Hiver meg innpå og ønsker deg velkommen. Det er som nevnt mange fine perler.
I tillegg til ovenfor nevnte områder, så er veien kort over til Grønliåsen. Ta korteste vei opp til Sofiemyr, og stup inn i skogen ved/bak Hurumlei Huset, dette er et høyt skattet område hvor jeg selv etter 40 år i kommunen, fortsatt finner stadig nye morsomme spor.
I tillegg er veien kort ned til Svartskog, her er det masse flotte spor og muligheter. Både gamle oldtidsveier, og ikke minst gamle glemte stier som nå stadig flere får øynene opp for. Dette området kommer jeg selv nå stadig til å tilbringe mer tid i.
På Kolbotn finnes en aktiv sykkelklubb, som tidligere har kjørt mye rundt om kring på stier, dessverre har nok terrengbiten der falt sammen en del, men det jobbes for å få den opp å gå, men denne gruppen fokuserer nok mest på trening og ritt preget trening, men det går å henge seg med og få et litt bedre overblikk over kommunen.
Selv har vært svært aktiv i klubben, men med tiden har dragningen mot skog og sti blitt stadig sterkere, så jeg har droppet klubben, og sykler nå langt mer med andre Sti finnere :-)
Du kan kikke innom mine spor på både Strava og Garmin. Har du lyst å slå følge, gi meg et hint. Vi er flere som møtes fra tid til annen, og jeg håper vi kunne klare å etablere et fast miljø i distriktet, og om mulig med faste(planlagte) dager hvor vi møtes for sykle sammen.
Redigert av kjellsy; 17/06/2014 07:19.