Kan trygt anbefale giant. Skjønner ikke hvorfor giant er så lite poppis her på berget? Det er selvfølgelig mange gode alternativ i det prissjiktet.
Kjører selv på giant og er veldig fornøyd med geometri, stivhet i ramme og det generelle utseende på rammen. Man får mye for pengene.
Men jeg er inhabil så mitt råd er å se litt rundt. Prøv forskjellige sykler i prisklassen og kjøp den du finner deg best tilrette på. Du skal jo tross alt tilbringe noen timer på den:)
Den Meridaen ser jo rå ut, selv om jeg får litt avsmak av at de reklamerer med den som verdensmestersykkelen, når Rui Costa vel ennå kjørte for Movistar og Pinarello i fjorårets VM?
Giant Propel Advanced SL 1 ISP er min drømmesykkel for øyeblikket
Har lest at bremsene på Propel ikke er av de mest populære. Verdt å sjekke ut. Jeg selv endte opp med en TCR med DA9000 og er så langt strålende fornøyd.
Fouriers heter bremsene. De bremsene er langt bedre enn de TRP-bremsene som følger med da de er stivere og enklere å justere. Det burde være unødvendig å koste på seg en slik oppgradering på en så dyr ramme, men slik er det dessverre.