|
|
Alle sykkelbutikker og nettbutikker: styr unna!
|
Re:Alle sykkelbutikker og nettbutikker: styr unna!
[Re: baronKanon]
25/06/2014 10:08
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Mitt poeng her var: Ikke start massiv flame-kampanje mot en sykkelbutikk bare fordi du får litt dårlig service. Sånne "Styr unna NN"-tråder er ikke spesielt konstruktive og kan være med på å kødde til for en LBS folk flest egentlig er fornøyd med, men plutselig ikke "skal være" lenger.
Er dette noe du vet skjer på nevneverdig skala, eller er det noe du tror kan skje? Alle møter problemer, det er alltid bittert å bli sykkelløs i perioder (derfor N+1 sykler alltid er lurt), men å i all offentlighet henge ut butikker o.l. i gapestokken har intet for seg. Svar heller "jeg har hatt dårlig erfaring med denne butikken" hvis andre spør om de er bra, eller diriger folk dit du har vært fornøyd og folk ber om råd.
Har flere butikker jeg ikke går til, men går ikke rundt og lager store tråder med "Butikk jeg faktisk ikke klarer å handle hos lenger - styr unna!" fylt med edder og galle. Jeg vet hvem det er, og de får ikke min anbefaling lenger.
Så om jeg starter en tråd der jeg spør om erfaringer fra Sykkeldelisk, så kan andre dele sine dårlige erfaringer; men om jeg selv har hatt en dårlig opplevelse der, så syns du ikke jeg bør skrive det i en egen post? Hva er forskjellen i dine øyne? Det å drive virksomhet er krevende og er avhengig av å møte kundeforventinger og behov. Gjør butikken noe som irriterer kunder nok til at de slutter å gå der, (som er din måte) er det noe de bør finne ut av så fort som mulig, så at det rammer færreste mulig kunder. Direkte kontakt er en slik måte, og muligens den beste, men ser ikke at et åpent forum som driftes godt (det vil si med moderatorer og der brukere har opparbeidet seg et nic med omdømme) er et sted dette ikke kan diskuteres. Snarere tvert i mot: har man en dårlig kundeopplevelse og skriver om det, kan man: -få sitt inntrykk korrigert av andre fornøyde kunder, og da kanskje gi dem en sjanse til. - la butikken vite at her er noe å ta tak i Fremfor å prøve å kneble erfaringer, ville jeg heller oppmuntre til at man deler positive erfaringer også, ikke bare negative, samt gir sakelig tilbakemelding når noen har opplevd noe dårlig. Nå er dette noe jeg mener i prinsipp, men som jeg ikke lever etter til stor grad: de siste årene opplevde jeg svært varierende service på en LBS. Det ble til tider så ille at jeg kviet meg fra å dra dit, andre ganger så bra at jeg anbefalte stedet. Det kom helt an på hvem jeg møtte, men i stor grad var det et sted for de ansatte og deres venner. Men (så vidt jeg husker) sa jeg ikke noe om det. Butikken la ned i fjor, fikk det ikke til å gå tilstrekkelig rundt. Mon tro om bedre tilbakemeling og endring kunne reddet dem. I år har jeg prøvd den annen LBS på vestkanten, hvor servicenivået fant et nytt lavmål Jeg har vel heller ikke sakt så mye om det. Mon tro hvor lenge de holder det gående.
|
|
|
[Re: wasrud]
25/06/2014 10:10
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Kan det være at i overkant mange folk her på terrengsykkel.no sutrer over dårlige opplevelser med diverse butikker fordi de driver mest med shopping og delefikling i steden for å sykle og fortelle om sine opplevelser på sykkelen? For min del har jeg opplevd en ganske så høy korrelasjon mellom hvor mye jeg sykler, og hvor mye jeg må mekke, samt deler jeg må bytte. Du har kanskje en annen erfaring?
|
|
|
[Re: MuddyBear]
25/06/2014 12:43
|
wasrud
Veteran
|
Veteran
Kan det være at i overkant mange folk her på terrengsykkel.no sutrer over dårlige opplevelser med diverse butikker fordi de driver mest med shopping og delefikling i steden for å sykle og fortelle om sine opplevelser på sykkelen? For min del har jeg opplevd en ganske så høy korrelasjon mellom hvor mye jeg sykler, og hvor mye jeg må mekke, samt deler jeg må bytte. Du har kanskje en annen erfaring? Jeg opplever som deg også at disse delene av en syklists tilværelse helt klart henger sammen, men som forumist så opplever jeg at andelen tråder som omhandler shoppingdelen er overrepresentert (basert på synsing - har ikke kvantitative data å vise til...og ja - jeg veit det er helt frivillig å lese det som skrives :-) ).
|
|
|
[Re: larsb]
30/06/2014 09:19
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Fillern. Der har Sykkelkomponenter.no puttet pakka i posten allerede. Da kan jeg ikke sippe for det i alle fall.
Hurra for Sykkelkomponenter.no!
LarsB Og sannelig var ikke Bikeshop bare en dag seinere ute. Jeg kunne hente to små pakker samtidig. Hurra for Bikeshop.no!Og så har jeg vært i sykkelbutikker og handlet ting jeg ville ha uten dårlige opplevelser i tillegg. Hurra for Oslo Sportslager og Torshov Sport!Det var gladmeldingene fra Bjølsen for denne gangen. LarsB
|
|
|
30/06/2014 10:53
|
Dan
More than words
|
More than words
Jeg hadde en positiv opplevelese med en nettbutikk i forrige uke. Det gjelder Aspire Velotech hvor jeg har bestilt Chris King nav, kranklager og styrelager.
Akkurat styrelageret var en spesialbestiolling siden nysykkelen kommer til å ha stort lager nede og vanlig oppe. Ikke noe problem, det skulle de fikse fra CK. Men det trakk litt ut på tiden så de tilbød seg å bygge sammen en underdel fra CK med en overdel de hadde på lager isteden. Jeg skulle ha "mango", altså CK sin oransje farge på alt sammen. Men så kom det da en mail fra Aspire med et bilde av lageret som viser at underdelens mangoanodisering er mørkere enn overdelens. Og med kommentaren, "det vises ikke så bra på bildet, men det er ganske stor forskjell i nyansene og jeg synes ikke det ser bra ut, vil du ha det likevel?"
Det synes jeg er glimrende service, siden han like gjerne kunne ha sendt det og håpet at jeg ikke gadd styret med å bytte. At han i tillegg i mailen ikke prøver å overbevise meg om at det nesten ikke er forskjell, men heller skriver "jeg synes ikke det ser bra ut" gir ekstra stjerne i kanten.
(Jeg endte for øvrig med å blande rødt og oransje, siden sykkelen er pippigul og jeg har gått for flaming hot-tema.)
|
|
|
[Re: Dan]
30/06/2014 10:57
|
H.Iversen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
(Jeg endte for øvrig med å blande rødt og oransje, siden sykkelen er pippigul og jeg har gått for flaming hot-tema.) Dette høres forresten helt herlig ut!
|
|
|
30/06/2014 12:20
|
OveR
Apartheidmotstander
|
Apartheidmotstander
En mann er positiv på Internett! ALARM!
mvh OveR
|
|
|
30/06/2014 12:23
|
Raskall
More than words
|
More than words
En ting slo meg: Er det ok å handle fra enkeltmannsforetak som har en annen fulltidsjobb enn det å drive (nett-)butikk?
Eller må jeg levere tilbake de nye hjulene mine til Ole? Eller holder det bare om jeg er litt sur på ham fordi han ikke inviterte meg inn på kaffe når jeg hentet hjulene?
|
|
|
[Re: Raskall]
30/06/2014 12:28
|
Dan
More than words
|
More than words
En ting slo meg: Er det ok å handle fra enkeltmannsforetak som har en annen fulltidsjobb enn det å drive (nett-)butikk?
Eller må jeg levere tilbake de nye hjulene mine til Ole? Eller holder det bare om jeg er litt sur på ham fordi han ikke inviterte meg inn på kaffe når jeg hentet hjulene? Enkeltmann er ikke det samme som singel vet du. 
|
|
|
[Re: Raskall]
30/06/2014 13:41
|
Ole
More than words
|
More than words
Eller må jeg levere tilbake de nye hjulene mine til Ole? Eller holder det bare om jeg er litt sur på ham fordi han ikke inviterte meg inn på kaffe når jeg hentet hjulene?
Her tror jeg du har misforstått, det et ikke kaffe som serveres i den mørke Dogstar-kjelleren.
|
|
|
[Re: Ole]
30/06/2014 13:45
|
Raskall
More than words
|
More than words
Her tror jeg du har misforstått, det et ikke kaffe som serveres i den mørke Dogstar-kjelleren. Noen ganger er kaffe bare kaffe. Jeeez.. Hjulene gjør jobben fint, forresten. Perser på alt av segmenter og faste strekninger. 
|
|
|
[Re: Ole]
30/06/2014 13:51
|
H.Iversen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Her tror jeg du har misforstått, det et ikke kaffe som serveres i den mørke Dogstar-kjelleren. Et skjeldent bilde av Herr Blokhus mens han "bygger hjul": 
|
|
|
[Re: OveR]
30/06/2014 14:16
|
Herit
Ringrev
|
Ringrev
En mann er positiv på Internett! mvh OveR Da blir det to! Bestilt deler fra bikeshop.no på torsdag kveld. Levert til Bring i dag. Må legge til at Merlincycles brukte under to uker fra bestilling til et par Hope Hoops kunne hentes på posten... -Arve
|
|
|
30/06/2014 14:23
|
BeefCake
Ivrig
|
Ivrig
Verste er butikker som ikke oppgir vekt... Jeg MÅ vite vekt! 
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
|
|
|
[Re: BeefCake]
30/06/2014 14:51
|
OveR
Apartheidmotstander
|
Apartheidmotstander
Ut fra nicket ditt tipper jeg at din vekt er 97. Mye muskler. Ut fra profilbildet synker mitt anslag til 75. Mye skinn og bein.  mvh OveR
|
|
|
[Re: OveR]
30/06/2014 15:02
|
BeefCake
Ivrig
|
Ivrig
Ut fra nicket ditt tipper jeg at din vekt er 97. Mye muskler. Ut fra profilbildet synker mitt anslag til 75. Mye skinn og bein.  mvh OveR Haha, godt estimert. Var ca 94kg (4 økter i uka med vektløfting) da jeg startet kontoen på TS samtidig som jeg kjøpte første "dyre" HT'en. Normalt nå har jeg en sunn vekt på rundt 80-82kg som fort spretter opp til høye 80-tallet rundt Juletider Men halve poenget med vekt på sykkeldeler er å kunne skryte litt til venner (og litt for sammenlikne mot andre deler). F.eks fikk jeg fin mulighet til å skryte litt på sist joggetur når jeg hadde kjøpt og fikk testet "verdens letteste" joggesko fra Zoot. Og når jeg betalte overpris for Zipp sine karbon flaskeholdere på ~16-17 gram som helt sikkert bare er et par gram tyngre enn plast alternativene  Er nok mer en fetish enn noen annet :blush:
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
|
|
|
[Re: BeefCake]
01/07/2014 08:39
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Verste er butikker som ikke oppgir vekt... Jeg MÅ vite vekt!  Da vil jeg anbefale deg å handle ALT fra r2bike.de der driver de ikke bare å oppgir vekt. Men de veier selv, OG legger ut bildene av delene på egen Rolls Roycevekt.  I tillegg har de bra priser, meeget godt utvalg og god service. LarsB
|
|
|
01/07/2014 11:34
|
BeefCake
Ivrig
|
Ivrig
Verste er butikker som ikke oppgir vekt... Jeg MÅ vite vekt!  Da vil jeg anbefale deg å handle ALT fra r2bike.de der driver de ikke bare å oppgir vekt. Men de veier selv, OG legger ut bildene av delene på egen Rolls Roycevekt.  I tillegg har de bra priser, meeget godt utvalg og god service. LarsB Absolutt en side jeg skal bokmerke, takk for den!
|
|
|
03/07/2014 08:57
|
Dan
More than words
|
More than words
It's a race!
Jeg bestilte en krank fra Solvang Racing som ble sendt i mandags. Sjekket sporingen i går onsdag og da sto det at den hadde ankommet Rimi Sarpsborg. WTF? Mailet Tommy og spurte om det var sporingen eller Posten som var på bærtur. Han heiv seg sporenstreks ned til Rimien og fikk høre at mottaker ikke hadde hentet ut pakken, så den gikk i retur. Jammen den ble jo sendt i forgårs? Javel, ikke Rimi sitt problem. Men det ble nå ordnet opp i hvert fall, no thanks to Rimi, og Tommy sendte meg et nytt sporingsnummer.
Et halvt døgn senere fikk jeg mail fra Aspire Velotech om at de hadde sendt avgårde en pakke til meg. Så nå er det et race mellom FedEx og Posten. Hva kommer først, en pakke fra Issaquah, WA eller en fra Sarpsborg, hvis Sarpsborgpakken får et halvt døgns forsprang? (Målgang regnes som Rimi Bærums Verk for Sarpsborg-pakken og tollen på Alnabru for AVT-pakken.)
Her er status akkurat nå:
Sendingen er innlevert på postkontor 02.07.2014 12:18, 1704 SARPSBORG
- 7/03/2014 - Thursday 10:46 am Departed FedEx location MEMPHIS, TN 10:46 am In transit MEMPHIS, TN 9:21 am In transit MEMPHIS, TN 7:53 am Arrived at FedEx location MEMPHIS, TN 2:35 am Left FedEx origin facility ISSAQUAH, WA 1:06 am Picked up ISSAQUAH, WA - 7/02/2014 - Wednesday 11:31 pm Shipment information sent to FedEx
|
|
|
03/07/2014 17:56
|
Dan
More than words
|
More than words
Spennende! FedEx har akkurat kommet seg til Paris mens Posten har nådd Oslo. Fortsatt et åpent race! 
|
|
|
04/07/2014 08:25
|
Dan
More than words
|
More than words
Posten vant, kanskje. Postpakken kom til Rimien 09.35 i dag, mens FedEx-pakken kom til Gardermoen 08.53. Det kan selvfølgelig bli målfoto hvis FedEx klarer å levere på døren før jeg har rukket å svinge innom Rimi på vei fra jobben.
|
|
|
05/07/2014 21:03
|
jasolberg
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
I og med at noen var positive i denne tråden også, må jeg bare slå et slag for Sykkelboden. Makan til god service og hyggelig mennesker skal du lete lenge etter!
|
|
|
|
|