Hei
Her i helgen kjørte jeg ett ritt(Okserittet) og la merke til at jeg ble regelrett fra rullet/kjørt i nedoverbakker. For di som kjenner rittet kan jeg nevne at jeg ble frakjørt med mange 100 meter i asfaltbakkene der du sykler gjennom bomstasjonen. Hang i gruppa frem tiil bakkene startet.Sykler en Hardrock helium 29', helt originalt med maxxis ikon 2.2 dekk.
Merket forsåvidt at det virket som den rullet senere i kjente nedoverbakker med en gang jeg gikk over fra ett tungt drog av en gammel DBS intruder 26' med noname 1.75 dekk som nærmest var slicks.
Er dette noe som vanligvis er dekkrelatert eller er det førerfeil. Har forsåvidt blitt 5-10 kg lettere pluss mye lettere sykkelvekt det siste året også om det også har noe å si.
Vil en amatør syklist som sykler mest grus og heieveier og noe sti/traktorvei + asfalt transport etapper ha noe særlig å tjene på å bytte til andre dekk.
Eventuelt må jeg leve med å sykle deg jeg er god for i nedoverbakke med puls opp mot 90% for å holde følge med andre ryttere.
La meg legge til at jeg kjørte inn deler av gruppa igjen, og etterhvert passerte noen når oppoverbakkene kom igjen