen brukeromtaler.

Er det noen på forumet som har reist med de og hva er evt. erfaringen deres?

Over en toårsperiode har jeg vært påmeldt en av turene deres og ar vært den eneste påmeldte så turen har bltt kanselert.
Fra andre aktører i bransjen har jeg hørt rykter om at de sliter med å få nok deltagere på turene sine og at en del av turene bare blir papirtigre.

Ifht internasjonale aktører er de betydelig dyrere ~20%.

De har flotte hjemmsesider, det skal de ha !

Æresmedlem i KrampeKameratene
Re: Erfaringer med Hvitserk? [Re: EspenO] #1821696 14/07/2014 13:25
H
helomoto Offline
Avhengig
Avhengig
H
Prisene er forsåvidt noe stive, men det er tydeligvis nok mennesker i Norge som er villige til å betale (for å slippe å planlegge, en viss garanti for kvalitet, diverse bekvemmeligheter som bærere og kokker som serverer fler-retterser til deg i fjellet).

Jeg har aldri vært på organisert tur med Hvitserk, men jeg kjenner en av turlederne, Ann-Elin, og kan varmt anbefale å reise på tur hvor som helst med henne.

> Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk.
Re: Erfaringer med Hvitserk? [Re: EspenO] #1821715 14/07/2014 13:54
C
Chrstphrsn Offline
Entusiast
Entusiast
C
Søsteren min og typen hennes var på tur i Himmalaya med Hvitserk i påsken, sett vekk i fra prisen var det bare positive ord.

Re: Erfaringer med Hvitserk? [Re: EspenO] #1821724 14/07/2014 14:12
per-e Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Gikk over Finnmarksvidda i vinter på tur med Hvitserk. Var en fin tur det. For meg var det veldig enkelt, møte opp på Alta flyplass med ski, sekk og klær. På noen type turer syns jeg det er helt greit å betale litt ekstra for at noen har organisert hele turen for deg. Reiser man alene er det jo også veldig fint å ha en gruppe å være sammen med på turen.

Moderator  support