Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Deilig bygg, Santa Cruz Nomad selges

Deilig bygg, Santa Cruz Nomad selges #1810898 23/06/2014 11:10
A
Ap.Katt Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Ser at jeg blir nødt til å selge gromsykkelen min. Det er en Santa Cruz Nomad størrelse medium. Jeg er 180 cm og den passer meg utmerket, så jeg vil tenke at den passer til personer fra 173 til 183 cm. Ramma er en 2008 modell, men det meste er nytt fra 2010 og utover.

Dette er en sykkel jeg har brukt til mye, fra stisykling i Nordmarka og cruising i Marokko, til bombing i Hafjell og Nesbyen. Og den fungerer sykt bra til alt dette. Sykkelen er veldig godt vedlikeholdt med vask og smøring etter hver tur, samt jevnlige lagerbytter og service (Rammelagerene er helt nye). Jeg kjøpte denne i 2012 og den hadde kun et par turer før dette. Ramma har selvfølgelig noen riper og én stygg bulk etter alt syklinga, det er ingenting som går utover bruken, men jeg synes det er greit å opplyse om dette.

Sykkelen er satt opp med Fox DHX RC4 coil-demper og sammen med en 160 mm Fox Float 36 RC2 gaffel gir dette en sykt deilig sykkelopplevelse. Super plush helt fra starten av vandringa og progressiv ramp-up gjør at du alltid lander mykt.

En av de høyest ratede all-mountain syklene på MTBR: http://www.mtbr.com/cat/bikes/allmtn-full-suspension/santa-cruz/nomad/prd_365114_1547crx.aspx

Industry Nine nav og DT Swiss EX 5.10 felger. Bunnsolide, pinnestive hjul med instant engagement. Nye lager og ekstra eiker medfølger.

Helt nye XT bremser og Überbike components bremseskiver. X0-gir bak, XT foran. Tannjul og kjede ble byttet i fjor høst og har kun hatt et par turer. Gravity Dropper heve/senkepinne. Maxxix Minion DHF foran og Continental Trail King bak.

Pris: 12000. Men sykkelen skal selges, så bud mottas med takk ICON_SMILE

Flere bilder på finn.no .

Specs:
Ramme: Santa Cruz Nomad størrelse Medium
Demper: Fox DHX RC4 coil (400 fjær, har også en 450 fjær)
Gaffel: Fox Float RC2 160 mm
Nav og eiker: Industry Nine Enduro
Felger: DT Swiss EX 5.10
Bremseskiver: Überbike Components 203/180 mm
Bremser: XT
Bakgir/skifter: X0
Fremgir/skifter: XT/Saint
Kassett: SRAM PG990 11 - 36
Krank: SLX 22 - 34
Kjedefører/bashguard: Blackspire Dewlie C4
Setepinne: Gravity Dropper Turbo 5"
Holker: ODI Ruffian
Dekk: Maxxis Minion DHF/Continental Trail King
Headset: Raceface Diabolous
Styre: Raceface Diabolous
Stem: Hope
Sete: WTB Pure V

Redigert av Ap.Katt; 23/06/2014 16:06.
Re: Deilig bygg, Santa Cruz Nomad selges [Re: Ap.Katt] #1811944 24/06/2014 21:01
A
Ap.Katt Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Solgt.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå