Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Huckfest Enduro 14

Huckfest Enduro 14 #1807765 17/06/2014 17:59
F
FotoVegard Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
F
Hei!

Vet ikke hvor mange her inne som har tenkt seg på rittet vårt i år, men tenkte jeg kunne lage en liten tråd i tilfelle det er noen som lurer på noe! ICON_SMILE

Kort info kan jeg forklare:
Rittet vil foregå i løypen "Westside Enduro" 25. juli. Løypa finner du her: http://mtbhallingdal.com
I korte trekk er det en løype på ca 1mil med ca 800m fall.
Dvs at det er ett ritt med hovedsaklig nedoversykling, men det er og noen små klatringer og bortoverdeler i løypa.
Vi starter folk en og en og bruker resultatliste fra årets 80/20 som seeding.
Vi kunne kjørt en seedingrunde, men prioriterer at folk får trene fritt så lenge som mulig i løypa.
Rittet går fredag med rittstart 13.00, og vi setter opp shuttling for trening fra morgenen av og torsdag kveld.
Vi har kanskje en ganske aggresiv profil på festivalen og syklingen i Ål. Men løypen er bygget slik at det er ingen gaps, eller dropp en må forsere. Det er noen rock-gardens etc, men det alt er helt overkommelig. For å øke flyten i rittet er det bygd bruer over de fleste partier med tendenser til fukt/myr og anna knot.
Deltagere med festivalpass sykler gratis, mens det koster 500,- om en kun vil sykle rittet.
generell info: www.huckfest.com

Dette rittet har oppstått ettersom dette er en skikkelig gromsti jeg har bygget over flere år og er hovedsaklig fordi jeg tror dette kommer til å bli en helt konge opplevelse mer enn noe annet, så vil oppfordre alle til å ta turen! ICON_SMILE

Redigert av FotoVegard; 17/06/2014 18:00.
Re: Huckfest Enduro 14 [Re: FotoVegard] #1808054 18/06/2014 07:48
over the top Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: FotoVegard
....I korte trekk er det en løype på ca 1mil med ca 800m fall.....
....Deltagere med festivalpass sykler gratis, mens det koster 500,- om en kun vil sykle rittet......

Ny rekord i startavgift i kr pr km? eek2

Re: Huckfest Enduro 14 [Re: over the top] #1808062 18/06/2014 07:54
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Sitat: over the top
....Deltagere med festivalpass sykler gratis, mens det koster 500,- om en kun vil sykle rittet......

Jeg ville kanskje fokusert mer på:
Deltagere med festivalpass sykler gratis

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Huckfest Enduro 14 [Re: DesmoSkier] #1808096 18/06/2014 08:36
over the top Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: DesmoSkier
Sitat: over the top

Jeg ville kanskje fokusert mer på:
Deltagere med festivalpass sykler gratis

Jepp, som å kjøpe ny bil når du trenger dekk tysker

Re: Huckfest Enduro 14 [Re: FotoVegard] #1808116 18/06/2014 08:56
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
500,- er ikke mye mer enn andre enduroritt, ligger vel på 4-500,- med enganslisens. Det er ikke mye for to dager med moro og jobben de gjør med å arrangere for ett lite knippe deltagere. For eksempel koster terrengsykkelrittet det to og tredobbelte for to timer. Liten tvil om hvor penga ligger.

Kjøper jeg ikke festivalpass betaler jeg lett 500 spenn for to dager med go'knall sykling på fete stier med shuttling og at noen faktisk gidder ta tida på meg.

Re: Huckfest Enduro 14 [Re: FotoVegard] #1809426 20/06/2014 08:39
F
FotoVegard Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
F
Glemte og si at vi har satt premie på 10 000. Så deltageravgifta går egentlig direkte til å dekke premien.
Tror det bør være ganske bra om en sammenligner med andre ritt?

Beklager om folk syns det er dyrt, men greia er jo uansett at vi vil helst ha så mange som mulig med på hele festivalen! Og at rittet hovedsaklig er tenkt som en kul del av festivalen.
Vi setter jo uansett opp shuttling både torsdagsettermiddagen og hele fredagen for dette, i tillegg til tidtaging og muligheten til å kjempe om heder og ære i ett knirkefritt event.

Skjønner om noen kun vil komme å konkurere. Og for de som dropper å sjekke ut resten av helga så blir det nok litt som å kun å kjøpe dekka, når du kan få hele bilen for ørlite grann mere ja.

Re: Huckfest Enduro 14 [Re: FotoVegard] #1821873 14/07/2014 21:26
F
FotoVegard Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
F
Update med oppdatert info:
Generell info som er sendt til alle påmeldte.
Det er i ferd med å fylles opp, men vi har fremdeles plasser ledige!

Det er stor spenning rundt dette rittet som en av årets store nyheter i festivalprogrammet.
Vi har jobbet mye for å få i stand en så kul løype som mulig og mener den vi har klar nå er en skikkelig fin tur.
Allikevel er det viktig å understreke at det er en noe krevende løype. 1 mil er ett stykke å sykle, spesielt om en skal sykle på tid, så for de som ikke har vært med på slikt før, anbefaler vi å være sikre på å ha med seg litt snacks å bite i og rikelig med drikke.
Løypen krysser uansett grusvegen ett par plasser, så om en skulle slå seg eller få tekniske problemer er det enkelt å avbryte ved disse punktene.

Når det er sagt. Litt om sikkerhet. All sykling skjer jo såklart på eget ansvar, noe dere må skrive under på når dere mottar startnr. Vi har noen løypevakter, men det er begrenset kapasitet og umulig å ha hele vegen på en så lang løype så man er stort sett overlatt til hverandre. Dere blir startet med 2min mellomrom, så det vil alltid være folk i nærheten skulle noe skje.
Derfor er det viktig at alle passer på hverandre. Skulle noen skade seg, er det medsyklisters plikt å hjelpe.

Litt om løypa:
Etter en blir shuttlet opp, starter det med en liten tur for å komme seg opp til start. regn med å bruke ca 20min på dette. det er en del skubbing opp en bakke, før en sykler sti opp til start.
Selve rittløypen er en slags 3-delt sak. Første delen er oppe på snaufjellet med typisk slik sykling. Det er en grei sti, med mye småstein i. Det er og noe spisse steiner her og der, så om ikke du kjører utforslange/grove dekk kan du regne med å punktere i løpet av løypa. Det gjelder generelt lenger ned og. Mye luft, og grove slanger/dekk anbefales!
Denne avsluttes i ett dalsøkk med bittelitt oppover før en er på grusvegen. Her tar en den ned og følger markeringer til start på del2.
Del 2 er den tyngste delen. Halve denne etappen starter med en god del oppover. Her kommer det til å skille en del på folk. Det er forholdsvis vanskelig stisykling oppover med en del steincrux her og der.Om en ikke har syklet en del sti før må en regne med å dytte sykkelen en del her. Etterhvert kommer en til det høyeste punktet og derfra bikker det mere utover igjen. Da er det fin flyt til en må løfte sykkelen over ei bru og så er en snart på grusvegen før del3.
Dette er en oppoverbakke på 3-400m som suger krefter.
Del3 er så godt som rein DH-sykling.
Det er noen litt tekniske kneiker og svinger her og der, så sørg for å passe farten litt om du ikke rekker en gjennomkjøring, men vi har endret litt på løypa slik at det meste bør være overkommelig. Det vanskeligste partiet her er en steinete seksjon som er med i videoen jeg legger ved link til.
Det er viktig å få med at her er det ikke delt opp i etapper som i vanlig enduroritt, men en sykler altså alt i fra topp til bunn av fjellet i en lang tur med to strekninger på grusveien og litt oppoversykling.
Jeg som er kjent og helt gjennomsnittlig ivrig syklist bruker ca 40min gjennom hele fra toppen om jeg gir bpnn gass hele vegen. Så forvent ca 1-1,5t på gjennomkjøring, om en ikke punkterer.
Å sykle grusvegen opp tar litt over en time i rolig tempo.

Her finner du GPS spor til løypa (Westside Enduro 1-3) http://mtbhallingdal.com
Og her er Vimeo av en kjapp gjennomkjøring: https://vimeo.com/100605519

Praktisk:
Shuttlebussene går fra Hallingdal Feriepark, det er like ved der dere kommer ned.
Her vil det og være sekreteriat etc.

Påmelding, uthenting av startnr:
Torsdag: 18.00 - 00.00 Festival låven
Fredag: 08.00 - 10.00 Hallingdal Feriepark
Pris: 500,- pr. pers uten festivalbånd, gratis for de med bånd!

Løpermøte:
Fredag 08.30 Hallingdal Feriepark

Shuttle/Trening: Fredag 08.30-14.00 Hallingdal Feriepark

Første startende: 13.00 fredag.
Premie utdeling, dagens video og afterbike: 20.00-22.00, Festival Låven, fredag.

Ellers er det generell folkeskikk som gjelder, slipp folk forbi om du blir tatt igjen, legg kun igjen bremsespor, ta bare bilder med deg og ha det fett!
Så gleder vi til å finne ut hvem som stikker av med kule premier i både herre og dameklassen og ikke minst den heftige premien på 10 000 blanke skilling til raskeste tid!!

Moderator  support