Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 4 1 2 3 4

Ketogen diett mot kreft

Re: Ketogen diett mot kreft [Re: perbl] #1816577 02/07/2014 09:50
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: perbl
Det har opp gjennom historien vært en rekke stygge eksempler der man har tatt i bruk tilsynelatende lovende medisiner før man fikk totaloversikten over uheldige sideeffekter, som ikke umiddelbart var åpenbare. Så det at helseråd og behandlinger er konservativt, er noe jeg er meget glad for, selv om alle tilsynelatende har en historie å komme med når det gjelder hvor fælt helse-Norge egentlig er.

Kan anbefale alle å lese gjennom Bad Science-boka til Ben Goldacre, den gir en veldig fin introduksjon til utfordringene og feilene som ofte gjøres, både på den alternative siden, men også av den mer etablerte skolemedisinen.

Realitetssjekk !

Alt som brukes i dag, har også en gang i tiden vært "potensielt farlige".

Om du ikke våger etter din dødsdom, så vil jeg gjerne få muligheten.

Barnehagelogikk... "D e fali d....".. Er det rart Norge står stille

Redigert av Abit; 02/07/2014 09:51.
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: PålGnål] #1816581 02/07/2014 09:53
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
"Den sikre død" Vs "Den nesten sikre død".... Aktiv dødshjelp er ulovlig...

Hm...hvilket vanskelig valg gitt.....

Re: Ketogen diett mot kreft [Re: PålGnål] #1816583 02/07/2014 09:54
PålGnål Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Jeg kan ikke se at en ketogen diett skal være spesielt radikal eller farlig for å hjelpe å bekjempe sykdommer, ei heller kostbar.
Så hvorfor blir det møtt med slik skepsis? Det er jo ikke slik at man skal spise bacon med et glass baconfett ved siden. Jeg spiser langt med grønnsaker nå, men rotgrønnsaker holder jeg lett tilbake på. Nøtter spiser jeg også mer av, flinkere til å drikke vann..

På tide å begynne å trene igjen...
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: Abit] #1816627 02/07/2014 10:42
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: Abit
Realitetssjekk !

Og iom at det er potensielt farlig, er det veldig greit å jobbe metodisk og kvalitetssikret slik at vi avgjør hva som er farlig, og hva som ikke erfarlig, samt beste måte å benytte gitte medikamenter.

Hvem som trenger realitetssjekker vet jeg ikke, men jeg tror folk som stort sett ikke har annet enn eder og galle å spy utav seg på nettforum kan ha godt av sånne og.

Per B.
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: PålGnål] #1816636 02/07/2014 10:52
S
SgtPepper Offline
Avhengig
Avhengig
S
Skolemedisinen kan dessverre ikke kurere alt, men det er det beste alternativet når det gjelder kreft.

Ved noen former for kreft gis det cellegift selv om den ikke kurer kreften. Det kan hjelpe på plagene som kreft forårsaker.

Det er ikke dermed sagt at cellegift ikke virker.

Redigert av SgtPepper; 02/07/2014 10:54.

Canfield Brothers Balance
Ragley Bluepig X
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: PålGnål] #1816642 02/07/2014 11:01
P
peterpan Offline
Avhengig
Avhengig
P
Sitat: PålGnål
Jeg kan ikke se at en ketogen diett skal være spesielt radikal eller farlig for å hjelpe å bekjempe sykdommer, ei heller kostbar.
Så hvorfor blir det møtt med slik skepsis? Det er jo ikke slik at man skal spise bacon med et glass baconfett ved siden. Jeg spiser langt med grønnsaker nå, men rotgrønnsaker holder jeg lett tilbake på. Nøtter spiser jeg også mer av, flinkere til å drikke vann..

du kan jo gjøre akkurat hva du vil, men hvorfor skal det anbefales ovenfor andre hvis det er null bevis for at det faktisk virker.

Re: Ketogen diett mot kreft [Re: perbl] #1816672 02/07/2014 11:42
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: perbl
Realitetssjekk !

Og iom at det er potensielt farlig, er det veldig greit å jobbe metodisk og kvalitetssikret slik at vi avgjør hva som er farlig, og hva som ikke erfarlig, samt beste måte å benytte gitte medikamenter.

Hvem som trenger realitetssjekker vet jeg ikke, men jeg tror folk som stort sett ikke har annet enn eder og galle å spy utav seg på nettforum kan ha godt av sånne og.

Tørkle ? Skal jeg holde rundt deg ? Kan det hjelpe med å kurere ignoransen og selv-høytideligheten ?

Re: Ketogen diett mot kreft [Re: SgtPepper] #1816676 02/07/2014 11:44
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: SgtPepper
Skolemedisinen kan dessverre ikke kurere alt, men det er det beste alternativet når det gjelder kreft.

Ved noen former for kreft gis det cellegift selv om den ikke kurer kreften. Det kan hjelpe på plagene som kreft forårsaker.

Herregud. Må dere ha det inn med teskje. Les dere opp litt på vitenskapsteori.

Det er det beste alternativ vi har i dag som tilfredsstiller norske krav. Det sier INGENTING om at dagens er det beste som fins. Fy faen asså. Så skråsikre, og så lite intelligente. Frasi dere stemmerett. Vær så snill

Skråsikre og selv-høytidlige idioter, er den farligste rasen. Aka narcissistene. Froskene som blåser opp eget ego til det sprekker ICON_SMILE Eller jeg sprekker det.

Redigert av Abit; 02/07/2014 11:45.
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: peterpan] #1816677 02/07/2014 11:44
PålGnål Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: peterpan

du kan jo gjøre akkurat hva du vil, men hvorfor skal det anbefales ovenfor andre hvis det er null bevis for at det faktisk virker.

Joda, jeg ser poenget ditt. Etter hva jeg skjønner så er det en viss splittelse blant leger om hvor mye hold det er i dette. Jeg har en kamerat med epilepsi som la om kosten til lavkarbo og han har vært symptomfri siden. Han ble anbefalt av en lege som tilfeldigvis var vitne til et anfall. Han kunne også fortelle om en gruppe med epilepsipasienter som gikk på lavkarbo og hadde fantastiske resultater.
Det er jo forsåvidt bevist at store svingninger i insulin ikke er heldig, så enkelte aspekter ved lavkarbo, men også andre dietter, viser jo flotte opplevde resultater.

Re: Ketogen diett mot kreft [Re: Abit] #1816678 02/07/2014 11:48
perbl Offline
More than words
More than words

Det er det beste alternativ vi har i dag som tilfredsstiller norske krav. Det sier INGENTING om at dagens er det beste som fins. Fy faen asså. Så skråsikre, og så lite intelligente. Frasi dere stemmerett. Vær så snill

Her er det du kommer med en god medisinskfaglig utgreining om hva som er problemet med den norske praksisen ift internasjonal vitenskapelig konsensus og state of the art.

Klarer du det uten å høres ut som en hormonell fjortis?

Per B.
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: Abit] #1816679 02/07/2014 11:51
S
SgtPepper Offline
Avhengig
Avhengig
S
Sitat: SgtPepper

Skråsikre og selv-høytidlige idioter, er den farligste rasen. Aka narcissistene. Froskene som blåser opp eget ego til det sprekker ICON_SMILE Eller jeg sprekker det.

Kom med noen argumenter og dokumentasjon på påstandene dine, du. ICON_SMILE

Ragley Bluepig X
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: PålGnål] #1816680 02/07/2014 11:52
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
lol ICON_SMILE

Re: Ketogen diett mot kreft [Re: PålGnål] #1816684 02/07/2014 11:55
PålGnål Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Jeg synes denne bloggen er informativ og bra:
Blågg

Re: Ketogen diett mot kreft [Re: PålGnål] #1816687 02/07/2014 11:56
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Denne diskusjonen minner litt om USA's mindre begavede "anti vaksine"-bølge.

Folk velger å stole mer på tilfeldige utklipp og setninger fra Wikipedia enn mennesker med 7-8 (?) år skolegang + arbeidserfaring på feltet. høres jo kjempelurt ut..

Trønder osv
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: Espen J] #1816703 02/07/2014 12:07
PålGnål Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: Espen J

Folk velger å stole mer på tilfeldige utklipp og setninger fra Wikipedia enn mennesker med 7-8 (?) år skolegang + arbeidserfaring på feltet. høres jo kjempelurt ut..

Min diskusjon eller abit sin?

Re: Ketogen diett mot kreft [Re: Abit] #1816729 02/07/2014 12:36
S
SgtPepper Offline
Avhengig
Avhengig
S
lol ICON_SMILE

Prøv da. Du kan begynne med å fortelle hva klinikken heter.

Ragley Bluepig X
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: Espen J] #1816740 02/07/2014 12:46
S
SgtPepper Offline
Avhengig
Avhengig
S

Du finner dem også her til lands. Dessverre.

Ragley Bluepig X
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: Espen J] #1816762 02/07/2014 13:11
perbl Offline
More than words
More than words

Nå er det jo plenty med folk som har både PhD og heftigere akademiske titler som kan si mye rart, så man skal vokte seg litt for appeal to authority også.

Men det bør i det minste være et krav at man kommer med en uttalelse som det er mulig å kvalitetssikre for andre, med faglige og konkrete argumenter. Oppgulp og personangrep er rimelig uinteressant.

Per B.
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: Abit] #1816768 02/07/2014 13:21
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Det er det beste alternativ vi har i dag som tilfredsstiller norske krav. Det sier INGENTING om at dagens er det beste som fins.

Hvorfor ikke når norsk kreftbehandling følger internasjonale protokoller?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: PålGnål] #1816776 02/07/2014 13:29
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Karbohydrater sulter kreften
Man skal ikke tro alt man leser på internett, det er klart, men til dere leger her inne, snakker dere om ketogen diett for å bekjempe diverse sykdommer? Eller er dette bare internettsvada?
Jeg er en tilhenger av lavkarbo, bare så det er klart.

Fedmebølgen virker å henge nøye sammen med økningen i karbohydrater i mat.

Hmm, Samoa er vel et av de 'feiteste land' i verdenen,. over 90%?
Nå har jeg ikke lest med inn i deres kosthold i historiek perspektiv, men jeg tviler på at en øknnig i karbohydrater i mat er hovedårsaken til fedmebølgen (både der og her).

Mat mot kreft er ikke noe nytt. Svigermor fôret svigerfar med anti-kreftmat for et par tiår siden og da var det ikke noe spesielt et nyoppdaget kosthold og diett som sto bak. Det var forøvrigt ikke ketogen, men raske karbohydrater bl.a. var tabu.

Re: Ketogen diett mot kreft [Re: Tange] #1816782 02/07/2014 13:41
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Tange
Karbohydrater sulter kreften
Man skal ikke tro alt man leser på internett, det er klart, men til dere leger her inne, snakker dere om ketogen diett for å bekjempe diverse sykdommer? Eller er dette bare internettsvada?
Jeg er en tilhenger av lavkarbo, bare så det er klart.

Fedmebølgen virker å henge nøye sammen med økningen i karbohydrater i mat.

Hmm, Samoa er vel et av de 'feiteste land' i verdenen,. over 90%?
Nå har jeg ikke lest med inn i deres kosthold i historiek perspektiv, men jeg tviler på at en øknnig i karbohydrater i mat er hovedårsaken til fedmebølgen (både der og her).

Mat mot kreft er ikke noe nytt. Svigermor fôret svigerfar med anti-kreftmat for et par tiår siden og da var det ikke noe spesielt et nyoppdaget kosthold og diett som sto bak. Det var forøvrigt ikke ketogen, men raske karbohydrater bl.a. var tabu.

Moren til en kompis som fikk kreft for ca 20 år siden, fikk beskjed om å ikke spise bl.a hvetemel og sukker. Så dette er ikke noe nytt.

Re: Ketogen diett mot kreft [Re: GeirK] #1816798 02/07/2014 14:25
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: GeirK

Det er det beste alternativ vi har i dag som tilfredsstiller norske krav. Det sier INGENTING om at dagens er det beste som fins.

Hvorfor ikke når norsk kreftbehandling følger internasjonale protokoller?

The best is yet to come... som alltid.

Og da må man først være villige til å teste ut. Og om ikke dødsdømte kreftpasienter, f.eks, er villige, så hvem skal da være det ? Det beste forblir uoppdaga eller aldri ferdigtesta. Enda verre, anta at de faktisk er villige, men norske myndigheter ikke er villige. Foregangslandet Norge yah...

Disse trollene, her i denne tråden, klarer jo faen ikke se at det dreier seg om 2 baller i lufta samtidig. Enten-eller. Svart-hvit. With us or against us. Americanized.. Løkhuer eller unger i trassalder.. Ikke godt å si.

DOKUMENTASJON !!!!! På det det ennå ikke fins dokumentasjon på og nettopp derfor ikke er i bruk... Jævla smarte !

Jeg blir oppriktig talt oppgitt over det inverse forhold mellom vettughet og skråsikkerhet.

Redigert av Abit; 02/07/2014 14:29.
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: Abit] #1816836 02/07/2014 15:41
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Her trenger jeg litt hjelp å forstå hvordan følgende kommentarer:

"The best is yet to come... som alltid.

Og da må man først være villige til å teste ut. Og om ikke dødsdømte kreftpasienter, f.eks, er villige, så hvem skal da være det ? Det beste forblir uoppdaga eller aldri ferdigtesta. Enda verre, anta at de faktisk er villige, men norske myndigheter ikke er villige. Foregangslandet Norge yah...

Disse trollene, her i denne tråden, klarer jo faen ikke se at det dreier seg om 2 baller i lufta samtidig. Enten-eller. Svart-hvit. With us or against us. Americanized.. Løkhuer eller unger i trassalder.. Ikke godt å si.

DOKUMENTASJON !!!!! På det det ennå ikke fins dokumentasjon på og nettopp derfor ikke er i bruk... Jævla smarte !

Jeg blir oppriktig talt oppgitt over det inverse forhold mellom vettughet og skråsikkerhet.

...er et svar på følgende spørsmålet:

"Hvorfor ikke når norsk kreftbehandling følger internasjonale protokoller?"

Jeg tror kanskje det er de emosjonelle utbruddene dine som distraherer meg.

- Robert Green Ingersoll
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: PålGnål] #1816894 02/07/2014 18:16
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Du vil jeg skal svare på noe jeg aldri har sagt ?

Nå begynner du igjen Geir...

Sam Vaknin. Du finner dokumentasjon der.

DOKUMENTASJON:
http://samvak.tripod.com/narcissismredflags.html

Re: Ketogen diett mot kreft [Re: Abit] #1816923 02/07/2014 19:38
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

DOKUMENTASJON:

Personkarakteristikker som kompensasjon for elendig argumentasjon funker ikke på meg, så bare la det ligge.

Du skrev aldri at "Det er det beste alternativ vi har i dag som tilfredsstiller norske krav. Det sier INGENTING om at dagens er det beste som fins."?

Det ser veldig slik ut ...

- Robert Green Ingersoll
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: GeirK] #1817039 03/07/2014 05:17
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: GeirK

DOKUMENTASJON:

Personkarakteristikker som kompensasjon for elendig argumentasjon funker ikke på meg, så bare la det ligge.

Du skrev aldri at "Det er det beste alternativ vi har i dag som tilfredsstiller norske krav. Det sier INGENTING om at dagens er det beste som fins."?

Det ser veldig slik ut ...

Jeg orker ikke Geir. Vitenskapsteori. Gidd å gjøre noe mer enn å dytte egoet ditt opp. Det oppblåste.

Du ser 2 epler. Tilfeldigvis var de første 2 epler du så i ditt liv, røde. Du konkluderer med at alle epler er røde. Og det er feil. Sånn går din og deres argumentasjon. Det fins grønne epler også. Det oppdaget du senere i livet. "The best is yet it come...". Grønne epler smaker bedre. Og de fins derute selv om du enda ikke hadde sett dem dengang da (jamfør ennå ikke godkjent av norsk overmakt)

Tror ikke det er sjans for deg. For oppblåst.

Virker ikke som du søker forståelse, men å "vinne krigen". På alt du mener. Bedre enn... Dårligere enn....

Redigert av Abit; 03/07/2014 05:22.
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: Abit] #1817057 03/07/2014 06:21
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Jeg orker ikke Geir. Vitenskapsteori. Gidd å gjøre noe mer enn å dytte egoet ditt opp. Det oppblåste.

Du ser 2 epler. Tilfeldigvis var de første 2 epler du så i ditt liv, røde. Du konkluderer med at alle epler er røde. Og det er feil. ... Det fins grønne epler også. Det oppdaget du senere i livet. "The best is yet it come...". Grønne epler smaker bedre. Og de fins derute selv om du enda ikke hadde sett dem dengang da (jamfør ennå ikke godkjent av norsk overmakt)

Jeg skjønner hva du mener, nå som du gjør et halvhjertet forsøk på å forklare det. Det er ikke alltid så lett å lese innleggene dine og plukket ut essensen mellom alle de tourettes-lignende utbruddene.

Ja - forhåpentligvis for verden så ligger det en løsning på kreftgåten der fremme, som vi ikke har sett ennå, og kanskje har den ingen ting med dagens cellegiftkurer eller strålebehandling å gjøre. Virus som bærer av
cellegift som direkte administreres i kreftområdene f. eks. Jeg vil bli veldig overrasket om ikke kreftbehandling tar noen store steg videre i løpet av de neste 20 årene. MEN - i mellomtiden er det vi har det beste vi har, men det virker som du mener at i noen land har man kommet lenger. Hva er disse landene? Jeg spør ikke ikke det for å sette deg fast, jeg spør fordi jeg ønsker å vite.[/quote]

Hvis du lar være å krydre innleggene dine med personkarakteristikker fra dine personlige konspirasjonsteorier om GeirKs personlighet og skjulte agenda, så går dette her helt fint.

- Robert Green Ingersoll
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: Abit] #1817146 03/07/2014 08:24
perbl Offline
More than words
More than words
Vitenskapsteori.

Nå har du nevnt dette ordet ganske mange ganger. Hva er det jeg vil oppdage om jeg leser meg opp på vitenskapsteori som forklarer meg alt om dine påstander om at det tilsynelatende er fundamentale ting vi gjør galt innen onkologi her til lands sammenlignet med andre lands fagmiljø?

Redigert av perbl; 03/07/2014 08:28.

Per B.
Re: Ketogen diett mot kreft [Re: PålGnål] #1817237 03/07/2014 10:39
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Man må vel skille to ting her.

Det ene er den behandlingen det offentlige betaler for, og det andre er hva pasienten betaler for.

Så lenge det offentlige betaler, så er det heldigvis sånn at det er dokumenterte behandligsmetoder som gjelder. Det er godt mulig at det finnes lovende eksperimentelle behandlinger, som vil være den foretrukne behandlingen om 10 år. Men et offentlig sykehus kan ikke hive seg på alt som kommer.

Hva en pasient gjør og betaler for på eget iniativ er en annen sak. Hvis du er syk og har troen på fotsoneterapi og wodoo, så er det bare å kjøre på.

Re: Ketogen diett mot kreft [Re: Dexter] #1817249 03/07/2014 10:51
S
SgtPepper Offline
Avhengig
Avhengig
S
Nja, ikke helt enig i at det er bare å kjøre på. Man må sørge for at vedkommende gjør et valg basert på god informasjon. Ikke slikt som Abit presenterer her i tråden.

Ragley Bluepig X
Side 2 av 4 1 2 3 4

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå