Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hytte-TV. Noen med peiling på parabol

Hytte-TV. Noen med peiling på parabol #1815692 01/07/2014 09:02
ELO73 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Det er bekreftet at Riks-TV ikke har nubbesjans til å rekke frem til hytta uten at jeg tilnærmet bygger en kopi av Eiffeltårnet som antenne.
Litt overraskende siden vi snakker om en relativt sentralt belligende hytte i Drøbak.
Vel, neste trikset er da å gå via parabol. Har ikke noe greie på dette, og trenger derfor tips/anbefalinger til fremgangsmåte og gunstigste leverandør.
Antall kanaler er tilnærmet uinteressant da det kun er NRK og TV2 som jeg i utgangspunktet ønsker.
Liker dog opplegget til Riks-TV med månedsabonnement, men vet ikke om noen parabol-leverandører tilbyr dette.
Er kunde av Canal Digital på både kabel og internett hjemme, men de ble nærmest fjetret(?) da jeg spurte om det kunne være noen fordel ved et evt. parabol-abonnement. Jeg måtte jo sånn helt uten videre forstå at CD-kabel og CD-parabol var vidt forskjellige selskaper og de hadde overhodet ingen relasjon til hverandre. Jaja...

Vel, nok om det. Noen som har anbefalinger om minste motstand og gjerne kostnads veg til å etablere parabol på hytta?

På forhånd takk.

Re: Hytte-TV. Noen med peiling på parabol [Re: ELO73] #1815737 01/07/2014 09:46
A
anderssb Offline
Ringrev
Ringrev
A
Har du internett-tilgang fra hytta? Kanksje nett-TV er et alternativ? Opplever at NRK spilt fra iPad via AppleTV har like god kvalitet som HD-signalet fra Get. TV2 har jeg ikke testet, men regner med at det er tilsvarende.

Re: Hytte-TV. Noen med peiling på parabol [Re: anderssb] #1815739 01/07/2014 09:51
Harald_D Offline
Avhengig
Avhengig
Kjøpte parabolanlegg til hytta fra Canaldigital hos Expert rett før VM. Fikk fri montering, kr 2000,- i rabatt på TV, og kun 6 måneders binding. Det er også mulig å "fryse" abo i perioder du ikke bruker anlegget.

Harald D

Moderator  support