Update med oppdatert info:
Generell info som er sendt til alle påmeldte.
Det er i ferd med å fylles opp, men vi har fremdeles plasser ledige!
Det er stor spenning rundt dette rittet som en av årets store nyheter i festivalprogrammet.
Vi har jobbet mye for å få i stand en så kul løype som mulig og mener den vi har klar nå er en skikkelig fin tur.
Allikevel er det viktig å understreke at det er en noe krevende løype. 1 mil er ett stykke å sykle, spesielt om en skal sykle på tid, så for de som ikke har vært med på slikt før, anbefaler vi å være sikre på å ha med seg litt snacks å bite i og rikelig med drikke. 
Løypen krysser uansett grusvegen ett par plasser, så om en skulle slå seg eller få tekniske problemer er det enkelt å avbryte ved disse punktene.
Når det er sagt. Litt om sikkerhet. All sykling skjer jo såklart på eget ansvar, noe dere må skrive under på når dere mottar startnr. Vi har noen løypevakter, men det er begrenset kapasitet og umulig å ha hele vegen på en så lang løype så man er stort sett overlatt til hverandre. Dere blir startet med 2min mellomrom, så det vil alltid være folk i nærheten skulle noe skje. 
Derfor er det viktig at alle passer på hverandre. Skulle noen skade seg, er det medsyklisters plikt å hjelpe. 
Litt om løypa: 
Etter en blir shuttlet opp, starter det med en liten tur for å komme seg opp til start. regn med å bruke ca 20min på dette. det er en del skubbing opp en bakke, før en sykler sti opp til start. 
Selve rittløypen er en slags 3-delt sak. Første delen er oppe på snaufjellet med typisk slik sykling. Det er en grei sti, med mye småstein i. Det er og noe spisse steiner her og der, så om ikke du kjører utforslange/grove dekk kan du regne med å punktere i løpet av løypa. Det gjelder generelt lenger ned og. Mye luft, og grove slanger/dekk anbefales!
Denne avsluttes i ett dalsøkk med bittelitt oppover før en er på grusvegen. Her tar en den ned og følger markeringer til start på del2.
Del 2 er den tyngste delen. Halve denne etappen starter med en god del oppover. Her kommer det til å skille en del på folk. Det er forholdsvis vanskelig stisykling oppover med en del steincrux her og der.Om en ikke har syklet en del sti før må en regne med å dytte sykkelen en del her. Etterhvert kommer en til det høyeste punktet og derfra bikker det mere utover igjen. Da er det fin flyt til en må løfte sykkelen over ei bru og så er en snart på grusvegen før del3. 
Dette er en oppoverbakke på 3-400m som suger krefter.
Del3 er så godt som rein DH-sykling. 
Det er noen litt tekniske kneiker og svinger her og der, så sørg for å passe farten litt om du ikke rekker en gjennomkjøring, men vi har endret litt på løypa slik at det meste bør være overkommelig. Det vanskeligste partiet her er en steinete seksjon som er med i videoen jeg legger ved link til.
Det er viktig å få med at her er det ikke delt opp i etapper som i vanlig enduroritt, men en sykler altså alt i fra topp til bunn av fjellet i en lang tur med to strekninger på grusveien og litt oppoversykling.
Jeg som er kjent og helt gjennomsnittlig ivrig syklist bruker ca 40min gjennom hele fra toppen om jeg gir bpnn gass hele vegen. Så forvent ca 1-1,5t på gjennomkjøring, om en ikke punkterer. 
Å sykle grusvegen opp tar litt over en time i rolig tempo.
Her finner du GPS spor til løypa (Westside Enduro 1-3) 
http://mtbhallingdal.comOg her er Vimeo av en kjapp gjennomkjøring:                 
https://vimeo.com/100605519Praktisk:
Shuttlebussene går fra Hallingdal Feriepark, det er like ved der dere kommer ned.
Her vil det og være sekreteriat etc.
Påmelding, uthenting av startnr: 
Torsdag: 18.00 - 00.00 Festival låven 
Fredag:   08.00 - 10.00 Hallingdal Feriepark
Pris: 500,- pr. pers uten festivalbånd, gratis for de med bånd!
Løpermøte:
Fredag 08.30 Hallingdal Feriepark
Shuttle/Trening: Fredag 08.30-14.00 Hallingdal Feriepark
Første startende: 13.00 fredag.
Premie utdeling, dagens video og afterbike: 20.00-22.00, Festival Låven, fredag.
Ellers er det generell folkeskikk som gjelder, slipp folk forbi om du blir tatt igjen, legg kun igjen bremsespor, ta bare bilder med deg og ha det fett!
Så gleder vi til å finne ut hvem som stikker av med kule premier i både herre og dameklassen og ikke minst den heftige premien på 10 000 blanke skilling til raskeste tid!!