Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Treveltere på stier rundt Brunkollen?

Treveltere på stier rundt Brunkollen? #1807889 17/06/2014 21:12
Opie Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Ikke så ofte jeg sykler sti, men det hender jeg prøver meg en gang i blant; med stive armer og død i blikket...
Jeg sykler ofte grusveien opp til Brunkollen, og de siste gangene har det blitt litt sti hjemover. I dag gikk ferden hjemover på sti via Haslumseter kapell og videre på stien nedover mot Østernvann.
Mellom kapellet og Østernvann hadde en eller annen skalle dratt små trær, kvist og kvast og annen skjit ut over stien med 50-100m mellomrom et godt stykke nedover. Jeg måtte av sykkelen mange ganger og rydde.
Er dette noe andre har opplevd her? Sabotasje av de berømte syklisthaterne?
Det var rimelig åpenbart et prosjekt for å hindre fremkommelighet (med forbehold om at jeg som sagt er passe semi-rævva på sti).

Re: Treveltere på stier rundt Brunkollen? [Re: Opie] #1807936 17/06/2014 22:51
terjelo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sykler en god del i Bærumsmarka selv, men har opplevd lite av dette. Synes det virker merkelig at noen har gjort så mye jobb på en sti som er såpass lite trafikkert og ligger et stykke unna allfarvei, men alt er jo mulig.

Sist jeg syklet denne stien (i fjor) var den til tider et villniss på grunn av skogsarbeid vinteren før, og jeg bestemte meg for å la stien ligge en stund. Kan det være rester av dette du kom over, eller var det i andre partier lenger unna hugstfeltene?

Re: Treveltere på stier rundt Brunkollen? [Re: Opie] #1807941 17/06/2014 23:35
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Jeg har aldri syklet der, men har opplevd helt tilsvarende på ganske godt bortgjemte stier i Østmarka. Så ja - det finnes noen ivrige pensjonister som har et horn i siden til oss stitohjulinger og det er ikke et lokalt fenomen...

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Treveltere på stier rundt Brunkollen? [Re: Opie] #1807942 17/06/2014 23:43
Opie Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Det var åpenbart gjort med hensikt, og langt fra hokstfeltene underveis. Stort sett døde og råtne småtrær som var dratt ut av skogen og dandert over stien.
Anyhoo, nå må vedkommende ut og gjenta hele jobben hvis ønskelig:-)

Re: Treveltere på stier rundt Brunkollen? [Re: Opie] #1808513 18/06/2014 18:59
terjelo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Den er grei, og bra det er ryddet. Viktig å holde den eldre generasjonen i aktivitet. Det er tross alt bedre at de er ute i skogen og lemper trær, enn inne og surner til verden via kommentarfeltene på dagbladet.

Hvordan er forresten tilstanden på denne stien i år? Er flyten tilbake?

Re: Treveltere på stier rundt Brunkollen? [Re: terjelo] #1808552 18/06/2014 19:43
Opie Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Det var åpent og fin flyt stort sett hele veien. Litt rot og rask i hogstfeltene man passerer underveis, men ikke veldig mye.
Med mine sti-egenskaper måtte jeg likevel av sykkelen endel ganger. Høydepunktet i så måte var nesten-over-styret-fremspring-i-høyre-testikkel omtrent midtveis:-)
Det var likevel stor moro! Skal bli mer sti fremover.

Moderator  support