Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Garmin Edge - innstillinger og praktisk bruk

Garmin Edge - innstillinger og praktisk bruk #1816849 02/07/2014 16:19
kaffekoppen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Jeg kjøpte en Garmin Edge 810 i går og har sittet og knotet med den noen timer. Så syklet jeg en liten runde for å teste vindunderet. Det er veldig mye å sette seg inn i.

Erfaringen min så langt er at det følger med et luksusproblem med denne saken. Den tilbyr alt for mange muligheter og for mye informasjon. Det er også veldig upraktisk å betjene touch-skjermen mens man sykler. Jeg ser det derfor nødvendig å innstille enheten før man starter turen eller konkuransen, slik at man slipper å knote mens man sykler.

Hvordan forhåndsinnstille enheten til praktisk bruk for konkuranse, trening og tur?

Re: Garmin Edge - innstillinger og praktisk bruk [Re: kaffekoppen] #1816861 02/07/2014 16:38
E
endred Offline
Avhengig
Avhengig
E
Det er opp til deg hva slags info du vil se når du sykler. Du setter opp dine egne menyer i innstillingene. Du kan ha flere forskjellige sider med info.. Jeg har vel fart, snittfart, % puls, klokke og tid på en side og høyde, tot stigning, batteri og GPS dekning på en annen.

TrenerForLite Sykkelforening
Strava
Instagram
Re: Garmin Edge - innstillinger og praktisk bruk [Re: endred] #1816871 02/07/2014 17:09
kaffekoppen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Sitat: endred
Det er opp til deg hva slags info du vil se når du sykler. Du setter opp dine egne menyer i innstillingene. Du kan ha flere forskjellige sider med info.. Jeg har vel fart, snittfart, % puls, klokke og tid på en side og høyde, tot stigning, batteri og GPS dekning på en annen.

Er det mulig å velge "forventet sluttid"?...kunne vært praktisk å vite når man sykler ritt...

Re: Garmin Edge - innstillinger og praktisk bruk [Re: kaffekoppen] #1817015 02/07/2014 21:56
M
marvin Offline
Entusiast
Entusiast
M
Da må du lage "løypen" på forhånd, enten ved å sykle den selv, lage den i f.eks Strava Route planner eller et annet lignende verktøy, eller hente ned filen fra noen andre som har syklet løypen før.

Da kan du velge å kjøre denne løypen og da virker forventet slutttid, men om den stemmer med hva du kommer til å bruke av tid er jeg mer skeptisk til...

Re: Garmin Edge - innstillinger og praktisk bruk [Re: kaffekoppen] #1817045 03/07/2014 05:31
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: kaffekoppen
Hvordan forhåndsinnstille enheten til praktisk bruk for konkuranse, trening og tur?

Jeg bruker den ene skjermen, den nærmest kartet, til å vise meg ting jeg "trenger" mens jeg sykler og den andre til ting som er moro å se når jeg er klar eller tar en pause. F eks fart på sykleskjermen og maksfart og gjennomsnittsfart på pauseskjermen, eller puls på sykleskjermen og snittpuls på pauseskjermen, osv.

Moderator  support