Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med?

Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? #1819053 07/07/2014 20:25
?
Øyvin Eikeland Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
?
Hei,
jeg har mottatt en Canyon AL7.9 for et par uker siden. Knall sykkel men det ble noe tull ved leveransen. De sendte meg feil svart pose som inneholdt greier som skulle vært sendt med en racersykkel. Jeg fikk en del brosjyrer og en lader til Shimano di2 gir blant annet. Nå lurer jeg på hva jeg skal etterlyse fra Canyon. I følge nokså pålitelige kilder skulle det fulgt med et luftesett til reverb-pinnen i alle fall. Er det andre greier jeg burde hatt? Er det noen her som nylig har kjøpt en likedan eller lignende sykkel fra Canyon?

En annen smått irriterende greie er at jeg har prøvd å få Canyon til å sende meg en klemme til den ene bremsehendelen (Avid Elixir 7 Trail). Det vil de ikke. Logikken i "min sak" er følgende:
1. Jeg fikk ingen bruksanvisninger med sykkelen som beskrev at bremsehendelen skulle monteres i klemma til reverb-pinnen
2. For å komme meg ut og få testa sykkelen før jeg fikk fatt på klemma som jeg trodde de ikke hadde sendt meg, monterte jeg mine deore-xt bremser på sykkelen.
3. Canyon ønsker at jeg sender di2 laderen til dem (burde trigge en motytelse?)
4. Canyon har antageligvis en drøss sånne klemmer liggende siden de bare monterer en av de to klemmene på syklene.

Så: Er jeg på jordet når jeg forventer at Canyon fikser en klemme til meg?

Klemme:
http://www.chainreactioncycles.com/no/en/avid-hinge-clamp/rp-prod93245

Lader:
http://www.chainreactioncycles.com/no/en/shimano-dura-ace-ultegra-di2-bcr1-charger/rp-prod34648

Takker for svar,
Øyvin Eikeland

PS:
Er en sånn klemme noe man bør forvente at sportsbutikker i Trondheim har på lager?

Re: Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? [Re: Øyvin Eikeland] #1819069 07/07/2014 20:41
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Vil de ha laderen tilbake så burde de betale frakt eller ordne en ferdig pakkelapp til deg.

Problemet med klemma forstår jeg ikke helt?
Mener du at denne klemma er helt fraværende og at de orginale bremsene ikke kan monteres? Isåfall skylder de deg en klemme.

PS- Klemma på CRC kommer jo under momsgrensa, selv om du ikke venter på neste runde med gratis frakt hos CRC.

Re: Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? [Re: vehe] #1819097 07/07/2014 21:22
?
Medlem
OP Offline
Medlem
?
Sitat: vehe
Problemet med klemma forstår jeg ikke helt?
Mener du at denne klemma er helt fraværende og at de orginale bremsene ikke kan monteres? Isåfall skylder de deg en klemme.

Bakbremsa skulle monteres i klemma til reverb-pinnen. Dette var ikke innlysende for meg siden jeg ikke har mottatt noen bruksanvisning hvor dette står. Jeg har nå XT bremser på sykkelen og ønsker å fortsette med det. Jeg kunne ha bruk for en klemme for å gjøre de ubrukte bremsene brukbare på en reverb-fri sykkel.

mvh,
ØE

Re: Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? [Re: Øyvin Eikeland] #1819099 07/07/2014 21:26
noblefart Offline
Entusiast
Entusiast
Hei. Tror du er helt på jordet mht klemmen. Klødde meg i hodet litt selv, men reverb remote fungerer også som klemme for brems. Genialt!

Fikk m bruksanvisning uten at det leses/er stort til hjelp....

Enig med vehe at det burde ordne returlapp eller kompensasjon mht retur av feilsendt utstyr. Prøvd å kontakte Canyon Norge?

Vennlig hilsen, Noblefart
Re: Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? [Re: Øyvin Eikeland] #1819110 07/07/2014 21:51
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Sitat: Øyvin Eikeland

Bakbremsa skulle monteres i klemma til reverb-pinnen. Dette var ikke innlysende for meg siden jeg ikke har mottatt noen bruksanvisning hvor dette står. Jeg har nå XT bremser på sykkelen og ønsker å fortsette med det. Jeg kunne ha bruk for en klemme for å gjøre de ubrukte bremsene brukbare på en reverb-fri sykkel.

mvh,
ØE

Tror ikke Canyon gir deg ei ny klemme fordi du har montert andre bremser enn de som kom standard [og som passa sykkelen med levert utstyr]. Det høres for å være helt ærlig litt søkt ut at de skal legge ut for at du skal kunne bruke orginalbrems på en annen sykkel.

Re: Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? [Re: Øyvin Eikeland] #1819118 07/07/2014 22:13
?
Medlem
OP Offline
Medlem
?
Takk for korreks,
jeg venter fortsatt på feedback på hva som skulle vært i den svarte posen istedet for greiene til racersykkelen som lå der. Noen som kan hjelpe? Skylder Canyon meg et luftesett til reverb eller annet?

ØE

Re: Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? [Re: Øyvin Eikeland] #1819121 07/07/2014 22:17
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Men du kan jo selvfølgelig si at de betaler portoen for laderen, du får ei klemme i bytte som takk for at du drar på posten 'i din arbeidstid' for å returnere den. Det burde være rimelig å iallefall spørre om. ICON_SMILE

Hva som skulle vært med som ikke er der burde jo Canyon selv ha kontroll på om du sender de ei liste over hva du fikk?

Re: Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? [Re: Øyvin Eikeland] #1819131 07/07/2014 22:44
Rene Offline
Besatt
Besatt
Jeg har nettopp mottatt en Spectral AL 9.0 EX. Jeg ser ikke fra skumming av teksten over hvilken sykkel du har fått, but anyhow...

Jeg husker ikke hva som lå i hvilken pose, men jeg fikk med en del skruer og skiver og diverse jeg ikke fikk bruk for, demperpumpe, luftesett til Reverb (to sprøyter og olje), momentnøkkel og diverse annet tøys som ikke er verdt å nevne.
Det eneste som er verdt å ta vare på er demperpumpa og luftesettet.

Enig med de over om at du må skaffe klemme selv da Canyon har levert det de skal - selv om jeg også var overrasket over dette under montering, siden sykkelen på web var avbildet med remote for Reverb montert på oppsiden høyre og ikke under venstre sammen med bremsehendelen. Bedre plassering selv om vinkelen ikke er optimal når jeg har bremsehendelen i riktig posisjon.

Istedenfor klemme som "goodwill"-betaling for stresset med å sende tilbake Di2-lader, be om girører. Bruker du den riktig får du dessverre bruk for dem.

Re: Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? [Re: Rene] #1819152 08/07/2014 05:51
?
Medlem
OP Offline
Medlem
?
Sitat: Rene
...(snip)... Jeg ser ikke fra skumming av teksten over hvilken sykkel du har fått, but anyhow...

...(snip)...
Jeg husker ikke hva som lå i hvilken pose, men jeg fikk med en del skruer og skiver og diverse jeg ikke fikk bruk for, demperpumpe, luftesett til Reverb (to sprøyter og olje), momentnøkkel og diverse annet tøys som ikke er verdt å nevne.
Det eneste som er verdt å ta vare på er demperpumpa og luftesettet.

Istedenfor klemme som "goodwill"-betaling for stresset med å sende tilbake Di2-lader, be om girører. Bruker du den riktig får du dessverre bruk for dem.

Takker ICON_SMILE
Sykkelen er en Spectral AL 7.9 (Large)

Da skal jeg etterlyse luftesettet og en ferdigfrankert konvolutt til retur av laderen. Girøre har jeg allerede (bestilte sammen med sykkelen).

ØE

Redigert av Øyvin Eikeland; 08/07/2014 05:52.
Re: Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? [Re: Øyvin Eikeland] #1819272 08/07/2014 09:44
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Bare å få canyon til å sende et fraktefirma til å hente den di2 tingen hjemme hos deg hvis de vil ha den.

Re: Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? [Re: Øyvin Eikeland] #1819279 08/07/2014 09:56
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Senkepinner er sett på landeveien, men denne tråden ble feilaktig flyttet!

http://www.cyclingnews.com/features/phot...-gallery/312906

No added style
Re: Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? [Re: Øyvin Eikeland] #1819378 08/07/2014 13:05
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Canyon-sykler blir også som regel levert med en stor instruksjonsbok og en egen momentnøkkel, med utskiftbare bits. Demperpumpe og Reverb-luftesett har fulgt med våre testsykler i hvert fall.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? [Re: sykkeloyvind] #1819385 08/07/2014 13:20
?
Medlem
OP Offline
Medlem
?
Sitat: sykkeloyvind
Canyon-sykler blir også som regel levert med en stor instruksjonsbok og en egen momentnøkkel, med utskiftbare bits. Demperpumpe og Reverb-luftesett har fulgt med våre testsykler i hvert fall.

Takker,
jeg har den feite boka, momentnøkkelen og demperpumpa. Det er så vidt jeg vet bare reverb luftesettet jeg mangler. Jeg har etterlyst dette fra Canyon så får vi se.

mvh,
ØE

Re: Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? [Re: Øyvin Eikeland] #1819435 08/07/2014 14:39
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
I den feite boka står det nok beskrevet at SRAM-bremsehendler monteres med klemma på Reverb-pinnen. Netthandel krever enten mer kunnskap, flere spørsmål til folk med slikt, eller nøyere lesing av vedlagt litteratur.
Det er ikke sikkert Reverb-luftesett medfølger rimeligere modeller. Men vi har i hvert fall pleid å få med dette på våre testsykler fra Canyon.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? [Re: Øyvin Eikeland] #1858356 17/09/2014 06:08
?
Medlem
OP Offline
Medlem
?
Sitat: Øyvin Eikeland
Sitat: sykkeloyvind

Takker,
jeg har den feite boka, momentnøkkelen og demperpumpa. Det er så vidt jeg vet bare reverb luftesettet jeg mangler. Jeg har etterlyst dette fra Canyon så får vi se.

mvh,
ØE

Update,
nå har canyon sendt meg to pakker:
Pakke 1: En tom svart pose
Pakke 2: Enda en feit bok, momentnøkkel, bits og dempepumpe
Jeg har etterlyst på nytt uten å få svar.

I mellomtiden har en kompis kjøpt eksakt samme sykkel (Spectral AL7.9 2014 mod). I følge han var følgende med (deler som jeg ikke har fått):
1. Reverb-luftesett
2. Ventiler for oppsett av slangeløst
3. Skruer (bla til flaskeholder)
4. Mellomstykke for å feste spak til heving/senking av sete <- Hva er dette?
5. Foringsringer el. <- Hva er dette?

Noen som kan avkrefte/bekrefte det ovenstående? Det er vel egentlig bare luftekitet som har noen særlig verdi av det der.

mvh,
ØE

Re: Canyon AL 7.9 => Hva skal følge med? [Re: Øyvin Eikeland] #1858896 17/09/2014 16:56
PetterR Offline
Entusiast
Entusiast
Ref. et par andre tråder her på forumet så er det ihvertfall 3-4 andre som nettopp har bestilt fra Canyon og som kan avkrefte/bekrefte i løpet av noen få dager.

Mosjonist!

Moderator  support