Hei du vurdere denne sykkelen selv, lurte derfor på om du hadde kjøpt den og om den var å anbefale?
Det ble handel av denne sykkelen ja. Har ca 50 timer på den hittil og blir mer og mer fornøyd for hver tur. Sykkelen er fantastisk! De som har prøvd den er av samme oppfatning. Den har blitt brukt i flere tekniske maratonritt og en del på sti. Hadde fra tidligere ingen erfaring med hverken rittfulldemper eller 27,5, så sammenligningsgrunnlaget er så som så.
Jeg har sett litt på Scott Spark som koster ca det dobbelte av Gavia´n. Den ser nesten identisk ut og har tilnærmet lik geometri. Jeg har fått flere positive kommentarer på sykkelen hvor flere har trodd det har vært en Scott.
Da jeg kjøpte sykkelen var jeg spent på hvordan responsen og stivheten var med demperene låst da jeg liker følelsen en hardtail gir meg. Jeg ble straks imponert over hvor liten forskjellen var! Nærmest helt stiv.
Dermed fungerer den også strålende på rask grussykling. Klasseseier i Helterittet tyder på at sykkelen duger også i lettere terreng med mange høydemter. Og med det geniale Xlock Sprint-systemet har du full demping et kjapt trykk unna som lar deg dundre på utfor!
Vekta er det heller ikke mye å utsette på. Har veid den til 10,4 kg i 18" med Thunder Burt m/slanger og XT-pedaler.
Så denne sykkelen kan jeg trygt anbefale!