Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stisykling Beitostølen

Stisykling Beitostølen #1807048 16/06/2014 19:12
J
janus Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Hei. Skal guide en gjeng ivirge stisyklister med utgangspunkt Beitostølen/Bygdin og blir kjempeglad for morsomme stitips :-) Tåler grusveitips også!!

JanPan

Re: Stisykling Beitostølen [Re: janus] #1807167 16/06/2014 21:59
H
hamort Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Kontakt Andreas på Intersport, han vil nok kunne hjelpe.
Morten

Pivot mach 429 Trail
Hightower LT.
Jeg støtter N.O.T.S
Meld Dere inn på http://www.nots.no
Re: Stisykling Beitostølen [Re: janus] #1807335 17/06/2014 08:39
Kakachka Offline
Avhengig
Avhengig
Snok på forumet - ligger noen tips her fra før.
Sjekk:
- Tråd-1
- Tråd-2
- Tråd-3
En del av info det linkes til finnes ikke lengre.

Jeg har vært noen turer oppover og bla. fått syklet den fra Båtskardet og ned til Beitostølen (etter tips fra de på Intersport), fin sti om enn litt steinete til å begynne med. Mange muligheter for avstikkere / forlengere etterhvert. Det så også ut som det var mulig å sykle stien som gikk fra toppen av Båtskardet og retning Gravolskampen/Vinstre - jeg syklet bare den 1 km omtrent av den.

Jeg prøvde også stien opp fra Haugastøl, men den var knotete oppover - men blir bedre når man kommer opp hvor det flater ut da. Jeg syklet ikke over, men snudde dro ned igjen samme vei.

Jeg syklet også innover på baksia av Bitihorn, på sørsia av Rauudfjorden, her var det ok, men jeg ble stoppet av snø så hvor langt man kan sykle vet jeg ikke. Det er forøvrig store og bratte svabergpartier rundt p-plassen (like ved lap-campen) som er fine å herje rundt på før eller etter en tur.

Nordsiden av Bygdin så også brukbar ut (stien til Torfinnsbu) men den ville jeg sjekket med kara på Intersport før jeg prøvde.

Re: Stisykling Beitostølen [Re: janus] #1833592 08/08/2014 18:10
J
janus Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
takk skal du ha - seint svar, men har vært på farten, bl.a flott sykling over alpene :-)

Moderator  support