Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 5 1 2 3 4 5

Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one"

Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" #1816454 02/07/2014 07:14
j_pensionner Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg står ved en korsvei her og skal ha meg en ny sykkel. Jeg leser og snakker og ser, men kommer ikke til en konklusjon. Du som har testet mange kan sikkert gi meg en liten pekepinn. Det står mellom (i tilfeldig rekkefølge):

1. Focus SAM 1.0
2. Intense Tracer T275 (Pro) eller Intense Carbine
3. Santa Cruz Bronson C (satt opp som AM X-01)
4. Canyon Strive CF 8.0 Race
5. Specialized SJ FSR EVO Expert (enten 650b eller 29)

Har også sett litt på Lapierre Zesty, Devinci Troy og Scott Genius.

Har fått priser på alt som gjør at alle havner mellom 40 og 45k. Jeg vil, som alle andre, ha mest mulig sykkel for pengene. Kjøper gjerne brukt, men da i lavere prisklasse. Problemet er at utenom Focusen er det ingen av disse som er å teste der jeg bor. Derfor må jeg nesten innhente erfaring fra andre.

Jeg bor på vestlandet, liker det fysiske med å tråkke oppover, og er jaggu glad i nedfarten også. Men det arrangeres ikke enduroritt her i traktene, så det blir ikke konkurranse. Sykler også masse grove stier PLUSS at jeg er tenkelig til å delta i turritt som Nordsjørittet med sykkelen (har blant annet syklet Hårfagrerittet og Nedstrandrittet med en Rocky Mountain 750, dog noe modifisert fra original). Dette gikk helt greit, men best på tekniske etapper, stipartier og utfor. Og jeg deltar mest for at det er gøy å sykle med andre, og ikke minst fordi det er åpnet porter og grinder som gjør at en får en fin tur. Sykler også på høyfjellet (Hardangervidda).

Vil også bemerke at jeg er blitt tipset om å vurdere lettere sykler enn de som er nevnt - med mindre vandring - men da er jeg helt ute på hva som er hot or not. Så innspill mottas med stor takk!

Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816462 02/07/2014 07:26
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Spør Tallak og Perbl... ;-)

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816465 02/07/2014 07:34
J_A_H Offline
Ringrev
Ringrev
OT: Kan du definere hva turritt innebærer?

God problemstilling
kommer til å følge med på denne tråden, da jeg har brukt en god stund på å knekke samme koden.

Ride it out.. touch the brakes and you'll die..
Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816472 02/07/2014 07:40
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Fikk ikke Focusen ganske lunken omtale i forrige Terrengsykkel? Genius 7 er overraskende kvikk på grusen synes jeg, en god allround sykkel, men når man skal ned et vestlandsk fjell så blir det kanskje litt trist med 68* styrevinkel.

Som Iversen antyder, Bronson virker veldig interessant.

Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816483 02/07/2014 07:53
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
må legge til turner burner for bratte vestlandstier, ikke direkte ritt tilnærming. Men super sykkel for stier

se www.dunkedalen.no

langtids test

http://www.bikerumor.com/2014/04/25/long...l-position-air/

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride

- John F. Kennedy

http://www.nots.no/blimedlem
Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816484 02/07/2014 07:55
perbl Offline
More than words
More than words
Tror nok kanskje Bronson vil være det jeg ville sett på hvis ritt skal være endel av totalpakka. For min del var jeg mer ute etter quiver of one for sti og mulig tur til heisanlegg, ritt er ikke endel av pakka. Tallak brukte vel sin på siste Terrengsykkelritt.

Nå må jeg si at Nomaden jeg så langt kun har vært på en tur med klatrer imponerende bra både på grusen og stien, men det er jo på mange vis åpenbart at det ikke er klatreegenskapene som er det viktigste med denne saken.

Av Intense blir det vel kanskje Carbinen som er altmuligløsningen som også takler mindre grove ritt best, T275 blir vel mer Nomad-alternativet fra den kanten.

Per B.
Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816485 02/07/2014 07:55
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
må legge til turner burner for bratte vestlandstier, ikke direkte ritt tilnærming. Men super sykkel for stier

se www.dunkedalen.no

langtids test

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride

- John F. Kennedy

http://www.nots.no/blimedlem
Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: edmann] #1816489 02/07/2014 08:02
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: edmann

se www.dunkedalen.no

langtids test

Burneren er absolutt et alternativ, og denne tror jeg vil være en meget tråkkeffektiv klatrer som vil gjøre seg bra for altmuligløsning.

Litt av grunnen til at jeg droppa planen om denne, var at jeg ble litt interessert i å hoppe på karbontoget, den mangler nyvinninger som ruting av slange til Stealth-pinne (dette er dog tilsynelatende mulig å lage til sjøl, men på eget ansvar så klart), og at jeg fikk inntrykket av at det kommer til å komme mye nye kits og løsninger fra dem basert på noen mailer jeg fikk fra DT himself. Blant annet fikk jeg opplyst at de sannsynligvis ville starte salg av kits med Pike framover, men har enda ikke sett noe info om dette på nettsidene deres. Iom at jeg følte jeg stressa pristerskelen litt, var jeg avhengig av rabatten man fikk av å handle et mer eller mindre komplett kit.

Redigert av perbl; 02/07/2014 08:03.

Per B.
Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: perbl] #1816498 02/07/2014 08:10
j_pensionner Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: J_A_H
OT: Kan du definere hva turritt innebærer?

God problemstilling
kommer til å følge med på denne tråden, da jeg har brukt en god stund på å knekke samme koden.

For meg er turritt den typen ritt hvor "alle" kan delta. I USA ville dette gjerne vært ritt hvor det hele foregikk på sti, men her hjemme blir det vel helst XC med til dels lange etapper på grusvei og asfalt. Nå er det gleden av å sykle som driver meg - og ikke minst gode stier - men noe startnummermentalitet er det i kontrollboksen, og "naboen skal slås". Nå har jeg en HT som jeg kan bruke, men ser at den velges bort fordi jeg er mer opptatt av singletrackpartiene og utforpartiene enn det andre. Men blir som sagt avhengig av å slipstreame andre i transportetappene (utfordringen er gjerne at en ikke kommer forbi de på HT i de grovere partiene - som for meg da blir transportetappene ironisk nok).

Kanskje ikke en kjempedefinisjon fra min side, men rittene som arrangeres i Rogaland er mer grus / asfalt enn sti, og har inntrykk av at dette gjelder over hele linja. Altså er drømmesykkelen en som gjør at etappene på grus og asfalt ikke blir tyngre enn nødvendig.

Sitat: edmann

se www.dunkedalen.no

langtids test

Ser veldig bra ut, men det er jo litt opp i prisklasse. Men må selvsagt sjekkes ut.

Sitat: perbl
Tror nok kanskje Bronson vil være det jeg ville sett på hvis ritt skal være endel av totalpakka. For min del var jeg mer ute etter quiver of one for sti og mulig tur til heisanlegg, ritt er ikke endel av pakka. Tallak brukte vel sin på siste Terrengsykkelritt.

Nå må jeg si at Nomaden jeg så langt kun har vært på en tur med klatrer imponerende bra både på grusen og stien, men det er jo på mange vis åpenbart at det ikke er klatreegenskapene som er det viktigste med denne saken.

Av Intense blir det vel kanskje Carbinen som er altmuligløsningen som også takler mindre grove ritt best, T275 blir vel mer Nomad-alternativet fra den kanten.

Nomad tenkte jeg også på, siden jeg liker at det går raskt nedover, men da jeg ikke drar i heisen - og sykler mye på sti - er det nok som du sier Bronson som er det "riktigste".

I tillegg er det jo vurderingen alu / karbon. I utgangspunktet tenker jeg karbon, og da er Intense og Santa Cruz mest aktuelle da de har downtube guard og gode crash replacement-programmer. Vet eksempelvis ikke hvordan dette er med Turner. Det er bare å innrømme, det hender at ambisjon overgår ferdigheter og jeg ender et annet sted enn sykkelen. Synsinger rundt dette?

Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816505 02/07/2014 08:15
kitbay Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har en Lapierre Zesty AM 527 E:I
Er på min 3. Zesty og liker hvordan Lapierre balanserer nedover og oppover egenskapene.

Veldig fornøyd med hvordan den håndterer alt fra skikkelig DH løyper nedover til seige klatringer.
Søk litt på på nettet og se på reviews av den, de er spot on.

Om du velger en Zesty ville jeg regnet inn gaffelbytte i prisen.
Fox 32 i 150mm er veldig spagetti og litt for spe for sykkelen.
Jeg skiftet til en Pike 150MM og fikk en skikkelig AHA opplevelse.

Den er ingen lettvekter og min veier 13.2Kg med Magic Mary og HD.

Ellers så tror jeg alle de du nevner (utenom Focus`n) vil være i samme gata. Du venner deg til alle sykler og mye handler om dekkvalg mtp følelsen på sykkelen.

Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: kitbay] #1816513 02/07/2014 08:22
j_pensionner Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: kitbay
Er på min 3. Zesty og liker hvordan Lapierre balanserer nedover og oppover egenskapene.

Veldig fornøyd med hvordan den håndterer alt fra skikkelig DH løyper nedover til seige klatringer.

Ellers så tror jeg alle de du nevner (utenom Focus`n) vil være i samme gata. Du venner deg til alle sykler og mye handler om dekkvalg mtp følelsen på sykkelen.

Med Zesty var det en liten utfordring ifht hva som var på lager i størrelse Large. Også har jeg jo blitt besatt av 1x-oppsett - uten at jeg har lagt veldig mye i det.

Og når det gjelder dekkvalg, tell me about it! Jeg er veldig glad i Nobby Nic når jeg sykler stier for meg selv. Fungerer bra. Men på grus og asfalt - jeez. Dekk er den rimeligste - og gjerne mest merkbare - oppgraderingen en kan gjøre på mange modeller. Spør du meg. Men så er jo jeg i sykkelverden, som i andre domener, en halvstudert røver.

Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816514 02/07/2014 08:22
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: j_pensionner
I tillegg er det jo vurderingen alu / karbon. I utgangspunktet tenker jeg karbon, og da er Intense og Santa Cruz mest aktuelle da de har downtube guard og gode crash replacement-programmer. Vet eksempelvis ikke hvordan dette er med Turner. Det er bare å innrømme, det hender at ambisjon overgår ferdigheter og jeg ender et annet sted enn sykkelen. Synsinger rundt dette?

Hvis det er noen du ikke skal bekymre deg for oppfølging og kundeservice fra, tror jeg det er Turner og mr. Dunkedalen. Har aldri hørt om annet enn imponerende bra kundeerfaringer fra den kanten, verken her til lands gjennom Dunkedalen eller internasjonalt som på forumene på mtbr. Der har jeg faktisk sett litt sutring på Intense, selv om det her til lands virker å være knallservice gjennom Dogstar.

Downtube-guard limer du lett på sjøl, kjøp for eksempel en sak fra Allmountainstyle http://www.allmountainstyle.com fra www.solvangracing.no . Det er mer interessant med hvordan den nedre linken er beskyttet på syklene, der har jeg veldig sansen for hvordan dette er løst på Nomaden. På Bronson er det litt mer eksponert, men det finnes ettermonterbare beskyttere å få kjøpt, Tallak har det på sin Bronson.

Skal du handle med en gang, eller har du litt tid? Det kan jo f.eks være veldig interessant å se hvordan det nye konseptet til Canyon fungerer i virkelige tester, der du tilsynelatende skal kunne få en sykkel som ikke bare har en geometri som skal funke til det meste som f.eks Nomaden min, men ved hjelp av Shapeshifter-konseptet har to geometrier til hhv klatring og nedoverorientert kjøring. I tillegg fikk jeg et inntrykk av mailene jeg fikk fra Turner om at det kan komme nye ting under Interbike i høst, men så god tid hadde jeg ikke ICON_SMILE

Redigert av perbl; 02/07/2014 08:25.

Per B.
Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816520 02/07/2014 08:29
kitbay Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: j_pensionner

Med Zesty var det en liten utfordring ifht hva som var på lager i størrelse Large. Også har jeg jo blitt besatt av 1x-oppsett - uten at jeg har lagt veldig mye i det.

Og når det gjelder dekkvalg, tell me about it! Jeg er veldig glad i Nobby Nic når jeg sykler stier for meg selv. Fungerer bra. Men på grus og asfalt - jeez. Dekk er den rimeligste - og gjerne mest merkbare - oppgraderingen en kan gjøre på mange modeller. Spør du meg. Men så er jo jeg i sykkelverden, som i andre domener, en halvstudert røver.

Zesty har vært ganske små i størrelsen, men i år har de gjort dem litt større. Jeg er 178 og sykler fremdeles på en Large, liker litt plass. Husk at Lapierre ikke måler overrøret likt som de andre produsentene.

Nobby Nic er jo en drøm på asfalt/grus i forhold til Magic Mary ICON_SMILE

Redigert av kitbay; 02/07/2014 08:30.
Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816522 02/07/2014 08:32
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Jeg har en Intense Carbine 275, ny av året og jeg har hatt en Stumpy Expert Carbon i 29" utgave.

For mitt bruk er Intense å foretrekke over Stumpy. Det er en leken sykkel som spiser alt av oppover-, bortover- og nedovercrux som jeg tør å prøve meg på. Den både føles raskere, og det viser også tidtakeren at den er ift. Stumpy. Jeg har "pro"-kitet, dvs. 1x11 oppsett med Pike gaffel. I tillegg har jeg Cane Creek demper bak.

De andre syklene på listen har jeg ikke erfaring med.

Lars-Erik
Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816538 02/07/2014 09:00
Tallak Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har hatt følgende sykler siste årene, Commencal Meta 5.5 karbon, Stumpy EVO alu, Stumpy EVO karbon, Nomad karbon XX1 og i år Bronson karbon X01/XT/Enve.

Jeg har likt alle syklene men hele tiden vært på jakt etter noe "mer". Ettersom egne ferdigheter og erfaring har økt har jeg stadig sett etter grovere sykler. Men man skal klatre opp også, så når jeg skulle bytte ut 2013 Nomad i våres sto valget mellom nye Nomad som Perbl har skaffet seg og Bronson.

Jeg gikk for Bronson fordi jeg fikk litt følelse av at nye Nomad gikk mer i retning av V10 light mens Bronson var en mer quiver killer.

Jeg har ikke angret, Bronson er leken, kjapp og utrolig responsiv. Den er ikke så lav i krankhuset som Nomad heller så for min type sykling er nok det en fordel. Men når det går skikkelig unna savner jeg en grovere gaffel, så det er mulig jeg bytter til Pike i enten 150 eller 160 mm.

Slik den står nå ser den omtrent sånn ut :

Insta
VIMEO
2023 Forestal Siryon lett eMTB
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816565 02/07/2014 09:32
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Kan slenge inn outsideren Banshee Spitfire som jeg har nå. Helt RÅ nedover, litt tung oppover, men klarte jaggu å karre meg til 19. plass i min klasse under Terrengsykkelrittet også - med "tunge" stidekk. Kan bygges til 13,5kg litt avhengig av komponentvalg.

Den er lang, lav og slakk, akkurat som man bør ha en nedoverorientert sykkel, samt at den ikke har så fryktelig mye vandring bak (140mm), som gjør at den er greiere å tråkke. Med 160mm foran (kan gå ned til 150mm for 650b-hjul) har du en sykkel som klarer alt. Og det har jeg god erfaring med nå. God pris på ramme nå også:
http://www.mayhemsport.no/spitfire.html
Ser nå at de har 15% på alle rammer også. DET er nesten gratis!
Anbefaler å ta kontakt med Mayhem på facebook, da mailsystemet deres ikke er helt i 100 (min forespørsel i sin tid gikk i spamfolderen).
https://www.facebook.com/pages/Mayhemsport/224432384294353 (er nettopp annonsert litt ferieavvikling der, dog)

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816685 02/07/2014 11:55
J_A_H Offline
Ringrev
Ringrev
Hva med en Santa Cruz 5010?

Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: baronKanon] #1816688 02/07/2014 11:58
j_pensionner Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: Tallak
Jeg har hatt følgende sykler siste årene, Commencal Meta 5.5 karbon, Stumpy EVO alu, Stumpy EVO karbon, Nomad karbon XX1 og i år Bronson karbon X01/XT/Enve.

Jeg har likt alle syklene men hele tiden vært på jakt etter noe "mer". Ettersom egne ferdigheter og erfaring har økt har jeg stadig sett etter grovere sykler. Men man skal klatre opp også, så når jeg skulle bytte ut 2013 Nomad i våres sto valget mellom nye Nomad som Perbl har skaffet seg og Bronson.

Jeg gikk for Bronson fordi jeg fikk litt følelse av at nye Nomad gikk mer i retning av V10 light mens Bronson var en mer quiver killer.

Jeg har ikke angret, Bronson er leken, kjapp og utrolig responsiv. Den er ikke så lav i krankhuset som Nomad heller så for min type sykling er nok det en fordel. Men når det går skikkelig unna savner jeg en grovere gaffel, så det er mulig jeg bytter til Pike i enten 150 eller 160 mm.

En slik skulle jeg gjerne tenkt meg også, Tallak, men den drar noe mer kronasje ut av kassen enn jeg hadde tenkt meg. Om jeg ikke hadde funnet en på bruktmarkedet, som viser seg å være nesten umulig. Og da mister en også garantien fra SC. Men jeg heller mot Bronson og Carbine. Også fikk jeg noe å tenke på med Turner Burner.

Sitat: baronKanon
Kan slenge inn outsideren Banshee Spitfire som jeg har nå. Helt RÅ nedover, litt tung oppover, men klarte jaggu å karre meg til 19. plass i min klasse under Terrengsykkelrittet også - med "tunge" stidekk. Kan bygges til 13,5kg litt avhengig av komponentvalg.

Den er lang, lav og slakk, akkurat som man bør ha en nedoverorientert sykkel, samt at den ikke har så fryktelig mye vandring bak (140mm), som gjør at den er greiere å tråkke. Med 160mm foran (kan gå ned til 150mm for 650b-hjul) har du en sykkel som klarer alt. Og det har jeg god erfaring med nå. God pris på ramme nå også:
http://www.mayhemsport.no/spitfire.html
Ser nå at de har 15% på alle rammer også. DET er nesten gratis!
Anbefaler å ta kontakt med Mayhem på facebook, da mailsystemet deres ikke er helt i 100 (min forespørsel i sin tid gikk i spamfolderen).
https://www.facebook.com/pages/Mayhemsport/224432384294353 (er nettopp annonsert litt ferieavvikling der, dog)

Takker selvsagt for tipset, denne hadde jeg ikke kjennskap til. Virker kanskje litt tung ifht det jeg hadde tenkt meg.

Også må jeg jo si, om dere kjenner noen som skal kvitte seg med en passende sykkel, så er det bare å skrike, eh, skrive ut.

Redigert av j_pensionner; 02/07/2014 11:58.
Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: J_A_H] #1816691 02/07/2014 11:59
j_pensionner Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hva med en Santa Cruz 5010?

Jeg har sett litt på den, men finner ikke noen reviews som gjør at jeg har tenkt mer på den. Har du noe kjennskap?

Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816712 02/07/2014 12:17
J_A_H Offline
Ringrev
Ringrev
Desverre.. ikke noe mer enn hva jeg leser på nett.. men da det er sagt, så ble jeg litt mer nysgjerrig etter å ha lest denne setningen..

Developed using what we learned from Bronson, the comparatively lower bottom bracket height, shorter chainstays and 125mm of VPP™ travel give 5010 its snappy, nimble, ride.

kilde: http://www.santacruzbicycles.com/en/us/5010

Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816713 02/07/2014 12:19
perbl Offline
More than words
More than words
Jeg har ingen konkret erfaring med den, men mitt inntrykk er at det er det typiske valget hvis rittegenskapene er det viktigste i en sykkel som kan brukes til alt, på bekostning av at den vil føles litt mindre optimal i Hafjell.

Men ser du på promovideoen, ser man jo at dette er på langt nær en sykkel som legger opp til pysesykling ICON_SMILE

Redigert av perbl; 02/07/2014 12:20.

Per B.
Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816739 02/07/2014 12:46
Tallak Offline
Ivrig
Ivrig
Det kan ha noe å gjøre med at det er Steve Peat som håndterer den....

Insta
VIMEO
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: J_A_H] #1816742 02/07/2014 12:47
kitbay Offline
Ivrig
Ivrig
Desverre.. ikke noe mer enn hva jeg leser på nett.. men da det er sagt, så ble jeg litt mer nysgjerrig etter å ha lest denne setningen..

Developed using what we learned from Bronson, the comparatively lower bottom bracket height, shorter chainstays and 125mm of VPP™ travel give 5010 its snappy, nimble, ride.

Er dette samme ramma som Bantam(singelpivot), men med VPP oppheng ?

Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816743 02/07/2014 12:48
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg brukte ganske lang begrublingstid på å finne ut hvilken ramme jeg skulle oppgradere til i år, siden det er litt ålreit å ha en 29er som er superbra (Cube Stereo), og en 26/650b som er minst like bra. Spitfire var på lista mi.

Det ble årets Mondraker Foxy XR, pga. hyperlang reach. Ramme leveres med 10mm stem, som gir omtrent samme styreposisjon som andre sykler med normal geometri.

Venter på felger og andre deler så jeg aner egentlig ikke åssen det blir, men har trua.

Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: kitbay] #1816749 02/07/2014 12:56
J_A_H Offline
Ringrev
Ringrev

ingen aning... Har ikke fått lest noe mer om den enda..

Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: Tallak] #1816756 02/07/2014 13:03
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: Tallak
Det kan ha noe å gjøre med at det er Steve Peat som håndterer den....

Haha, ja ICON_LAUGH

Men tror uansett ikke fabrikanten vil promotere en sykkel helt utenfor egnet bruksområde. Selv i den heftige videoen med Sagan og kompisen på den nye hardtailen til Cannondale er det jo forholdsvis lite steinrøysunderlag de herjer på (dog med rimelig bra kontroll og koreografi).

Per B.
Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816760 02/07/2014 13:09
Tallak Offline
Ivrig
Ivrig
Og i reklamefilmen for nye Enve M-series virket det som gutta på M70 og singlekrone dro på hardere enn Syndicate gutta på M90 og utforrigger. Potato-Potato..

Insta
VIMEO
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816770 02/07/2014 13:24
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Siden du nevner 29er så kan jeg melde om at Ibis Ripley med Pike DPA fungerer svært bra til stisykling og sikkert også ett og annet ritt (siden andre vinner ritt med denne sykkelen).

Kvikk, allsidig og ikke minst morsom.

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: j_pensionner] #1816787 02/07/2014 14:02
T
Tollef Offline
Ringrev
Ringrev
T
Siden alle selvsagt framhever sine egne sykler, så følger jeg opp.

Kona Process 134 DL (riktignok tungt modifisert (dvs. gjort en god del lettere)) har jeg mye moro med for tiden. Supersolid herjesykkel, som også funker supert opp og bort.

Den kommer antakelig snarlig i karbon (Supreme), det tror jeg vil bli konge.

Re: Valg av ny stisykkel - et mulig "quiver of one" [Re: kitbay] #1816794 02/07/2014 14:19
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C

Mye det samme. De kjører vel en liten linje med rimeligere single pivot-utgaver av VPP-rammene. Ny 27,5" Heckler (single pivot) kom omtrent samtidig som Bronson, med lik vandring og nesten identisk geo. Tilsvarende for Superlight (L og XL) og Tallboy (uten LT)

Side 1 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support