Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stisykling Sudndalen

Stisykling Sudndalen #1817322 03/07/2014 12:16
H
Hurr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
H
Skal opp til hytta i Sudndalen neste uke med store planer om å sykle sti.
Har aldri hatt med sykkelen oppover før så om noen har noen stiforslag så hadde det vært storartet.
Gjerne gps-spor også.

Har hytte ved skisenteret, så naturlig sted for meg å starte å utforske blir stien opp forbi Nonstølene til Halletjørne.

Har jo bil så turen må ikke starte ved hytta.

Er det lov å sykle inn i Hallingskarvet nasjonalpark om man holder seg på eksisterende stier?
Hadde jo vært gøy og sykle opp på skarvet.
-
Jørn

Re: Stisykling Sudndalen [Re: Hurr] #1819630 08/07/2014 20:40
Lie Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Re: Stisykling Sudndalen [Re: Hurr] #1822433 16/07/2014 11:12
Y
yoeddy Offline
Veteran
Veteran
Y
Opp på Hallingskarvet klarer du ikke sykle. Det er ren ur med store steiner over hele fjellet.

Du har vel uansett ikke lov å sykle i nasjonalparken.

Tror også stien opp til Halletjørne er for bratt og krevende, ivhertfall oppover.

I området rundt Ål og Nesbyen er det mye bra, søk litt på forumet her , eller andre steder så vil du finne alternativer.

Så mange stier og så kort liv...
Re: Stisykling Sudndalen [Re: Hurr] #1822811 17/07/2014 08:22
H
Hurr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
H
Takk for tilbakemeldinger. Jeg rakk bare èn tur før dårlig vær førte oss lenger nord i landet.

Stien opp forbi Nonstølene ble det en del dytting på. Burde ha klart en del mer av den, men hadde bare syklet landevei før denne turen i år, så ballansen var sørgelig dårlig. Da jeg kom opp til tregrensen var det stort sett syklbart hele veien opp forbi Halletjørne, opp til rødstien langs Halingskarvet og nordover mot Raggsteindalen.
Stiene var rødmerket, men tydligvis lite brukt for de var tidvis veldig vanskelig å finne.

Planen var å sykle opp til skiannlegget i fra der "skikrysset" Geilo,Raggsteindalen,Gurostølen,skiannlegget er om vinteren, men etter en del leting fant jeg bare sti videre mot Raggsteindalen. Fra dette stikrysset og ned til grusveien i Raggsteindalen vekslet det mellom veldig bra og gjenngrodd/steinete.

Logget turen her:
http://www.strava.com/activities/162069871
Kom ut på grusveien etter ca 14 km

-
Jørn

Re: Stisykling Sudndalen [Re: Hurr] #2632041 08/10/2020 14:32
wasabi Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg trekker opp denne igjen, nå seks år etter. Er det noe stisykling eller potensial for dette rundt Sudndalen? Jeg har aldri vært der selv, men hørt bra ting om plassen på vinterstid. Hadde vært flott om det kunne vært noe sti som egnet seg for sykling om sommeren.
Vet om Ål, lengre ned naturligvis. Men fint om det er noe tettere på Sudndalen.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå