Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Østmarka Øst - Har NOTS lagd denne stien?

Østmarka Øst - Har NOTS lagd denne stien? #1817880 04/07/2014 12:08
pez d spencer Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
I går var jeg på en stitur i Østmarka (Østre delen, syklet opp fra Losby). Turen opp derfra var rimelig knotete, men etter en stund kom vi inn på en nydelig sti (sånn ca. det området merket med rødt på kartet). Den var tilrettelagt med bra klopper osv. Trodde først det var en del av Terrengsykkelrittet, men sammenligning av .gpx spor viste at det ikke var tilfellet.

Er det NOTS som har "laget" denne stien? Og jeg vil tilbake hit, men ikke med start fra Losby. Regner med at denne stibiten er en del av en "egen" runde. Noen som har tips til hvor man bør starte og sykle for å ta denne runden. Evt. .gpx spor mottas med takk ICON_SMILE

Redigert av pez d spencer; 04/07/2014 12:08.
Re: Østmarka Øst - Har NOTS lagd denne stien? [Re: pez d spencer] #1817913 04/07/2014 12:49
Sprett Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Er nok laget i forbindelse med Østmarkrittet http://www.ostmarkrittet.no.

Give me a map, and I'm magic!
Re: Østmarka Øst - Har NOTS lagd denne stien? [Re: pez d spencer] #1817917 04/07/2014 12:53
pez d spencer Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Aha, se der du. Takk for tips ICON_SMILE

Av det jeg kan se av løypekartet/profilen er den stien jeg syklet på den eneste delen av østmarkrittet som går på sti. Får prøve å sy den sammen med noen andre stipartier en annen gang da.

Re: Østmarka Øst - Har NOTS lagd denne stien? [Re: pez d spencer] #1818267 05/07/2014 19:46
bronx Offline
Veteran
Veteran
Definer "lage". Å rydde et gjengrodd kjørespor og legge planker over myr er et stykke fra half-cut stien i Trulsen ved Østmarksetra.

Jeg vil anbefale å se på stien som går opp i enden av driving rangen i retning Endtjern. Ikke verifisert, men jeg er helt sikker på at det må gå en sti på østsiden av tjernet i rett linje mot damhuset i Fiskelausa. Da kutter du ned grusstrekket fra Losby og inn til denne stien.

Jeg kårer Losbyskogen til det mest sjanseløse området i hele Marka for gode flytstiopplevelser.

Sharing data is the first step toward community.
Re: Østmarka Øst - Har NOTS lagd denne stien? [Re: pez d spencer] #1821006 12/07/2014 12:14
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: pez d spencer

Av det jeg kan se av løypekartet/profilen er den stien jeg syklet på den eneste delen av østmarkrittet som går på sti. Får prøve å sy den sammen med noen andre stipartier en annen gang da.

Stien er gammel og god den, men det stemmer at Lørenskog CK har kloppet den opp til Østmarkrittet, og justert litt på traseen for å unngå en bratt steinete bakke.

Når det gjelder runden med denne inkludert, er det flere muligheter.

http://objo.net/mtbmap/#14/59.8468/10.9397 er det en sti som går rett nordover fra Sandbakken, til enden av Sør-Elvåga som kommer ut to-tredeler av veien på den omtalte stien. Denne er finest sørover synes jeg. Ellers har man stien fra Vangen via steinsjøen til bjønnebete (ikke forsøkt selv, men omtales som fin), se strava segmentet http://www.strava.com/segments/1678021 Fra nordenden av denne får man noen kilometer på grus før man kan ta den omtalte mot skytten. Vangen - Bjønnebete - Skytten - Sandbakken kunne vært en fin og lang runde, kanskje.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Østmarka Øst - Har NOTS lagd denne stien? [Re: knuthaug] #1821035 12/07/2014 15:22
pez d spencer Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: knuthaug
Sitat: pez d spencer

Stien er gammel og god den, men det stemmer at Lørenskog CK har kloppet den opp til Østmarkrittet, og justert litt på traseen for å unngå en bratt steinete bakke.

Når det gjelder runden med denne inkludert, er det flere muligheter.

http://objo.net/mtbmap/#14/59.8468/10.9397 er det en sti som går rett nordover fra Sandbakken, til enden av Sør-Elvåga som kommer ut to-tredeler av veien på den omtalte stien. Denne er finest sørover synes jeg. Ellers har man stien fra Vangen via steinsjøen til bjønnebete (ikke forsøkt selv, men omtales som fin), se strava segmentet http://www.strava.com/segments/1678021 Fra nordenden av denne får man noen kilometer på grus før man kan ta den omtalte mot skytten. Vangen - Bjønnebete - Skytten - Sandbakken kunne vært en fin og lang runde, kanskje.

Takk for tips, skal prøve runden ved en passende anledning ICON_SMILE

Moderator  support