Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bygge om cyclocross / konvertere til flatt styre

Bygge om cyclocross / konvertere til flatt styre #1814777 30/06/2014 07:24
T
TorsHjelle Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
T
Jeg har en caadx 105 som jeg vurderer å bruke på diverse terreng grusritt i sommer. Har tidligere kjørt 29er med stiv gaffel, og har såpass god teknikk at jeg holder greit følge med pulja mi i de få tekniske partiene som finnes i slike terreng grusritt (Nordsjørittet, Garborgriket, Birken etc.). Har lyst å prøve cx i ritt, ikke noe spesiell grunn. Kjekt å prøve noe nytt ICON_SMILE

Er det mye arbeid å konvertere til flatt styre? Noen som har prøvd dette? Mine mekkekunnskaper begrenses til justering av gir, bremser, klosser, krank, kassett - altså justering og bytte av slitedeler.

Grunnet et ferskt kragebeinsbrudd med påfølgende operasjon har jeg god tid til å mekke på sykkelen...

Dersom noen i tillegg kan linke til hvilke typer triggere og bremsehendler som er kompatible, så hadde det vært toppers! Kanskje finnes det også en brukerveiledning på nettet en plass, men jeg har ikke klart å søke fram noe - ei heller på forumet. Men mulig det finnes her også!

På forhånd takk for svar! ICON_SMILE

Re: Bygge om cyclocross / konvertere til flatt styre [Re: TorsHjelle] #1814799 30/06/2014 07:49
gare Offline
More than words
More than words
Du får skiftere fra Paul eller Microshift(f. eks)som vil hjelpe deg i å konvertere til flatt styre. Paul her.
Microshift fra disse f. eks.

Du trenger selvsagt noen bremsehendler, men det bør ikke være så vanskelig å finne, ny wire er nok også et must.
Dette er ikke mye jobb, men litt mikk er det nok.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Bygge om cyclocross / konvertere til flatt styre [Re: TorsHjelle] #1874720 16/10/2014 07:46
R
Ruffe Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
Kanskje noe sent, men bedre sent enn aldri...

http://www.shimano.com.au/publish/content/global_cycle/en/au/index/products/road/flat_handlebar.html

Det finnes fra Shimano girvelgere for landeveisgruppene for flatt styre... problemet er heller hvem som selger det

Moderator  support, Valentino