Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Skara Sommerland - yey or ney?

Skara Sommerland - yey or ney? #1812010 25/06/2014 04:43
VemundSimensen Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Vi tenkte å putre ned til Skara med bobilen, og bruke 2 dager i parken.

Noen som har vært der? Trenger man 2 dager?

Er det gode stimuligheter rundtomkring?

Takk

Klatre, klatre, klatre.... weeeee!
Re: Skara Sommerland - yey or ney? [Re: VemundSimensen] #1812028 25/06/2014 05:55
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Var der før jeg begynte å sykle, unga trivdes stort. Jeg vil si "yey", og to dager er mer enn nok, mens en er litt for lite.

Re: Skara Sommerland - yey or ney? [Re: VemundSimensen] #1812055 25/06/2014 07:04
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Det er mye fin sykling i Skara. Nabolandsbyen Skøvde har vært åsted for mangt et fint terrengritt, både utfor og maraton/rundbane.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Skara Sommerland - yey or ney? [Re: VemundSimensen] #1812062 25/06/2014 07:12
sindrer Offline
Besatt
Besatt
Vi har vært der en helg hver sommer sammen med 2 andre familier de siste 4 årene. Veldig bra sted. Masse aktiviteter for barna, både store og små.

For de minste er det karuseller, elbiler, elektrisk gravemaskin og eget basseng med sklie. For de større er det bl.a radiobiler, gokart, karuseller, "tømmerstokken" og et veldig fint badeanlegg med bildekksklier og frittfall sklie. I tillegg er det lekepark hvor man kan klatre, liten vaierbane og vannskibane.

Restaurantene er ok, men vi foretrekker å grille på en av de mange grillene som er tilgjengelig.

Drar man før "høysesongen" dvs før 1. juli, så er det litt kortere åpningstid men så og si ingen kø på attraksjonene.

Sindre R.

Re: Skara Sommerland - yey or ney? [Re: VemundSimensen] #1812063 25/06/2014 07:12
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: VemundSimensen
Vi tenkte å putre ned til Skara med bobilen, og bruke 2 dager i parken.

Noen som har vært der? Trenger man 2 dager?

Er det gode stimuligheter rundtomkring?

Takk

Siden mange av aktivitetene der er vann-baserte ville jeg i hvertfall ha sett an værmeldingen før jeg valgte tidspunkt. Ja, det er oppvarmet vann, men det blir ufattelig kaldt om det er 13-14 grader i lufta.

Ellers har jeg utelukkende positive minner fra mine egne turer til Skara da jeg var barn/ungdom. Men det begynner å bli VELDIG mange år siden så parken har nok utviklet/endret seg kraftig siden den gang.

Redigert av Raskall; 25/06/2014 07:13.
Re: Skara Sommerland - yey or ney? [Re: VemundSimensen] #1812072 25/06/2014 07:18
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Når være er fint vær trenger man 2dager ICON_WINK Og med bobil er man som regel der det er fint vær.

Kidsa digget Skara, da var det sol og bading hele ene dagen, og en dag til parken. Var der i fjor og året før med bobil. To år på rad.. En av de få dagene vi har vært på en (panisk) campingplass. På campen der var det trampoliner med sæler, og gamle gubben (med freestyle hopp bakgrunn fra 20år siden) viste unga hvordan man hopper trampoline med sikring. Hadde ikke med sykler på den turen. Passer for barn i fleste aldre, men bikker man 10år og opp i tenåra er attraksjonene færre. Men greit å ta de rundene mens kidsa er små, før man drar til Florida og får satt park-standarden.

Parkern er like fin som da vi var små, men mye er av eldre standard, mye oppgadert, og alikvel helt alright.

I år har vi lånt bort bobilen i 3uker og drar 14d til Spania (blir "gratis"-ferie).

Moderator  support