Noen som kan linke til en nettbutikk med et sett med alt jeg trenger inkludert momentnøkkel, pipe og kråkefot for å feste Vectorene?
Husk at når du kjøper kråkefot på nettet så sjekk tykkelsen på kråkefoten. De fleste er for tykke i godset til at du kan bruke de, festet på pedalen er ganske smalt.
Sjekk hva dcrainmaker skriver, er vel 6,35mm tykkelse du har å gå på. Jeg kjøpte ett fra Snap-on og kostet vel rundt 350kr bare for kråkefoten. Bruker likevel bare en vanlig pedalnøkkel da det er enklere når du har en viss følelse for hvor mye du skal dra.
Ellers er det ikke så lett å bruke momentnøkkelen riktig hvis du ikke har en viss erfaring. Jeg har testet mot en kalibreringsmaskin og du skal dra veldig rolig og kontrollert å stoppe umiddelbart når momentet er nådd. Du må nesten ha en feeling på hvor mye du skal dra for og klare riktig moment. Drar du som vanlig og ikke har en snøring på hvor hard man skal dra, men stoler på at momentnøkkelen stopper deg har du garantert overtrekt.
Ikke at du vil ødelegge noe, men jeg mener at har du en viss følelse over hvor mye du skal trekke, klarer du fint og gjenskape det rimelig greit. Prøv med en vanlig momentnøkkel og hold så langt inn som pedalnøkkelen din er og trekk på en vilkårlig bolt 25 ft/lbs. Så tar du pedalnøkkelen og trekker med det samme på Vector pedalene dine. Da har du spart pengene til kråkefotpedalen.