Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stisykling i Nøstvedt marka!

Stisykling i Nøstvedt marka! #1805610 13/06/2014 11:40
KHansen Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Hei.
Noen som er kjent med stisykling i Nøstvedtmark? Sporlogg, kart e.l??

Har akkurat flytta til Greverud og lurer på om det er noen sti perle her :-)

Hansen

Redigert av KHansen; 13/06/2014 11:41.
Re: Stisykling i Nøstvedt marka! [Re: KHansen] #1807205 17/06/2014 05:15
H
havarhar Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
H
Jeg bor også på Greverud og driver blant annet med stisykling. Velkommen til Greverud, her er det masse flotte muligheter for gode opplevelser på sykkelsete.

Nøstvedt er et fint område å sykle i, mye stier og fint underlag med lite stein. De fleste stiene er store og enkle å sykle på. De mest spennende stiene finner du under høyspentlinja som går nord-syd, samt i nærheten av vanntårnet. Denne turen viser noen av mulighetene: http://www.strava.com/activities/144636791

Den fineste stituren jeg kan anbefale fra Greverud er østover. Start i løysløpa på Greverud over Pinnåsen til Stallerud, videre via Bukkesti til Sterkerud, til Karlsrudvannet og så hjem igjen. Flere alternative stier som er fine å sykle på, men til tider litt mer utfordrende enn i Nøstvedt. Denne turen viser noen av mulighetene i dette området: http://www.strava.com/activities/86269135

Jeg har forsøkt å merke alle de stiene jeg sykler i området med riktig vanskelighetsgrad i openstreetmap. Dette kartet bør derfor gi deg en god oversikt over mulighetene i området: http://www.objo.org/mtbmap/. Håper du også tar deg tid til å merke de stiene du finner :-)

Ellers er du velkommen til å følge meg på Strava :-)

Re: Stisykling i Nøstvedt marka! [Re: KHansen] #1807258 17/06/2014 07:15
K
kjellsy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Hiver meg innpå og ønsker deg velkommen. Det er som nevnt mange fine perler.

I tillegg til ovenfor nevnte områder, så er veien kort over til Grønliåsen. Ta korteste vei opp til Sofiemyr, og stup inn i skogen ved/bak Hurumlei Huset, dette er et høyt skattet område hvor jeg selv etter 40 år i kommunen, fortsatt finner stadig nye morsomme spor.

I tillegg er veien kort ned til Svartskog, her er det masse flotte spor og muligheter. Både gamle oldtidsveier, og ikke minst gamle glemte stier som nå stadig flere får øynene opp for. Dette området kommer jeg selv nå stadig til å tilbringe mer tid i.

På Kolbotn finnes en aktiv sykkelklubb, som tidligere har kjørt mye rundt om kring på stier, dessverre har nok terrengbiten der falt sammen en del, men det jobbes for å få den opp å gå, men denne gruppen fokuserer nok mest på trening og ritt preget trening, men det går å henge seg med og få et litt bedre overblikk over kommunen.

Selv har vært svært aktiv i klubben, men med tiden har dragningen mot skog og sti blitt stadig sterkere, så jeg har droppet klubben, og sykler nå langt mer med andre Sti finnere :-)

Du kan kikke innom mine spor på både Strava og Garmin. Har du lyst å slå følge, gi meg et hint. Vi er flere som møtes fra tid til annen, og jeg håper vi kunne klare å etablere et fast miljø i distriktet, og om mulig med faste(planlagte) dager hvor vi møtes for sykle sammen.

Redigert av kjellsy; 17/06/2014 07:19.

mvh
kjell.sy
--------------------------
Rides hard and fast, so the suffering will end faster!
But in the woods and up in the mountain's I slow down,
so I can enjoy the ride ! :-)

TREK Superfly FS 9
Re: Stisykling i Nøstvedt marka! [Re: KHansen] #1810530 22/06/2014 18:09
KHansen Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Hei.
Takk for supre tilbake meldinger. Har vært noen runder og er mye bra her.
Her er en av turene http://www.strava.com/activities/154770666

Mvh Kenneth

Moderator  support