Skal ha en sykkelbag og valget står mellom disse. Evoc`en virker kanskje litt mer solid (beskyttelsesstaver for hjul osv), mens Scicon`en har metallramme i bunn og man slipper å demontere styret..
Jeg har scicon baggen og kan bare si positive ting om den. Metallramma inni baggen er lett å justere og det eneste man demonterer er hjula som man legger i lommer på hver side av sykkelen. Styre og sete trenger man ikke å røre for at sykkelen skal passe i baggen. Ellers er det stropper man fester over setet og styret for ekstra sikring.
Re: Scicon aerocomfort 2.0 eller EVOC sykkelbag?
[Re: endred]
#182058011/07/201406:40
Jeg vil tro at du får plass til terrenghjul, men jeg har ikke testet selv. Beskyttelsen utenfor hjula er av tjukt stoff som resten av baggen. Har aldri hatt noen problemer med skader på sykkelen. Skal man være 100% sikker så er det nok plastkofferter som gjelder, men så blir jo prisen litt høyere
Redigert av Teneighty; 11/07/201418:14.
Re: Scicon aerocomfort 2.0 eller EVOC sykkelbag?
[Re: endred]
#182099812/07/201411:50
Gå for evoc, de er helt knall. Og lette å ha med å gjøre, så lett som en sykkelkoffert nå blir å håndtere. Du får lett i en 29er, og hjula går oppi siderommene, mulig du får slippe ut litt luft bare.