Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Specialized Stumpjumper Expert EVO 2013. Str Large

Specialized Stumpjumper Expert EVO 2013. Str Large #1813567 27/06/2014 10:18
Bjørn B Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Tiden er kommet for å selge min lekne venn, Stumpy'n.

Dette er den tredje Stumpy EVO jeg har hatt siden 2011 og det sier mye om hvor godt jeg har likt denne modellen.

Den er leken som fy både oppover og nedover med mulighet for kjappe retningsforandringer, samtidig som den er en cruxmester av rang.

Med sine 26" hjul er den ikke den aller raskeste sykkelen i slagete terreng i lav hastighet, men når det blir brattere og raskere terreng, kommer den virkelig til liv, og dersom du bare skal ha det gøy på stien, er det få eller ingen sykler som slår nettopp denne!

Veil pris 47 998,- Jeg kunne tenkt meg ca 25 000 for den og er selvfølgelig åpen for bud, men hold det til et fornuftig nivå.

Litt om standarden på sykkelen
Jeg har kun kjørt en tur etter siste service på bakdemper og lufting av bremser med bytte av klosser. Nye vaiere rund baut, inkl ny fjernstyring til setepinnen. Setepinnen har fått noen skader som ikke merkes i funksjonen, men som helt sikkert vil gjøre at pakningene slites litt raskere enn normalt. Ett lite hakk på overrøret hvor lakken har skalet av og slitasjemerker på kjedestag fra skosubbing. Ellers er sykkelen helt strøken og drivverket er knapt brukt da jeg har kjørt med XX1 som nå er flyttet over på nysykkelen.

Passer personer fra 176-188. Jeg er 178 og syntes Large passet meg hakket bedre enn samme sykkel i medium, som jeg har hatt 2 av tidligere.

Sykkelen befinner seg til daglig på Lillehammer, men tas med til NM DH i Drammen 28-29 juni og jeg kan i den forbindelse også møte interessenter i Oslo og omegn etter avtale.

Kontaktinfo:
Ring meg gjerne på 92057760. Fint om du sender en SMS hvis du ikke får svar. PM og spørsmål i tråden her er selvfølgelig også helt greit, men da kan du ikke regne med å få svar like fort.

Litt bilder

SRAM X0 bakgir med clutch og kjedefører sørger for at kjedet er stille og holder seg på plass. Drivverket er knapt brukt, da jeg har kjørt med XX1 gruppe som nå er videreført til min nye sykkel. Litt slitasje på kjedestaget fra skoen hører med på en brukt sykkel.

Fact IS karbonrammen fra Specialized er rett og slett nydelig! Matchende karbonkrank fra SRAM gjør pakken komplett.

Nyvasket og fin! En fjernstyrt heve og senkepinne er et must på allsidige stisykler. Vandringsjusteringen på FOX gaffelen kommer godt med i lange klatringer.

Ryddig dashbord!

[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hpho...amp;oe=542DAABC[/img]
Nydelig fargekombinasjon!

Overrør med Stumpjumper Expert EVO, som sier at dette er noe annet enn en vanlig Stumpjumper.

Krigsskader på setepinnen. Den fungerer helt supert nå, men levetiden på paknigene reduseres nok pga disse ripene. Nede til høyret ser du Autosag ventilen, som gjør oppsett av bakdemperen til en lek! Pump i 300psi

Et lite slag mot overrøret som fjernet bittelitt lakk, er i tillegg til slitasjen på kjedestaget eneste kosmetiske skade på rammen. Med andre ord: strøken til å være en brukt stisykkel.

Avid X0 Trail er noen av de desidert råeste bremsene på markedet. Nyluftet og med nye bremseklosser!

Nydelig sykkel!

Utstyrsliste
Ramme FACT IS 9m carbon front triangle, EVO geometry, M5 alloy rear triangle, tapered HT, carbon PF30 BB, ISCG ’05, internal Command Post routing, 142mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 150mm travel
Bakdemper Custom FOX Float CTD Factory with AUTOSAG and Boost Valve, Climb, Trail, Descend settings and rebound adj., 194x51mm Service er tatt nylig!
Gaffel FOX 34 TALAS CTD Performance 26, air spring, tapered alloy steerer, Climb, Trail, Descend settings and reb adj., 15mm thru-axle, 150/120mm travel
Styrelager 1-1/8 and 1-1/2" threadless, Campy style upper with 1-1/2" lower, cartridge bearings
Stem Specialized XC Trail, 6061 alloy, 4-bolt, 6-degree rise, 31.8mm
Styre Specialized All-Mountain low-rise bar, 7050 alloy, 720mm wide, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 31.8mm
Holker Specialized Sip Grip, half-waffle aramid-infused, XL thickness
Forbrems Custom Avid X0 Trail World Cup, 4-piston caliper, alloy backed semi-metal pad, 200mm rotorHelt nye klosser
Bakbrems Custom Avid X0 Trail World Cup, 4-piston caliper, alloy backed semi-metal pad, 160mm rotorHelt nye klosser
Bremsehendler Custom Avid X0, carbon blade, tool-less reach adj. w/MatchMaker clamp
Krankgir SRAM X7, 10-speed, S3 direct mount for DMD, bottom pull
Navgir SRAM X0 Type 2, 10-speed, mid cage
Girskiftere SRAM X9, 10-speed, trigger, w/MatchMaker clamp
Frikrans SRAM PG-1050, 10-speed, 11-36
Kjede KMC X10, nickel plate, reusable Missing Link
Krank Custom SRAM carbon S-2200, 10-speed AM double, PF30 spindle, removable spider, Gamut bash guard, 175mm
Kranklager SRAM PF30, OS press-in bearing, sealed cartridge. Helt nytt
RIMSRoval Traverse, alloy disc, 28mm, 27/32h
Fornav Roval Traverse, 20mm thru-axle end caps, 27h
Baknav Roval Traverse 142+, 12mm thru-axle, 32h Kan monteres XD-boss for XX-1
Eiker DT Swiss Super Comp, 2.0/1.65/1.8 stainless
Dekk Schwalbe Hans Dampf satt opp slangeløst med Stan's guffe.
Sete Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
Setepinne Specialized Command Post BlackLite, 3 position, adjustable height w/air spring, remote operated, single bolt head 30.9mm, 125mm travel
Setepinneklemme Command Post 34.9mm clamp, 7050 hard anodized alloy collar, single bolt w/cable guide

Bjørn

Insta: @bjornballangrud

Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel
Løypelegger Ultrabirken
Re: Specialized Stumpjumper Expert EVO 2013. Str Large [Re: Bjørn B] #1816196 01/07/2014 18:29
Bjørn B Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Da har godsykkelen fått seg et nytt hjem!

Bjørn

Insta: @bjornballangrud

Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel
Løypelegger Ultrabirken

Moderator  support